توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

با توجه به اهمیت جلسه دفاع، انتخاب قالب پاورپوینت پایان نامه مناسب و حرفه‌ای کار دشواری است. همچنین در طول چند سال اخیر نحوه ارائه پایان نامه با ساختار صحیح، اهمیت زیادی یافته و از این رو دانلود قالب پاورپوینت پایان نامه حرفه‌ای و تخصصی رواج زیادی پیدا کرده است. در ادامه این مطلب به طور مفصل در مورد استانداردهای قالب پاورپوینت جلسه دفاع توضیح داده‌ایم. در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای انتخاب قالب پاورپوینت پایان نامه مناسب

با توجه به این که در طول چند سال اخیر طراحی تم پاورپوینت جلسه دفاع تاثیر زیادی در نمره دادن هیئت داوران دارد به همین دلیل شما باید در پی انتخاب بهترین تم برای کار پژوهشی خود باشید. از این رو در ادامه این مطالب راهنمای گام به گام تبدیل پایان نامه به پاورپوینت را آورده‌ایم.

دارای جلوه حرفه‌ای

تم پاورپوینت پایان نامه حرفه‌ای و تخصصی برای ارائه‌های رسمی بسیار مناسب‌تر هستند.

قابلیت شخصی‌سازی

تمپلیتی که برای جلسه دفاع باید به راحتی از نظر فونت، رنگ، تصاویر و دیگر المان‌ها به راحتی ویرایش شود.

جذابیت بالا

داشتن جذابیت بصری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب، از جمله موارد مهم برای انتخاب قالب پاورپوینت پایان نامه مناسب به حساب می‌آید.

سادگی در عین شیک بودن

به طور کلی پاورپوینت پایان نامه شلوغ، موجب کاهش کیفیت محتوای ارائه شما می‌شود. پس محصولی انتخاب کنید که دارای اسلایدهای ساده و شیک باشد.

دارای انواع نمودار و چارت

نمونه تم پاورپوینت پایان نامه‌ای که دارای چارت و نمودار بوده، جذابیت بیشتری داشته و داده‌های کلان‌تری را به شکل راحت‌تری در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. در انتخاب قالب پاورپوینت پایان نامه مناسب وجود جداول و نمودار، داده‌ها برای کاربران قابل فهم‌تر و زیباتر می‌کند.

کاهش محتوای اسلایدها

قالب پاورپوینت جلسه دفاع دارای متن زیاد، نشان از غیرحرفه‌ای بودن آن است. نباید نحوه قرار دادن نکات اصلی در اسلایدها به صورتی باشد که کاربر از مفهوم اصلی ارائه دور شود. در واقع فقط برخی از مهم‌ترین نکات اصلی را در اسلایدها گذاشته و مابقی را به صورت شفاهی بیان کنید. شما توانسته با اینفوگرافیک‌ها داده‌های خود را به شکل جالب‌تری نمایش داده تا تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب داشته باشد.

طراحی استاندار اسلایدها

در زمان انتخاب قالب پاورپوینت پایان نامه مناسب، باید به استاندارد بودن آن توجه کنید، زیرا استفاده از قالب‌های غیرحرفه‌ای، اهمیت محتوای شما را به خوبی نشان نخواهند داد. به عنوان نمونه اسلایدهای منودار و طبقه‌بندی شده بهترین گزینه بوده، زیرا داده‌ها را به صورت قابل فهم‌تری نمایش می‌دهند. همچنین در طراحی تمامی المان‌ها از جمله: تصاویر، فونت، انیمیشن و حتی محتوا باید باکیفیت باشند.

هماهنگی بین تعداد اسلایدها و زمان ارائه

در زمان دانلود تم پاورپوینت جلسه دفاع باید به این نکته توجه کنید که ارائه شما در چه مدت زمانی طول می‌کشد؟ در واقع اسلایدهای زیادی که شما وقتی برای ارائه آن‌ها نداشته باشید، بی فایده است. از این رو با توجه به مدت زمان ارائه هر اسلاید، تعداد آن را برای کنفرانس خود مشخص کنید.

استفاده از فونت مناسب

در صورت به کار نبردن فونت غیرقابل نمایش و نامتعارف، کاربر شما به زودی از جلسه دفاع خسته می‌شود. همچنین در زمان انتخاب قالب پاورپوینت پایان نامه مناسب باید نوع فونت با توجه به موضوع ارائه انتخاب شده باشد، به عنوان مثال برای پایان نامه باید از فونت‌های رسمی استفاده شود و فونت‌های فانتزی موجب غیرخوانا کردن متن خواهد شد. در ضمن در صورت استفاده از سیستم فرد دیگر در روز ارائه، حتما قبل از جلسه فونت پاورپوینت را با نوع فونت سیستم بررسی کرده تا به هم ریختگی پیش نیاید.

وجود پیوستگی در مطالب

در حالت کلی باید روند گذاشتن مطالب در تم پاورپوینت جلسه دفاع مطابق با خود پایان نامه باشد تا پیوستگی آن حفظ شود. با توجه به محدود بودن زمان، مطالب و نکات اصلی را انتخاب کرده و در ابتدا در مورد اصطلاحات مهم پژوهش خود تعریفی بدهید تا کاربران تا انتهای ارائه، متوجه سخنرانی شما شوند.

شماره‌گذاری اسلایدها

شاید در حین یا پایان جلسه دفاع برای مخاطبان و هیئت داوران سوالی پیش بیاید، در این حالت با شماره دار بودن اسلایدها، توانسته به راحتی به آن بازگردید و مجدد در مورد آن توضیح دهید. از این رو در زمان انتخاب قالب پاورپوینت پایان نامه مناسب، تم‌های با شماره‌گذاری حرفه‌ای را برگزینید.

تناسب بین رنگ و قالب پاورپوینت

با توجه به روانشناسی رنگ‌ها در طراحی تم‌ها، باید از رنگ‌های استفاده کنید که در حین جذابیت و تاثیرگذاری بالا بر روی مخاطب، به خوانایی متن هم ضربه‌ای نزند. رنگ‌های آبی، طلایی و … که دارای جلوه‌های زیبا، شیک و رسمی هستند، برای قالب پاورپوینت جلسه دفاع گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند.

ترتیب مطالب در پاورپوینت دفاع پایان نامه

شما برای طراحی قالب پاورپوینت پایان نامه باید اسلایدهای آن را بر اساس ترتیب فصل‌های پاورپوینت بگذارید. در جدول زیر بیشتر در مورد انتخاب قالب پاورپوینت پایان نامه مناسب از نظر استانداردهای قرارگیری اسلایدها توضیح داده‌ایم. برای آشنایی با تبدیل پایان نامه به پاورپوینت به صورت حرفه‌ای با ما همراه باشید.

اسلاید مورد نظر توضیحات
اسلاید گزارش باید اطلاعاتی همچون: عنوان تحقیق، نام اساتید راهنما، مشاور، دانشجو و تاریخ دفاع پایان نامه یا همان صفحه شناسنامه پایان نامه قرار گیرد.
مقدمه از مقدمه فصل اول برای توضیح کلی در مورد موضوع و ورود به بحث استفاده می‌کنند.
بیان مسئله با استفاده از بیان مساله از فصل یک، به توضیح چرایی موضوع و بیان مساله اصلی تحقیق پرداخته می‌شود.
اهمیت تحقیق نوشتن یک اسلاید با توجه به فصل اول در مورد ضرورت تحقیق
اهداف کلی تحقیق قرار دادن اهداف تحقیق موجود در فصل اول را در یک یا دو اسلاید
سوالات تحقیق گذاشتن فرضیات و سوالات فصل یک پایان نامه را در یک اسلاید
روش تحقیق پایان نامه به طور کلی در 3 تا 5 اسلاید به بیان روش تحقیق، جامعه و نمونه، روش نمونه‌گیری فصل سوم را توضیح می‌دهند.
روش آماری روش آماری موجود در فصل سوم را در یک اسلاید توضیح می‌دهند.
نتایج تحقیق این بخش برای انتخاب قالب پاورپوینت پایان نامه مناسب بسیار مهم بوده زیرا قرار است در اسلایدهای آن با توجه به کل فرایند تحقیق در مورد یافته‌های خود از طریق انواع اینفوگرافیک‌ها توضیح دهیم. همچنین تعداد اسلایدهای این قسمت بر اساس حجم فصل چهارم تحقیق به صورت دلخواه است.
بحث و نتیجه‌گیری با توجه به داده‌های موجود در فصل پنجم توانسته تا 6 اسلاید را در مورد نتیجه‌گیری نهایی تنظیم کنیم.
پیشنهادهای با توجه به تحقیق براساس فصل پنجم، در 2 اسلاید پیشنهادات را ارائه می‌کنند.
پیشنهاداتی به دیگر محققین 2 اسلاید با توجه به فصل پنجم برای محققان بعدی باید آماده کرد.
تشکر و قدردانی در یک اسلاید تشکر و عکس پایانی پاورپوینت از تمامی حاضران تشکر می‌کنند.

تاثیر قالب پاورپوینت پایان نامه چه تاثیری بر روی کیفیت جلسه دفاع

علاوه بر کیفیت محتوای پایان نامه، نوع ارائه و انتقال مطالب به مخاطبان تاثیر شگرفی بر نمره پایانی شما دارد. به طور کلی تم پاورپوینت پایان نامه ساختار یافته، جذابیت جلسه دفاع شما را چند برابر می‌کند. از این رو شما به راحتی توانسته با دانلود قالب پاورپوینت پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای از سایت مینارو، ارزش پژوهش خود را افزایش دهید. برای مشاهده و دانلود نمونه پاورپوینت پایان نامه دانشگاه تهران، رایگان، کارشناسی ارشد و انتخاب قالب پاورپوینت پایان نامه مناسب با توجه به نظر کارشناسان این مجموعه، به آدرس اینترنتی https://minaro.ir مراجعه نمایید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

1 × 5 =