چگونه بازسازی ساختمان را با حفظ اصالت و بدون از دست دادن هویت آن انجام دهیم؟

0
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

بازسازی ساختمان نکات بسیار زیادی دارد که یکی از آنها مربوط به حفظ اصالت و هویت آن می شود. در این حالت، بازسازی خانه باید به نحوی انجام گردد که عناصر به جای مانده از معماری گذشته حفظ شوند یا کمترین تغییری در آنها ایجاد گردد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به این موضوع صحبت کنیم.

منظور از بازسازی ساختمان چیست؟

یکی از عملیات های عمرانی که ساختمان های مختلف به خصوص مدل های قدیمی باید پس از چند دهه انجام دهند، بازسازی ساختمان است. این مفهوم بیانگر فرآیند ترمیم و مرمت ساختمان می باشد که می تواند با اهداف مختلفی صورت گیرد. از افزایش ایمنی بنا گرفته تا بیشتر کردن طول عمر آن یا حتی زیبایی کار.

بازسازی ساختمان ها به عنوان یکی از کارهای تخصصی شناخته می شود؛ چراکه باید وضعیت ساختمان توسط مهندسین از قبل بررسی شده و از ایجاد خسارات اضافی جلوگیری گردد. همچنین دیزاین جدید دکوراسیون نیز طراحی می شود. در مرحله اجرا، نیروی کار و استاد باید مهارت پیاده سازی طرح دکوراسیون های جدید را داشته باشند. بازسازی ساختمان می تواند به شما کمک کند تا با صرف یک هزینه نه چندان بالا، برای به روز رسانی منزل خود اقدام کنید. البته مهم است که تیم اجرایی، مهارت بالایی داشته باشند که می تواند هزینه دور ریز مصالح را نیز کمتر نماید.

از آنجایی که بافت فرسوده در مناطق شهری ایران به شدت بالا است (حدود 20% مساحت شهرها)، بازسازی ساختمان جزو خدمات مهم و کاربردی شناخته می شود. در انتهای این بخش، یکی از بهترین مجموعه های عمرانی را معرفی می کنیم که می توانید به کمک آن برای بازسازی و نوسازی ملک خود اقدام نمایید.

بازسازی ساختمان

 

بازسازی ساختمان با حفظ اصالت و بدون از دست دادن هویت چیست و چرا مهم است؟

یکی از موضوعات مهم برای بسیاری از افراد، بازسازی ساختمان بدون از دست دادن هویت آن است. در همین ابتدا این سوال در ذهن شما ایجاد می شود که مگر ساختمان ها هم هویت دارند؟ اصلا چنین چیزی چرا مهم است؟ در پاسخ باید گفت:

  • هویت ساختمان ها، همان ویژگی های ظاهری و ساختاری ملک است که می تواند آن را از دیگر مکان ها متمایز نماید. شما می توانید این ویژگی ها را در قالب معماری خاصی که استفاده می شود و نیز مواد و مصالح یا سبک های طراحی مرتبط، مشاهده کنید.
  • حفظ اصالت یک ساختمان، مفهوم بسیار مهمی است که برخی از افراد در زمان بازسازی ساختمان به آن تاکید دارند. منظور، حفظ ویژگی های تعریف شده برای ساختمان، عناصر و جزئیات مربوط به آن است. شما می توانید اصالت ساختمان را در طرح های معماری، تزئینات داخلی، رنگ ها و الگوهای آن نیز مشاهده کنید.

در رابطه با اهمیت بازسازی ساختمان با حفظ اصالت و بدون از دست دادن هویت نیز می توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • حفظ ارزش تاریخی و فرهنگی: برخی از ساختمان های قدیمی دارای ارزش فرهنگی و تاریخی بالا هستند. البته لزوما ارزش تاریخی مطرح نیست. بلکه هویت خاندانی که در آن زندگی کرده اند و شما نیز یکی از آن سلسله خانواده ها هستید، در این مکان با معماری خاص خود وجود دارد. این موضوع باعث می شود تا بسیاری از افراد که به نسب شان یا بنای تاریخی ارزش بالایی قائل هستند، با حفظ آنها به مرمت بنا اقدام نمایند.
  • عدم تخریب هویت مکانی: فرض کنید خانه هایی در یک محله قرار دارند که از نظر فرهنگی و بصری، طلائیه دار هویت آن محله یا شهر می باشند. در نتیجه بازسازی ساختمانی باید به دقت انجام گردد.
  • بیشتر کردن ارزش ملک: خواه یا ناخواه، بازسازی ساختمان منجر به بیشتر کردن ارزش ملک می شود. شما می توانید با انجام این کار، ارزش ملک خود را در زمان فروش چند برابر بیشتر نمایید. این موضوع به ویژه برای ساختمان های قدیمی که از رنگ و لعاب افتاده اند، مهم خواهد بود.
  • حفظ ترکیب معماری سنتی و مدرن: یکی دیگر از دلایلی که می تواند اهمیت بازسازی ساختمان با حفظ اصالت آن را بیان کند، صیانت از معماری سنتی در کنار ظاهر مدرن آن است. برخی از افراد با احترامی که به عناصر به جای مانده از گذشته دارند، به دنبال ایجاد یک تعادل نسبی و هماهنگی بین این دو شیوه معماری قدیمی و جدید هستند.

بازسازی ساختمان

 

روش های بازسازی ساختمان بدون از دست دادن هویت

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما هم مطرح شده باشد، روش بازسازی ساختمان با حفظ اصالت است. چگونه انجام این کار بدون ضربه زدن به هویت ساختمان انجام می شود؟ در این خصوص می توان به راهکارهای زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • بررسی معماری ساختمان: در قدم اول، می بایست برای بررسی معماری ساختمان اقدام شود. در این حالت مهندس یا طراح باید با ویژگی های معماری گذشتگان، متریال ها و مصالح اصلی به کار رفته آشنا باشد. این اطلاعات همچنین به شما کمک می کند تا اجزای ساختمان را درک کرده و برای حفظ بهتر آن اقدام کنید.
  • حفظ عناصر اصلی: برخی از عناصر ساختمان ها که ظاهر آن را تشکیل می دهند، باید در بازسازی حفظ شوند. از جمله می توان به درها، نماهای سنگی، سقف های طاق دار و یا پنجره ها اشاره نمود. حتی در حالتی که این جزئیات صدمه دیده باشند، شما می بایست برای طراحی مشابه آنها اقدام کنید.
  • استفاده از متریال های بومی در پروژه بازسازی ساختمان های قدیمی.
  • مکمل کردن طراحی مدرن با سنتی.

بازسازی ساختمان

 

جمع بندی

در این بخش تلاش کردیم شما را با مفهوم حفظ اصالت در بازسازی ساختمان آشنا کنیم و اهمیت انجام این کار را بیان نماییم. این موضوع ممکن است به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در مرمت ساختمان ها توسط کارفرما مطرح شود. اگر شما هم جزو این نوع کارفرماها هستید و به دنبال یک مجموعه معتبر جهت بازسازی ساختمان با حفظ اصالت آن می باشید، ما گروه ساختمانی امین امیری را معرفی می کنیم.

مجموعه ما آماده است تا مراحل صفر تا صد بازسازی ساختمان را با شیوه های مدرن و مطمئن انجام دهد. شما می توانید برای انجام پروژه های خود در بخش های بازسازی و نوسازی، طراحی دکوراسیون داخلی و نیز پروژه های ساخت و ساز، از خدمات گروه ساختمانی امین امیری استفاده کنید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

6 + سیزده =