توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

دستگاههای اسکن سه بعدی در حال حاضر یک فرآیند ریشه‌دار صنعت، معماری و مهندسی معکوس است. با این حال، تسلط بر این فرآیند هنوز گران و دشوار میباشد. فن‌آوری‌های 3DScan تنها در چند کاربرد بهترین هستند یا در یک کاربرد خاص همپوشانی وجود دارد. شرکت‌های سازنده اسکنر نیز تمایل دارند دستگاههای شخصی را در هر بخش از بازار و هر کاربرد ارائه دهند. بنابراین، محصولات زیادی وجود دارد و انتخاب آن‌ها گیج‌کننده میباشد. در هر حال مهارت و کوشش اپراتور الزامیست. بمنظور کسب بهترین نتیجه از فایل‌ scanner، مراحل اصلاح نرم‌افزاری جداگانه یا استفاده از ابزارهای خودکار تعمیر مورد نیاز میباشد.

این راهنما نوعی کمک به شما هنگام خرید اسکنر سه بعدی است. چیزی بنام “بهترین اسکنر سه بعدی” در بازار نداریم. دهها محصول وجود دارد که اغلب بسیار خاص هستند مثلا اگر یک فعال باستان‌شناسی هستید، اسکنر بهینه به این بستگی دارد که آیا آنرا در کارگاه نگه می‌دارید یا اینکه باید چندین بار در سال بهمراه آن به مسافرت کاری بروید (اسکنر ثابت یا اسکنر پرتابل). برخی از انواع اسکنرها اگر توسط اپراتورهای باتجربه استفاده شوند برای این موارد بهترین خواهند بود، درحالیکه محصولات دیگری مثلا برای استفاده دانشجویان بی‌تجربه میباشند.

1- اسکنرهای سه بعدی ارزان‌قیمت – 200 تا 1500 دلار

در بخش دستگاههای زیر 1500 دلاری بازار، کارهای دستی زیادی برای اسکن و مدیریت فایل توسط اپراتور صرف خواهد شد؛ مثلا حرکت بدون لرزش، صبر و علاقه به تکرار حرکات به پیشرفت کاربر با این دستگاهها کمک می‌کند.

  • Ciclop 3D Scanner (کیت مونتاژ اوپن سورس)

میانگین قیمت: 100 تا 280 دلار

پلتفرم ثابت (رومیزی)

instructables.com/id/Ciclop-3D-Scanner-BQ-Horus

reprap.org/wiki/Ciclop

اسکنر سیکلوپ BQ Ciclop بعنوان کیت از فروشگاههایی مانند Banggood، Biqu و Ali Express عرضه میشود. این اسکنر، اولین بار توسط CowTechEngineering از مونتانای آمریکا تجاری شد. Ciclop یک دستگاه اسکنر سه بعدی منبع باز است که نیاز به اسمبل توسط کاربر دارد. نرم افزار منبع باز Horus نیز برایش موجود و یک دستورالعمل در مورد نحوه مونتاژ هم دارد. شما میتوانید اکثر قطعات غیرالکترونیک آنرا چاپ کنید. مستندات RepRap برای پرینت قطعات بدنه آن هم هست. از بین تمام فروشندگان، نسخه Cow Tech قویترین ظاهر را دارد.

www.3dpe.ir/shop/product/open-source-3d-scanner-projects

نرم‌افزار این اسکنر عالی نیست و راه‌اندازی آن در پروژه منبع باز برای اکثر افراد آسان نیست؛ با این حال، اگر افراد ماهر به مونتاژ آن کمک کنند، پتانسیل شگفت انگیز و ارزانی دارد، مخصوصا که قیمت اسکنرهای آماده در بازار ایران وحشتناک است.

  • Matter and Form 3D Scanner V2

میانگین قیمت: 750 دلار

پلتفرم ثابت (رومیزی)

https://matterandform.net

اسکنر سه بعدی Matter and Form V2 کوچک، تاشو و جمع و جور است. همراه با نرم افزار خوب که استفاده از آن آسان میباشد. محصول جدید در حال حاضر تقریباً 300 دلار گرانتر از نسخه‌های قبلی است. اما یک چالش دارد: دستگاه کار میکند، اما نه همیشه و به تنظیمات دستی زیاد و اسکنهای مکرر نیاز دارد. علاوه بر این، کیفیت خیره‌کننده نیست.

  • گجت اپلی اسکنر Skannect Pro

میانگین قیمت: 400 دلار

پلتفرم پرتابل

https://structure.io

اگر از عاشقان محصولات اپل هستید، این سخت‌افزار تکمیلی آی‌پد شما را خوشحال خواهد کرد. سنسورهای این دیوایس اپلی برای اسکن اتاق و سایر اشیاء با جزئیات و اندازه متوسط مناسب هستند. برای اسکن سریع خوب است، اما ایده‌ال برنامه‌های بسیار دقیق صنعتی نیست. محصول بعنوان مشوق توسعه دهندگان و شرکتهای حوزه هوش مصنوعی و فناوری عرضه شده تا کسب و کار خود را بر اساس آن ایجاد کنند.

2- اسکنرهای سه بعدی سطح متوسط – 1500 دلار و 5000 دلار

دستگاههای این بخش برای کار کردن به دانش فایل‌های سه بعدی نیاز دارند و نسبت به سایر محصولاتی که با این قیمت می‌خرید سخت‌تر خواهند بود. اما اگر قصد دارید بطور منظم اسکن کنید، این سرمایه‌گذاری اضافی را ارزشمند بدانید.

  • Shining 3D Einscan SP

میانگین قیمت: 2200 دلار

پلتفرم ثابت (رومیزی)

einscan.com/einscan-se

https://suntech.ir/3d-scanner/4452-shining-3d-einscan-h2.html

اگر محصولات ایسان را در نظر بگیرید، مدل SP کاملترین و با نیازهای بیشتری مطابقت دارد. Shining 3D (شاینینگ تریدی) چند سالیست که بطور پیوسته اسکنرهای رومیزی ساختاریافته را بهبود میبخشد. متاسفانه نرم‌افزار همیشه پاشنه آشیل آنها بوده و هنوز یک نقطه ضعف است اما یک انتخاب اقتصادی برای خروجی اسکن با کیفیت قابل قبول است.

  • NextEngine 3D Scanner HD

میانگین قیمت: 3000 دلار

پلتفرم ثابت (رومیزی)

nextengine.com/products/scanner/features/accurate

اسکنر لیزری «نکس انجین» دارای نرم‌افزار NextStudio و صفحه گردان میباشد. برای استفاده آسان بوده، بخصوص هنگام ضبط رنگ، بافت و جزئیات. اگر هنرمند هستید، یک انتخاب عالی پیشرویتان است، اما بدانید این اسکنر با اشیاء براق خوب کار نمیکند و قبل اسکن باید قطعه با پوششهای موقت تیره شود. کاربران از NextEngine معمولاً راضی هستند. نرم افزار آن خوب است و یک محصول اقتصادی با قابلیتهای عالی است. قابل توجه است که Industrial Light & Magic از این اسکنر ارزان قیمت برای فیلم Rogue One (از مجموعه‌های StarWars) استفاده کرده است.

  • Thor3D Caliby

میانگین قیمت: 4500 دلار

پلتفرم: پرتابل

thor3dscanner.com/en/products/calibry

Thor3D بیش از شش سال است که اسکنرهای سه بعدی ارائه میدهد. اسکنر دستی Caliby راه حل سریعی است که میتواند برای شما کار کند. بر خلاف بسیاری از موارد دیگر، این دستگاه با اجسام براق بخوبی کار میکند.

3- اسکنرهای سه بعدی صنعتی – قیمت بالای 5000 دلار

اینها سیستمهایی بالای 5000 تا 20.000 دلار هستند. اگر میخواهید از آنها بعنوان بخش روزمره تجارت خود استفاده کنید، باید قیمت سنگین آنرا در نظر بگیرید.

 

  • Faro Freestyle 2

میانگین قیمت: 10.000 دلار

پلتفرم: پرتابل

اسکنرهای «فارو» یکی از پیشروها در سنسورهای اندازه‌گیری و بازرسی است و ارائه قوی دارد. اسکنرهای فارو با نرم افزار عالی مانند بسته Scene این شرکت عرضه می شوند. Freestyle 2 یک اسکنر سه بعدی صنعتی مخصوص بازسازی تصادفات محسوب میشود و یک واحد قوی و مستقل دارد که برای اجرا نیازی به اتصال به کامپیوتر جانبی ندارد. رزولوشن فوق العاده بالا و ساخته شده برای استفاده در بسیاری از شرایط، فارو تعدادی محصول به همان اندازه تخصصی برای کاربردهای مختلف دارد.

  • Artec Eva 3D scanner

میانگین قیمت: 14.000 دلار

پلتفرم: پرتابل

«آرتک اوا» یک اسکنر سه بعدی صنعتی قابل اعتماد همه‌کاره است و میتواند در بسیاری از اهداف استفاده شود. این دستگاه با ابزار نرم‌افزاری کامل اسکن نور ساختار یافته اشیاء ارائه میشود.

  • Artec LEO 3D scanner

میانگین قیمت: 23.000 دلار

پلتفرم: پرتابل

3dpe.ir/shop/3d-scanner

یک اسکنر عکس‌برداری بسیار سریع با رابط کاربری آسان که به شما کمک میکند مکانهایی را که هنوز نیاز به اسکن دارید شناسایی نمایید. Artec Studio یک بسته نرم افزاری قدرتمند است. در مجموع، استفاده از Artec LEO ساده بوده و به آنچه در یک اسکنر صنعتی میخواهید نزدیک میشوید.

نتیجه‌گیری

یادگیری‌، مهارت‌ و فرآیندهای خاص برای فناوری اسکنرهای سه بعدی فارغ از سازنده الزامیست. اشیای براق و چیزهای ارگانیک تیره محصولات اسکنر متفاوتی نیاز دارند. اگر می‌خواهید چیزی را اندازه‌گیری کنید یا اگر می‌خواهید یک کپی دیجیتالی تمام رنگی از آن شی بسازید، به فناوری‌های مختلفی نیاز دارید. اصطلاح دوبار اندازه‌گیری کن و یکبار برش بزن، ضرب‌المثل خوبیست و بنوعی برای اسکنر سه بعدی هم صادق است.

همیشه توصیه میکنیم از افراد باتجربه سوالاتی درباره بهترین اسکنر بازار بپرسید تا شما را در مورد فناوری مناسبی که نیاز دارید راهنمایی کنند. قبل از نهایی کردن خرید، دستگاه اسکنر را با قطعه مورد نیاز خودتان آزمایش کنید که آیا خروجی آن برای برنامه شما کافی است یا خیر. فقط در این صورت است که خرید تجهیزات اسکن توجیه‌پذیر میگردد (هنگامیکه واقعاً آنرا امتحان کردید، اسکنر مربوطه را خریداری کنید).

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

5 × 5 =