چطور خط چشم بکشیم؟ | کامل‌ترین آموزش کشیدن خط چشم - مجله اینترنتی خبرببر
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

یکی از سخت‌ترین مراحل آرایش صورت، کشیدن خط چشم است. اکثر خانم‌ها در آرایش صورت خود از خط چشم استفاده می‌کنند هرچند که ممکن است برخی از آن‌ها هنوز هم تبحر کافی در کشیدن خط چشم را به دست نیاورده باشند.

کشیدن خط چشم در عین این که می‌تواند زیبایی چشم‌ها را چند برابر کند، در مواردی هم به دلیل نداشتن مهارت کافی و اشتباه در کشیدن آن، باعث برهم زدن تناسب آرایش صورت شما می‌شود.

بنابراین برای این که بتوانید با کشیدن خط چشم، چشمان خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید، لازم است بدانید کدام خط چشم برای فرم چشم شما مناسب‌تر است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با خط چشم مناسب فرم چشم‌های خود آشنایی پیدا کنید.

فهرست توضیحات و محصولات این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :

آموزش کشیدن خط چشم برای فرم چشم‌های مختلف

با توجه به این که مدل چشم هر فرد با دیگری متفاوت است، نمی‌توان قاعده یکسانی را برای کشیدن خط چشم در افراد مختلف بیان کرد. به عنوان مثال کشیدن خط چشم در افراد با چشمان بادامی متفاوت است با خط چشمی که برای‌ افراد با چشمان گرد کشیده می‌شود. در واقع راز زیباتر شدن و جذابیت بیشتر چشم‌ها با خط چشم، آشنایی با نوع خط چشم متناسب با فرم چشم است.

البته انتخاب خط چشم اصل و با کیفیت نیز در زیبایی خط چشم نقش عمده‌ای دارد. بر این اساس بهتر است همیشه از فروشگاه‌های لوازم آرایشی معتبر و شناخته شده خرید کنید. به عنوان مثال با خرید خط چشم از موتن‌رو که یک فروشگاه اینترنتی معتبر است می‌توانید از خرید خود اطمینان حاصل کنید.

خط چشم مناسب برای چشم‌هایی با فرم پلک افتاده

خط چشم پلک افتاده (آموزش کشیدن خط چشم برای پلک افتاده و برندهای خط چشم) -  کمدا

افراد با پلک‌های افتاده، اصولاً زمانی که چشم‌های خود را باز می‌کنند، خط پشت پلکشان، قابل مشاهده نیست یا به گونه‌ای است که چروک خورده است. در این صورت باید خط چشم خود را در گوشه بیرونی چشم بکشند.

کشیدن خط چشم یا استفاده از سایه تیره در این قسمت، چشم شما را درشت‌تر نشان می‌دهد. در نتیجه افتادگی پلک شما کمتر نمایان می‌شود. کشیدن مداد سیاه در فاصله بین چشم و مژه یا کشیدن خط چشم گرافیکی از راه‌هایی است که می‌توان افتادگی پلک را کمرنگ‌تر کرد.

خط چشم برای چشم‌هایی با فرم رو به پایین

فرم چشم‌هایی که رو به پایین است به گونه‌ای است که گوشه‌های آن به سمت گونه‌ها شیب دارد. برای زیباتر شدن چشم‌های رو به پایین با استفاده از خط چشم، بهتر است از گوشه داخلی چشم به طرف گوشه بیرونی، خط چشم بکشید. با استفاده از ابروها، دنباله خط چشم را با زاویه ۴۵ درجه به سمت بالا بکشید، در این صورت فرم رو به پایین چشم‌ها کمتر مشخص می‌شود.

برای این که بتوانید خط چشمی یکدست و صاف بکشید بهتر است از برندهای شناخته شده استفاده کنید. یکی از بهترین مدل خط چشم مای، خط چشم ماژیکی مای مدل Dip Liner است که برای کشیدن خط چشم، بسیار خوش دست و راحت است.

خط چشم مناسب چشم‌های کوچک

افراد با چشمان کوچک، بهتر است خط چشم خود را در امتداد پلک فوقانی چشم بکشند و تا گوشه داخلی چشم ادامه دهند. استفاده از سایه تیره یا خط چشم باریک از گوشه خارجی پلک پایین تا وسط چشم، در درشت نشان دادن آن بسیار مؤثر است. کشیدن دنباله خط چشم در گوشه خارجی نیز از عواملی است که کمک می‌کند چشم بزرگ‌تر به نظر برسد.

خط چشم مناسب چشم‌های بادامی

انواع خط چشم و روش استفاده از آنها | طوطیا

چشمانی بیضی با گوشه‌هایی باریک، چشمان بادامی نامیده می‌شود. خط چشم کشیدن چشم‌های بادامی به این صورت است که از گوشه داخلی چشم شروع می‌کنیم و تا گوشه خارجی چشم می‌رویم. بهتر است از یک خط باریک آغاز کرده و هرچه به سمت گوشه خارجی نزدیک‌تر می‌شویم، ضخامت آن بیشتر شود. دنباله خط چشم را باید تا جایی ادامه داد تا خط پشت پلک به پایان برسد.

شما می‌توانید جهت جلوه بیشتر این نوع خط چشم، از یک ریمل مشکلی و پر کننده برای مژه‌های خود استفاده کنید. ریمل کالیستا یکی از برندهای پرفروش ریمل است که دارای انواع مختلف ریمل‌های حجم دهنده و پر کننده است.

خط چشم مناسب فرم چشم‌های گرد چشم

افراد با چشم‌های گرد می‌توانند بالا و پایین عنبیه چشمان خود را ببینند. کشیدن خط چشم برای این فرم از چشم، به این صورت است که ابتدا از قسمت گوشه بیرونی چشم آغاز کنید و به طرف خارج چشم بروید. قلم موی زاویه دار برای این کار مناسب‌تر است.

در واقع خط چشم باید از روی مردمک به سمت گوشه بیرونی چشم کشیده شود تا از این طریق بتوان چشمان خود را کشیده‌تر نشان داد.

خط چشم مناسب چشم‌های تک پلکی

در چشمان تک پلکی، خط پشت پلک به صورتی است که بسیار کم دیده می‌شود یا در مواردی اصلاً قابل دیدن نیست. برای کشیدن خط چشم در چشم‌های تک پلکی، بهتر است از خط چشم دنباله‌دار استفاده کرد.

بهتر است شروع خط چشم از وسط چشم، درست بالای مردمک به سمت گوشه خارجی باشد. سپس هر چقدر که به گوشه چشم نزدیک می‌شویم، خط چشم کلفت‌تر شود. در نهایت خط نازکی از گوشه داخلی چشم به وسط پلک و آغاز خط قبلی متصل شود. بهتر است دنباله خط چشم به سمت بالا کشیده شود تا گوشه چشم‌ها زیباتر نشان داده شود.

برای چشم‌های تک پلکی، هرچقدر خط چشم کلفت‌تر باشد، زیبایی چشم‌ها نمایان‌تر می‌شود.

مدل خط چشم مناسب برای فرم چشم شما کدام است - Bazargate

جمع‌بندی

کشیدن خط چشم از مواردی است که اگر به صورت اصولی و درست کشیده شود، نقش مؤثری در زیبایی و گیرایی چشم‌ها خواهد داشت. از طرفی برای کشیدن یک خط چشم زیبا بهتر است با انواع خط چشم‌ها برای فرم چشم‌های مختلف آشنا شوید. آشنایی با خط چشم‌های متناسب با فرم چشم‌های مختلف، کمک می‌کند تا بدانید چه نوع خط چشمی برای فرم چشم‌های شما مناسب‌تر است.

البته علاوه توجه به نوع خط چشم، استفاده از خط چشم باکیفیت از برندهای شناخته شده، در تمیزی و زیبا به نظر رسیدن خط چشم بی‌تأثیر نیست. فروشگاه آرایشی بهداشتی موتن رو یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی است که شما می‌توانید انواع خط چشم‌ها را در برندها و مدل‌های مختلف ببینید و از قیمت آن‌ها مطلع شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

5 × دو =