کار در منزل
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

کار در منزل و راه‎اندازی یک کسب‎وکار خوب خانگی، این روزها طرفداران بسیار زیادی خصوصا در بین جوانان و بانوان و بازنشستگان پیدا کرده است. سوالات بسیار زیادی در این بین وجود دارند. برای مثال، کار در منزل برای بانوان چی خوبه یا مزایا و معایب کار در منزل چیست؟ به طور کلی مشاغل خانگی با اینکه می‎توانند مشاغلی پولساز باشند، اما دارای مزایای و معایب مختلفی هستند. در این مطلب مزایا و معایب کار در منزل را بررسی می‏‎کنیم.

فهرست توضیحات و محصولات این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :

کار در منزل شامل چه مشاغلی می‌شود؟

پیش از بررسی مزایا و معایب کار در منزل بهتر است در مورد مشاغل دورکار صحبت کنیم. اصطلاح دورکاری، انواع کار در منزل یا کسب‎وکار خانگی در زندگی بسیاری از افراد تاثیرات قابل توجه داشته است. افراد زیادی با راه‎اندازی کسب‏وکار خانگی به موفقیت‎های بسیاری رسیده‎اند. اما این کارها که شامل فعالیت‏هایی نظیر بازاریابی، کار اینترنتی و همچنین انواع مونتاژکاری در منزل می‎شوند، نیاز به تلاش و پشتکار بسیار زیادی دارند.

ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که مزایا و معایب کار در منزل چیست، کار در منزل چی خوبه یا کار در منزل برای بانوان بسته بندی بهتر است یا کارهایی که اینترنت در آن‏ها دخیل هستند. در جواب به این سوال باید گفت که شما باید طبق تخصص خود کسب‎وکار خانگی خود را شروع کنید. این کارها می‎توانند شامل خیاطی، مونتاژکاری و همچنین کار با گوشی در منزل باشند.

با توجه به اینکه در کسب‎وکار خانگی هیچ کارفرمایی به شکل حضوری بالای سر شاغلین نیست، ممکن است افراد کارهای خود را همواره به تعویق بیندازند. مزایا و معایب کسب و کار خانگی متنوع هستند. شاید در نگاه اول دردسرهای کار در منزل به چشم نیاید، اما این نوع کار ممکن است در برخی از مواقع شغلی پرتحرک و خسته‎کننده باشد. کسب اطلاعات در مورد مزایا و معایب کار در منزل پیش از شروع بسیار مهم است.

مهم‎ترین مزایای کار در منزل

مشاغل خانگی برای افرادی که مشتاق به کارآفرینی هستند و همچنین بودجه زیادی ندارند، می‎توانند یک ایده پولساز و فوق‎العاده باشند. مزایا و معایب کار در منزل بسیار هستند که شاید مزایای آن بیشتر باشد. برای مثال شما در این نوع کار می‎توانید از خانواده مشاوره و کمک بگیرد و همچنین در هزینه‏ها نیز صرفه‎جویی کنید. در ادامه برخی از مزایای کسب‏وکار خانگی را بررسی می‎کنیم.

داشتن استقلال

یکی از مزایایی که باعث شده کار در منزل طرفداران بسیار زیادی داشته باشد، این است که شما کسب‎کار خانگی استقلال دارید و در واقع رئیس خود هستید. این موجب می‌شود که در تصمیم‎گیری و اقدامات مرتبط با کسب‏وکارتان مستقل عمل کنید.

افرادی که روحیه رهبری بالا داشته و ایده‎پردازان خوبی هستند، به طور معمول راغب به شروع کارهایی هستند که خودشان آن‏‎ها را برنامه‏‎ریزی کرده باشند. بنابراین اگر شخصیت ایده‎پرداز با قدرت رهبری بالایی دارید، کسب و کار خانگی خود را شروع کنید.

آغاز کار با کم‎ترین امکانات

این روزها کار در منزل نیاز روز بسیاری از بانوان و آقایان است. برای اینکه کار در منزل را شروع کنید نیاز به امکانات نخواهید داشت. برای مثال اگر قصد دارید کار نوشتاری در منزل را انجام دهید، یک کامپیوتر و یک سایت معتبر کار در منزل برای شما کفایت می‎کند. همچنین می‎توانید کار خود را با یک گوشی ساده، یک سیم کارت یا خط تلغن؛ کارت ویزیت ارزان‎قیمت راه بیاندازید. علاوه بر این شما در ابتدای کار خود در منزل باید از هزینه‎های غیرضروری خودداری کنید

صرفه‎جویی در هزینه‎ها

همانطور که می‎دانید راه‎اندازی کسب‎وکارهای بیرون از خانه، هزینه‏های بسیار زیادی را به همراه دارد که برای مثال می‎توان به تهیه میز و صندلی، اجاره دفتر و در برخی از موارد خرید امکانات برای کارمندان اشاره کرد. این هزینه‏ها ممکن است باعث ناامیدی شما شوند.

اما کار در منزل به صرف هزینه برای اجاره دفتر، خرید تجهیزات و… نیاز ندارد و شما می‎توانید سرمایه خود را به توسعه کارتان اختصاص دهید. راه‏اندازی کسب‎وکار خانگی همچنین شما را از پرداخت هزینه‏های کرایه وسایل نقلیه، استخدام پرستار برای فرزندان و همچنین استهلاک ماشین معاف می‎شوید.

استفاده بیشتر از زمان

یکی دیگر از اصلی‏ترین موارد در لیست مزایا و معایب کار در منزل بهره‏وری بیشتر از زمان است که یک مزیت بزرگ است. طبیعتا زمانی که شما در خانه خود مشغول کار هستید، رفت و آمدهای غیرضروری نخواهید داشت.

به عنوان مثال چنانچه پیش از کار در منزل روزی 2 الی 3 ساعت را برای خروج از خانه، حرکت به سمت محل کار، خارج شدن از آن و برگشت به خانه وقت می‎گذاشتید، با شروع کار در منزل می‎توانید این زمان را درآمدزایی بیشتر اختصاص دهید. از سوی دیگر شما با کار در منزل می‎توانید وقت بیشتری را در کنار خانواده خود می‎گذرانید.

نگاهی به معایب کار در منزل

همانطور که اشاره در قیاس مزایا و معایب کار در منزل، مزایای این مشاغل بسیار بیشتر هستند. اما ممکن است معایب این مشاغل در برخی از موارد شرایط کاری شما را مختل کنند. برای مثال امکان دارد درست در زمانی که کار بسیار مهمی دارید، برای شما مهمان می‏آید. در این شرایط مطمئنا کار شما عقب می‏افتد. البته می‎توان با مهمان‎ها و آشنایان خود در مورد ساعات کار در منزل خود صحبت کنید. برخی از معایب کسب و کار خانگی را در ادامه توضیح می‎دهیم.

عامل حواسپرتی

زمانی که در خانه مشغول به کار هستید، برخی از عوامل وسوسه‏کننده مختلف ممکن است باعث پرت شدن حواس شما از کار و هدر رفتن زمانتان شوند. این وسوسه‎کننده‎ها انواع بسیار زیادی دارند که برای مثال می‌توان به شبکه‎های مجازی مختلف اشاره کرد.

از طرفی ممکن است در تایم کاری شما، تلویزیون روشن بوده و برنامه موردعلاقه شما نیز در حال پخش باشد. این موضوع هم می‎تواند بر روی کیفیت کار شما تاثیر منفی بگذارد. شما باید با نادیده گرفتن شبکه‎های مجازی، قانون‎گذاری برای استفاده از تلویزیون و به حداقل رساندن استفاده از موبایل، این مشکل را حل کنید.

احتمال افزایش وزن

یکی دیگر از بزرگ‎ترین خطراتی و معایبی که کار در منزل دارد، چاقی است. با توجه به این موضوع که شما با کار در منزل نمی‎توانید پرتحرک باشید یا پیاده‎روی کنید، از این رو ممکن است که با اضافه وزن مواجه شوید. بنابراین باید برای جلوگیری از بروز این مشکل، بعد یا قبل از کار، زمانی را فعالیت بدنی و پیاده‏روی اختصاص دهید.

عادت کردن به خانه‎نشینی

از سایر معایب کسب و کار خانگی می‎‌توان به عادت کردن به فضای بسته و خانه‎نشینی مداوم اشاره کرد. در برخی از موارد کار در منزل می‎تواند تمایل افراد برای خارج شدن از منزل را به طرز قابل توجهی کاهش دهد. پس اگر قصد دارید در منزل کار کنید، باید مراقبت باشید که به فضای خانه عادت نکرده و زمانی را هر روز در فضای بیرون سپری کنید. چرا که عادت کردن به محیط بسته منجر به افسردگی خواهد شد.

جمع ‏بندی

در این مطلب مزایا و معایب کار در منزل را بررسی کردیم. یکی از نکات بسیار مهم درباره انتخاب کار در منزل این است که شما باید ابتدا شخصیت خود را به خوبی بشناسید. برای مثال اگر شما یک شخصیت درونگرا دارید و ترجیح می‌دهید که تنهایی کار کنید، راه‌اندازی یکی از گزینه‌های کاری در این زمینه ایده خوبی برای شما است. با این حال باید بتوانید مهارت‌های ارتباطی خود را نیز برای مواردی مانند فروش و بازاریابی ارتقا دهید. در ضمن می‌توانید از کارشناسان مشاوره کار در منزل بگیرید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

یک + دوازده =