خرید هاب USB
راهنمایی خرید هاب USB
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

امروزه تقریباً تمامی دستگاه‌های دیجیتالی، مجهز به پورت USB هستند. از این پورت برای برقراری ارتباط میان دستگاه‌های دیجیتالی استفاده می‌شود. در واقع در حال حاضر به علت استفاده بسیار کم از دیسک برای انتقال اطلاعات، اغلب کاربران برای انتقال اطلاعات و همچنین ذخیره‌سازی آن‌ها، به حافظه‌های مبتنی بر USB مانند هارد اکسترنال و فلش مموری متکی هستند. تمامی این موارد موجب شده تا هر روزه، خرید هاب USB افزایش یابد.

از دلایل دیگر افزایش استفاده از درگاه‌های USB، تغییر سبک ارتباطی دستگاه‌ها بوده است. امروزه درگاه USB به استاندارد ارتباطی بین دستگاه‌های مختلف دیجیتالی تبدیل شده و در تمامی دستگاه‌ها نظیر چاپگر، موس و غیره از این نوع پورت استفاده می‌شود. همین دلایل موجب خواهد شد تا در اختیار داشتن یک هاب USB، برای منظم نگه داشتن ارتباطات بسیار مفید باشد. در ادامه بیشتر در این رابطه توضیح خواهیم داد.

فهرست توضیحات و محصولات این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :

چگونه بهترین هاب USB انتخاب کنیم که عمر طولانی

برای انتخاب بهترین هاب USB با عمر طولانی، چند نکته را باید در نظر داشت. اول از همه، باید به کیفیت ساخت و مواد استفاده شده در ساخت هاب توجه کنید. بهتر است از برندهای معتبر و قابل اعتماد خرید کنید که از مواد با کیفیت استفاده کرده باشند. همچنین، به توان خروجی و سرعت انتقال داده هاب توجه کنید. هاب با توان خروجی بالا و سرعت انتقال داده بیشتر می‌توانند عمر طولانی‌تری داشته باشند. همچنین، حتماً قبل از خرید نظرات و بررسی‌های کاربران را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد کیفیت و عمر مفید هاب بدست آورید.

هاب usb چیست؟

از مهم‌ترین و کارآمدترین درگاه‌های کامپیوتر و لپ تاپ، پورت‌های USB هستند. با استفاده از این پورت می‌توان بسیاری از دستگاه‌های جانبی را به سیستم متصل نمود. هاب USB نیز یک مبدل کوچک است که امکان اتصال همزمان چند دیوایس جانبی را به یک پورت فراهم می‌کند. در واقع با استفاده از این هاب، می‌توان تعداد دستگاه‌های بیشتری، مانند موس، کیبورد، هارد، فلش مموری و غیره را لپ تاپ یا کامپیوتر متصل نمود. لپ تاپ‌ها به طور معمول دارای 2 پورت و اغلب کامپیوترها دارای 4 یا 8 پورت USB هستند. اما ممکن است این تعداد برای کاربر کافی نباشد یا به دلایلی نیاز به درگاه‌های بیشتری باشد. در این مواقع بهترین انتخاب، هاب usb برای تلویزیون یا کامپیوتر خواهد بود.

انواع هاب USB

مشاهده لیست قیمت انواع مختلف هاب یو اس بی

انواع هاب USB

در زمان خرید هاب USB، باید به انواع این وسیله توجه داشت که کدام یک مناسب‌تر است. انواع این نوع هاب‌ها به شرح زیر خواهند بود:

خرید هاب USB بدون آداپتور

هاب یو اس بی بدون آداپتور با نام پورت USB bus-powered شناخته می‌شود. این هاب، قدرت مورد نیاز خود برای اتصال دستگاه‌های جانبی را از دستگاه اصلی می‌گیرد. این وسیله جزو هاب‌های قابل حمل بوده و به نسبت هاب یو اس بی آداپتور دار، تعداد پورت‌های کمتری برای اتصال دارد. همچنین این نوع هاب‌ها بدون اتصال به برق و به راحتی نصب شده و راه‌اندازی می‌شوند.

البته باید توجه داشت که برخی از هاب‌های USB بدون آداپتور موجود در بازار، کیفیت خوبی نداشته و به دستگاه‌هایی مانند هارد اکسترنال و اسکنر به خوبی متصل نشده و کار نمی‌کنند. از جمله مزایای این نوع هاب می‌توان به طراحی کوچک و قابل حمل، راه‌اندازی سریع، عملکرد عالی با وسایل کوچک و قیمت به صرفه آن‌ها اشاره کرد. عدم کارکرد درست با چند وسیله سنگین به طور همزمان، عدم شارژ کردن وسایل و تعداد پورت کمتر از جمله معایب هاب بدون آداپتور به شمار می‌رود.

خرید هاب usb آداپتور دار

این نوع هاب‌ها نیز با نام پورت USB self-powered شناخته شده و قابلیت استفاده مستقیم از جریان برق را از پریز دارند. همین امر موجب شده تا هاب‌های آداپتوردار، تعداد پورت بیشتری داشته و از سرعت بالایی نسبت به انواع بدون آداپتور برخوردار باشند. همچنین با خرید هاب USB آداپتوردار می‌توان لوازم جانبی را نیز شارژ نمود. کارکردن بدون مشکل چند وسیله اعم از هارد اکسترنال به صورت همزمان از دیگر مزایای این محصول است. اما باید توجه داشت که قیمت هاب یو اس بی آداپتوردار به مراتب از نوع بدون آداپتور بیشتر بوده و ابعاد بزرگتری نیز دارد، به طوری که به راحتی نمی‌توان آن را حمل کرد.

خرید هاب USB2.0 یا USB3.0؟

پورت‌های USB از دو نوع USB2.0 و یا USB3.0 هستند. سرعت جابه‌جایی اطلاعات در انواع هاب USB3.0 به مراتب بالاتر است. اما این سرعت بالا زمانی به کار می‌آید که خروجی دستگاهی که هاب به آن متصل شده نیز USB3.0 باشند، در غیر این صورت سرعت هاب تفاوتی با هاب USB2.0 نخواهد داشت. برای تشخیص نوع درگاه هاب USB، باید اطلاعات نوشته روی پک محصول را به خوبی بررسی و مشاهده نمود. اگر این مورد بر روی مشخصات محصول نوشته نشده باشد، با دیدن مدل پورت‌ها نیز می‌توان نوع آن‌ها را تشخیص داد. داخل پورت‌های USB3.0 به رنگ آبی و داخل پورت USB2.0 نیز به رنگ مشکی خواهد بود.

راهنمای خرید هاب USB

هاب USB یکی از ابزارهای مهم برای اتصال و استفاده از چندین دستگاه USB به کامپیوتر یا لپتاپ است. قبل از خرید هاب USB، باید به چندین عامل توجه کنید. اولین مورد که باید بررسی کنید، تعداد پورت‌های هاب است. بسته به نیاز شما، می‌توانید هاب با ۴ یا ۸ پورت را انتخاب کنید. همچنین، توجه کنید که هاب USB چه نوع پورت‌هایی را پشتیبانی می‌کند، آیا USB 2.0 یا USB 3.0 است. سرعت انتقال داده‌ها در هاب USB 3.0 بسیار بالاتر است. همچنین، مشخص کنید که آیا هاب دارای منبع تغذیه خارجی است یا نه. در نهایت، به طراحی و جنس ساخت هاب هم توجه کنید تا بتوانید یک هاب با کیفیت و دوام انتخاب کنید.

بعد از بررسی انواع هاب USB باید به سراغ عواملی رفت که بر روی خرید این محصول تأثیرگذار خواهد بود. از جمله این عوامل، شامل موارد زیر می‌شود:

1. تعداد پورت USB

اولین گزینه‌ای که در زمان خرید هاب باید به آن توجه شود، تعداد پورت مورد نیاز است. بهتر است قبل از خرید محصول، مقداری آینده‌نگری داشته باشید. اولین پیشنهاد برای انتخاب هاب USB، توجه به نیازهای فعلی و نیازهای آینده است. همچنین باید توجه داشت که قیمت هاب usb 4 پورت از قیمت هاب usb 2 پورت بیشتر است. در واقع هرچه تعداد پورت‌ها بیشتر باشد، قیمت هاب نیز افزایش می‌یابد.

2. توان و جریان در خرید هاب USB

نوع استفاده از هاب در درجه بعدی اهمیت قرار می‌گیرد. خرید هاب USB بر اساس توان و جریان بسیار دارای اهمیت است. در زمان خرید باید میزان جریان عبوری محصول را مورد بررسی قرار داد، زیرا هر یک از هاب‌ها توان و جریان خروجی متفاوتی دارند. معمولا هاب usb3 آداپتور دار دارای جریان 5 آمپر و توان 12 ولت بوده و انواع بدون آداپتور این هاب‌ها نیز دارای جریان 2 آمپر و توان 5 ولت هستند. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه و مشاهده دیگر محصولات مرتبط، می‌توان به سایت کافه راهنما مراجعه نمود.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

1 × چهار =