نحوه تنظیم کردن شعله پکیج فرولی به همراه رفع ارور شعله در آن

0
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

در نظر گرفتن نحوه تنظیم کردن شعله پکیج فرولی به همراه رفع ارور شعله در آن برای استفاده درست از این تجهیزات گرمایشی اهمیت زیادی دارد. سیستم شعله این مدل پکیج به صورت تدریجی عمل می کند و با دو مقدار ثابت فشار گاز مشخص می شود. مقادیر حداقلی و حداکثری فشار گاز پکیج های فرولی اغلب در اطلاعات فنی دستگاه مشخص شده اند و تکنسین ها بر این اساس میزان فشار گاز مجاز دستگاه را تنظیم می کنند. با در نظر گرفتن روش های اصولی نحوه تنظیم کردن شعله پکیج فرولی از بروز هر گونه ارور و خرابی در دستگاه پیشگیری خواهد شد. در این بخش به تنظیمات اصولی شعله پکیج برند فرولی می پردازیم.

نحوه تنظیم کردن شعله پکیج فرولی به همراه رفع ارور شعله در آن

تنظیمات شعله در پکیج فرولی و رفع ارور شعله

سیستم فشار گاز و شعله این پکیج بر اساس تنظیمات فنی قید شده در اطلاعات دستگاه قابل تنظیم خواهد بود. در این خصوص باید به مراحل زیر دقت داشته باشید:

  1. پیش از هر چیز به حداکثر توان گرمایشی دستگاه دقت داشته باشید. برای این منظور وارد منوی تنظیمات پارامتری دستگاه مورد نظر شوید.
  2. در ادامه صفحه کنترل دستگاه را برای دستیابی به شیر گاز باز کنید.
  3. در بخش بعدی فشار سنج مناسب را به قطعه فشار خروجی گاز متصل کنید. در این مرحله باید پیچ اندازه گیری دستگاه را نیز باز کرده باشید.
  4. در بخش بعدی حالت تست پکیج را فعال کرده و دکمه دمای مدار فشار شوفاژ را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. در برخی موارد برای تست دستگاه باید دکمه های + و – را به صورت همزمان با هم نگه دارید.
  5. در ادامه شیر آب گرم بهداشتی را باز می کنیم.
  6. سپس در پکیج های فن دار شیلنگ اتصال به محفظه احتراق را باز می کنیم.
  7. در ادامه مراحل تنظیمات شعله در پکیج فرولی و رفع ارور شعله توان گرمایشی دستگاه به حداکثر میزان ممکن می رسد.
  8. برای تنظیم فشار حداکثر در دستگاه پیچ مربوطه را در جهت عقربه های ساعت می چرخانیم. برای کاهش این میزان فشار، پیچ دستگاه را بر خلاف جهت عقربه های ساعت بپیچانید.
  9. در بخش بعدی به سراغ سیم های برقی و اتصالات آن ها می رویم.
  10. در بخش بعدی فشار حداقل را تنظیم کرده و سیم برق را به سیم پیچ کنترلی متصل می کنیم.

ارورهای مربوط به شعله پکیج فرولی

در خصوص آشنایی با نحوه تنظیم کردن شعله پکیج فرولی باید به ارورهای نمایش داده شده در سیستم این دستگاه نیز دقت داشته باشید. هر یک از تنظیمات فنی این تجهیزات گرمایشی با یک کد خاص در سیستم ارورخوان مشخص می شوند. آشنایی با این کدهای خطا، تشخیص مشکلات دستگاه را ساده تر می کند. برخی از ارورهای مربوط به شعله پکیج فرولی در فهرست زیر آورده شده اند:

ارورهای مربوط به شعله پکیج فرولی

روشن نشدن شعله پکیج فرولی

ارور A01 یکی از رایج ترین خطاهای این تجهیزات گرمایشی به شمار می رود که با بروز آن دستگاه روشن نمی شود. مشکل روشن نشدن شعله پکیج گاها به دلیل نبود گاز به وجود می آید. شما می توانید برای رفع این ارور فشار گاز منطقه خود را چک کنید. همچنین برای رفع این خطا باید شیر گازهای دستگاه مورد نظر را بررسی کرده و شیر گاز معیوب موجود را پیدا کنید. قطعی سیم شیر گاز نیز در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد. برای رفع مشکلات احتمالی در این قطعه سیم کشی مورد نظر را چک کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

در برخی موارد خطای روشن نشدن شعله پکیج فرولی به دلیل توان احتراقی کم دستگاه به وجود می آید. با مشاهده این خطاها باید توان احتراقی دستگاه را برای روشن شدن شعله چک کرده و به درستی تنظیم کنید.

خطای A03

در خصوص نحوه تنظیم کردن شعله پکیج فرولی به همراه رفع ارور شعله در آن باید به سیگنال های مربوط به شعله در دستگاه پکیج دقت داشته باشید. در صورتی که ایراداتی در بخش سیگنال های شعله دستگاه به وجود بیاید. خطای A03  برای مصرف کننده نمایش داده می شود که نشانه بروز یک اختلال در سیستم عملکرد پکیج می باشد.

خطای A06

خطای A06 یکی از رایج ترین ایرادات این سیستم های گرمایشی است که در صورت عدم تشکیل شده با وجود ایجاد احتراق در دستگاه به وجود می آید. در صورتی که فشار دستگاه شما پایین باشد، بروز این مشکلات در سیستم پکیج بدیهی خواهد بود. برای این منظور باید فشار گاز را به خوبی چک کنید. تنظیمات مشعل پکیج نیز در بروز این خطاها تاثیرگذار خواهد بود؛ برای آشنایی با نحوه تنظیم کردن شعله پکیج فرولی حتما با تنظیمات مشعل دستگاه نیز آشنا شوید. در صورتی که تنظیمات این بخش بر روی مینیمم فشار قرار بگیرد، مشکلات عدم ایجاد شعله به وجود می آیند.

علت تشکیل نشدن شعله پکیج 

اگرچه سیستم ارورخوان دستگاه پکیج فرولی همواره مشکلات فنی متعدد این تجهیزات را برای مخاطبین مشخص می کند، اما در برخی موارد تشکیل نشدن شعله پکیج دلایل دیگری دارد. برای آشنایی با نحوه تنظیم کردن شعله پکیج فرولی به همراه رفع ارور شعله در آن به موارد زیر نیز دقت داشته باشید:

  1. در صورت گرفتگی مجاری سیستم پکیج، مشکلات شعله و عدم ایجاد آن به وجود می آیند.
  2. تنظیمات تهویه و بخش حرارت برای تشکیل شعله اهمیت زیادی دارند و باید به درستی انجام شوند.
  3. بروز اختلالات الکتریکی در دستگاه می تواند زمینه ساز مشکلات تشکیل شعله شود.
  4. در صورت خرابی برخی قطعات و ایجاد پوسیدگی در آن ها مشکلاتی در بخش تشکیل شعله پکیج به وجود می آیند.

تمعیرات پکیج فرولی رد اصفهان

نتیجه گیری

در این بخش در رابطه با نحوه تنظیم کردن شعله پکیج فرولی و روش های اصولی استفاده از این سیستم نکاتی را بررسی کردیم. در بخش هایی از این مطلب فرایند تنظیم شعله را به صورت مرحله به مرحله شرح دادیم که درک عملکرد این سیستم را برای مخاطبین ساده تر می کند. در صورت بروز هر گونه اختلال در این قطعات حتما به تعمیرکاران با تجربه پکیج و سیستم های گرمایشی مراجعه کنید. این تجهیزات در طولانی مدت با ایرادات فنی متعددی رو به رو می شوند و نیاز به سرویسکاری های مداوم دارند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

یک × یک =