توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

هرچند تکنولوژی دیجیتال پیشرفت کند و متن‌ها به‌صورت تایپی باشند، گاهی نیاز به روان نویس برای نوشتن و امضا احساس می‌شود. علاوه‌بر ارتباطات کلامی و مجازی،  ما تمایل داریم پیام خود را به‌صورت دستی روی کاغذ بنویسیم. یک نامه‌ و یادداشت کوتاه روزانه یا خاطره نویسی‌های شبانه فشار روز شلوغ کاری را کاهش می‌دهد. روان نویس به دلیل وجود جوهر مایعی که در مخزن خود دارد، بعد از تماس نوک قلم با کاغذ به‌راحتی می‌نویسد و نیازی به فشار انگشتان نیست. از آن‌جا‌که روان‎‌ نویس باتوجه‌به نوع برند و ضخامت خط بسیار متنوع است، برای راحتی در انتخاب نوع روان نویس براساس کاربرد در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین روان نویس برای نوشتن بپردازیم.

معرفی انواع روان نویس بر‌اساس جنس و نوک

یکی از ویژگی‌های که باعث تمایز انواع روان نویس می‌شود؛ نوع بدنه بر‌اساس جنس آن‌هاست. بهترین روان نویس بیشتر از یک خودکار گران قیمت برای شما کار می‌کند. همین ویژگی منحصر‌به‌فرد، روان نویس‌ها را به وسیله‌ای اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه تبدیل کرده است.

روان نویس‌ها در انواع متنوعی در بازار عرضه می‌شوند که برحسب نیاز و کاربرد می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به همین دلیل راهنمای خرید خود‌نویس براساس نوع بدنه و نوک روان نویس در انتخاب بهتر به شما کمک می‌کند.

تنوع در جنس بدنه روان نویس

جنس بدنه‌ روان نویس روی وزن و حسی که در هنگام نوشتن به دست شما منتقل می‌‌کند تاثیرگذار است. دو نوع روان نویس پلاستیکی و فلزی در بازار موجود است. بدنه‌ی بهترین روان نویس‌ها به گونه‌ای ساخته شده که قابلیت جداسازی و تعویض اجزای مختلف را دارد. به‌عنوان مثال فشنگ جوهر روان نویس را می‌توان تعویض کرد یا جوهر مایع به درون آن تزریق کرد.

معرفی انواع نوک روان نویس براساس کاربرد

روان نویس‌ها را براساس نوع نوکی که دارند به دو نوع نوک ساچمه‌ای و نوک نمدی تقسیم می‌کنند. روان نویس های نوک نمدی یک نوک ظریف از جنس نمد درون لوله‌ استوانه‌ای شکل خود دارند. این مدل روان نویس‌ها به دلیل ظرافتی که دارند معمولا برای رنگ‌آمیزی و خوشنویسی به کار می‌روند و شما می‌توانید در رنگ‌های متنوع آن را خریداری کنید.

در مقابل روان نویس‌های نوک ساچمه‌ای نوک ضخیم‌تری نسبت به نوک نمدی دارند و برای نوشتن سریع بسیار راحت هستند. نوک ساچمه‌ای روان نویس‌ها باعث می‌شود تا قلم خیلی روان و راحت روی کاغذ حرکت کند و برای نوشتن نیاز به فشار بسیار روی کاغذ نباشد. این کار باعث می‌شود تا هنگام نوشتن طولانی مدت، احساس خستگی در انگشت نداشته باشید. برخی دیگر از روان نویس‌ها نیز قابلیت جابه‌جایی و تنظیم نوک دارند که می‌توانید ضخامت و نازکی را متناسب با کاربرد خود تغییر دهید و به سبک های مختلفی بنویسید.

آشنایی با بهترین مارک‌های روان نویس خارجی

اگر شما هم اهل قلم و نوشتن روی کاغذ هستید و سادگی و روان‌نویسی در هنگام نوشتن برای شما اهمیت دارد، داشتن یک روان نویس حرفه‌ای زیبا انتخاب مناسبی است. روان نویس‌های خارجی به دلیل ظاهر شیک و منحصر‌به‌فردی که دارند انتخاب مناسبی برای هدیه‌دادن هستند. در ادامه چند نمونه از بهترین برند روان نویس جهان را معرفی می‌کنیم:

روان نویس‌های یوروپن

روان نویس لاکچری سیلر

روان نویس فابرکاستل

روان نویس یونی‌ بال

روان نویس پارکر

روان نویس زبرا

روان نویس استدلر

روان نویس کاوکو

روان نویس واترمن

روان نویس مونته گراپا

روان نویس لامی

انتخاب بهترین برند روان نویس به سلیقه و کاربرد شخصی شما بستگی دارد. در حال حاضر در بازار جهانی روان نویس‌هایی همچون فابر کاستل ساخت کشور آلمان و یونی بال ساخت کشور ژاپن جزو محبوب‌ترین برند‌ها محسوب می‌شوند.

بهترین مارک‌ روان نویس ایرانی چیست؟ 

بهترین برندهای روان نویس ایرانی، با ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشماری که دارند محبوبیت بسیاری را بین طرفداران خاص خود پیدا کرده‌اند. از معروف ترین برند‌هایی روان نویس ایرانی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •  روان نویس پاپکو
  • روان نویس کیان
  • روان نویس صدف
  • روان نویس پلیکان
  • روان نویس پنتر
  • روان نویس کنکو
  • روان نویس سی کلاس

در هنگام خرید روان نویس حرفه‌ای  قبل از در نظر گرفتن نوع مصرف یا توجه به نوع برند آن، به طراحی بدنه، کیفیت جوهر مصرفی و روان بودن قلم توجه کنید. با رعایت همین نکات ساده می‌توانید ساعت‌ها بدون خستگی بنویسید و  از نوشتن لذت ببرید.

انواع روان‌نویس براساس کارایی؛ معرفی بهترین روان نویس برای مصارف مختلف

روان‌نویس‌ها براساس کارایی و ویژگی‌های ظاهری، دارای طرح و برند متنوع هستند. از روان‌نویس برای خطاطی به صورت حرفه‌ای، یادداشت‌های روزانه و خاطرات، همچنین برای هدیه‌دادن به عزیزان استفاده می‌شود. مدل‌های مختلفی از روان‌نویس‌های ایرانی و خارجی در بازار موجود است که شما می‌توانید از طریق سایت و یا مراجعه به کتابفروشی خریداری کنید. در زیر به معرفی بهترین روان‌نویس‌ها برای مصارف مختلف پرداخته‌ایم.

بهترین روان نویس برای جزوه نویسی و یادداشت برداری

برای جزوه نویسی بهترین روان‌نویس، باید قلمی با نوک نازک و جوهری با ماندگاری بالا داشته باشد. در واقع قلمی که در هنگام استفاده طولانی مدت نگهداری راحتی دارد. برندهایی مانند Parker، Lamy، Pilot، Faber-Castell، و Montblanc از جمله معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین برندها در این زمینه هستند که می‌توانند نیازهای شما را برای نوشتن جزوات و یادداشت‌های دقیق و روان برآورده کنند.

بهترین روان نویس برای خوشنویسی

روان نویس مناسب برای خوشنویسی باید نوک تخت و با ضخامت  ۰.۱ ،۰.۲ و ۰.۳ داشته باشد تا به‌راحتی روی کاغذ و مقوا حرکت کند. روان نویس آرت لاین مدل الخطاط ساخت کشور ژاپن، بهترین انتخاب برای خوشنویسی است؛ زیرا مشکلات ریختن جوهر و مرکب را نداشته و به‌راحتی می‌توانید برای خطاطی و خوشنویسی تمرین کنید.

راهنمای خرید خودنویس؛ چند نکته ساده اما مهم 

در هنگام خرید یک روان نویس حرفه‌ای توجه‌به جزئیات اهمیت بالایی دارد. برای نوشتن طولانی مدت سعی کنید از روان نویس‌های سبک وزن که نوک نرم و نمدی دارند استفاده کنید. اگر کاغذ یادداشت شما نازک است، به‌آرامی و بدون فشار بنویسید تا جوهر به پشت کاغذ کشیده نشود. روان نویس‌ها با قابلیت‌های بسیاری که دارند در طراح‌ها و شکل‌های متنوع ساخت و عرضه می‌شوند شما می‌توانید این تنوع را در سایت ایران تحریر مشاهده کنید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

19 − چهارده =