مشکلات رایج و راهکار تعمیر لوازم خانگی

0
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

تداوم لوازم خانگی مصرفی تا حد قابل توجهی به میزان رسیدگی به آن ها بستگی دارد. هر چه بیشتر به تعمیرات و سرویس کاری لوازم خانگی در منزل اهمیت دهید، طول عمر آن ها بیشتر شده و عملکرد مناسب تری خواهند داشت. زمانی که خرابی در سیست فنی لوازم خانگی برقی ما به وجود می آید، باید به دنبال بهترین راهکارهای تعمیراتی بگردیم تا با کمترین هزینه، عملکرد وسیله مورد نظر مانند روز اول شود! در این بخش به برخی از مهمترین مشکلات رایج در لوازم خانگی و روش هایی برای رفع آن ها می پردازیم.

تعمیرات لوازم خانگی در تبریز فیکسر

مشکلات نشتی آب 

در مرکز تعمیر لوازم خانگی پروژه های تعمیراتی بسیاری برای رفع مشکل نشتی آب وجود دارند. دستگاه هایی مانند ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و… گاها با این اختلالات رو به رو می شوند که سیستم عملکرد آن ها را به خطر می اندازد. خروج آب از دستگاه خطراتی مانند برق گرفتگی و خرابی قطعات اصلی دستگاه را به دنبال دارد. به همین خاطر باید حتما به این موارد توجه داشته باشید.

برای رفع این مشکلات باید پیش از هر چیز دستگاه را از برق بکشید. در ادامه قسمت های پشتی دستگاه را بررسی کرده و محل نشتی را در این بخش جست و جو کنید. تقریبا در اکثر لوازم خانگی برقی، مشکلات نشتی به خرابی لوله های دستگاه مربوط می شود. پس حتما به این قطعات در ساختار لوازم خانگی خود توجه داشته باشید.

مشکلات سر و صدا در لوازم خانگی

یکی از مهمترین مشکلاتی که در خصوص تعمیر لوازم خانگی برقی ارزیابی می شود، ایجاد سر و صدا در دستگاه است. اگر با چنین آسیب هایی رو به رو شدید، پیش از هر چیز باید سلامتی فنی برخی قطعات پر سر و صدا را بررسی کنید. موتور لوازم برقی اغلب صدای بیشتری نسبت به سایر اجزا تولید می کند. خرابی این قطعه یکی از دلایل ایجاد سر و صدای لوازم خانگی به شمار می رود.

تراز نبودن دستگاه در محل نصب و ایجاد شیب در فضای نصب آن نیز این مشکلات را شدیدتر می کند. به علاوه در شرایطی که فشار بالایی بر روی موتور دستگاه قرار بگیرد، ایجاد سر و صدا از لوازم برقی امری بدیهی خواهد بود.

برای حل این مشکلات پیش از هر چیز نصب اصولی دستگاه را در محل مورد نظر بررسی کرده و از تراز بودن بدنه آن اطمینان حاصل کنید. به علاوه باید مطمئن شوید که دستگاه بیشتر از حد ظرفیت خود کار نکند! به طور مثال در یک لباسشویی 8 کیلویی بیشتر از ظرفیت تعیین شده لباس نریزید.

معرفی خدمات تعمیرات لوازم خانگی

مشکلات روشن نشدن لوازم خانگی برقی

در برخی موارد تلویزیون خانه ما روشن نمی شود؛ یا برای روشن کردن دستگاه کولر برقی با مشکلاتی رو به رو می شویم. در این وضعیت دلیل اصلی بروز مشکل سوختن یکی از قطعات اصلی دستگاه است. اما برخی موارد نیز به دلیل قطعی برق در داخل دستگاه به وجود می آیند. اگر انرژی برق به همه اجزای لوازم برقی منزل شما به درستی نرسد، بی شک این مشکلات در سیستم دستگاه به وجود می آیند.

آسیب دیدگی کابل های دستگاه نیز می تواند مشکل ساز شود؛ به همین خاطر باید حتما از استحکام و سلامت آن ها اطمینان حاصل کنید. برای حل این مشکلات پیش از هر چیز به دوشاخه دستگاه مورد نظر دقت داشته باشید و سپس از اتصال برق در محیط منزل خود مطمئن شوید. برای انجام خدمات حرفه ای حتما از متخصصین فنی تیم ما در این زمینه کمک بگیرید.

مشکلات زنگ زدگی لوازم برقی 

در مرکز تعمیر لوازم خانگی مشکلات زنگ زدگی بدنه لوازم برقی همواره سلامت این محصولات را به خطر می اندازد. این مشکلات آسیب های جدی به بخش بدنه وارد می کند. زنگ زدن دستگاه حتی باعث سوراخ شدن بدنه نیز می شود! در صورتی که مواد شیمیایی خاصی بر روی بدنه فلزی آن ها ریخته باشد، بروز این مشکلات امری بدیهی خواهد بود. به علاوه مرطوب بودن شرایط محل استفاده از آن ها نیز می تواند سبب ایجاد زنگ زدگی در دستگاه شود.

در صورتی که دستگاه شما با آب خیس شود و در هر بار استفاده بدنه آن را تمیز نکنید، به تدریج آثار زنگ زدگی بر روی بدنه فلزی آن مشاهده خواهد شد. برای رفع همیشگی این مشکلات از قرار دادن لوازم برقی در کنار سینک ظرفشویی خودداری کنید. به این ترتیب از هر گونه تماس ناخواسته وسایل با آب پیشگیری می شود.

عدم سرمایش کافی 

در لوازم برقی خنک کننده مانند یخچال، فریزر، کولر و… ایجاد سرمایش استاندارد اهمیت زیادی دارد. در فرایند تعمیر لوازم خانگی برقی و سرویسکاری دوره ای این تجهیزات به سرمایش استاندارد دستگاه ها بسته به میزان ظرفیت آن ها توجه ویژه ای می شود. برای رفع مشکلات سرمایشی، ابتدا به تنظیمات دمایی در پنل دستگاه توجه داشته باشید؛ مطمئن شوید این تنظیمات به درستی اعمال شده باشند.

برای تعمیر لوازم خانگی خنک کننده باید به فیلترها و تهویه هوای برخی سیستم ها دقت داشته باشید. تمیز بودن این قطعات می تواند بر میزان سرمایش دستگاه تاثیر به سزایی بگذارد. شما می توانید از خدمات تکنیسین های حرفه ای این حوزه برای رفع این مشکلات استفاده کنید.

نمایندگی تعمیرات تخصصی لوازم خانگی در تبریز

ایجاد بوی بد در دستگاه

در خصوص تعمیر لوازم خانگی باید حتما به بوی نامطلوب ایجاد شده در سیستم لوازم خانگی مصرفی خود دقت داشته باشید. بوی بد در سیستم یخچال، ظرفشویی و… گاها به باقی ماندن مواد غذایی در بخش های داخلی دستگاه مربوط می شود. در صورت باقی ماندن این مواد و ایجاد فساد در آن ها این بوی بد به وجود می آید. به همین دلیل توصیه می شود، بازه های زمانی مشخصی برای تمیز کردن اجزای داخلی این لوازم مشخص کنید.

نتیجه گیری

در سال های اخیر سرویسکاری و تعمیر لوازم خانگی مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است. در صورتی که به خرابی های جزیی این تجهیزات بی توجهی کنید، بی شک باید پذیرای آسیب های بیشتر با خسارات گسترده تر در ساختار لوازم برقی منزل خود باشید. برای پیشگیری از خراب شدن قطعات اصلی دستگاه و ایجاد هزینه های بالای تعویض، حتما عملکرد قطعات را به صورت دوره ای مورد بازبینی قرار دهید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

12 − یک =