محاسبه قیمت پرستار کودک درمنزل سال 1402

0
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

در این مطلب در مورد محاسبه قیمت پرستار کودک درمنزل سال 1402 صحبت کرده‌ایم و وظایف مراقب کودم را بیان کرده‌ایم.

محاسبه قیمت پرستار کودک درمنزل سال 1402

والدین همیشه دغدغه مراقبت از فرزندان خود را دارند و در صورت شاغل بودن نگرانی آن‌ها چند برابر می‌شود. بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند فرزند خود را به اطرافیان بسپارند، به همین دلیل به دنبال یک پرستار هستند تا زمانی که در خانه حضور ندارند، تمامی کارهای مربوط به کودک را انجام دهد و از او نگهداری کند. پرستارها با توجه به وظایفی که دارند، می‌توانند حقوق و دستمزدهای متفاوتی داشته باشند.

یک پرستار کودک چه وظایفی را بر عهده دارد؟

عادات و برنامه روزانه کودک باید برنامه‌ریزی، و کارهایی که فرزندتان در طول روز انجام می‌دهد را برای او شرح دهد.

محاسبه قیمت پرستار کودک در منزل

پرستاران کودک ممکن است طبق ساعاتی که در منزل هستند وظایف متفاوتی داشته باشند، بنابراین دانستن کلی این وظایف می‌تواند در تصمیم‌گیری و تعیین تعرفه پرستار کودک شبانه‌روزی در منزل کمک کند. این وظایف عبارتند از:

  • آماده کردن کودکان برای مهدکودک یا مدرسه
  • مراقبت کامل و نظارت بر مصرف داروها برای کودکان بیمار
  • ارتباط برقرار کردن و دادن تمرینات به کودکان مبتلا به اوتیسم
  • تهیه غذاهای سالم طبق ذائقه کودک
  • کنترل رفت ‌وآمد کودک
  • بازی با کودک و بردن او به پارک در صورت رضایت والدین
  • در صورت لزوم انجام امور نظافت کودک و شستن لباس‌ها

تعیین حقوق پرستار کودک در منزل، بستگی به مواد بالا دارد و این که والدین مایل دریافت چه خدماتی هستند. قیمت پرستار کودک 1402 و سال‌های بعد با توجه به حداقل دستمزد تغییر می‌کند و شما باید این موارد را در نظر بگیرید.

نکاتی که والدین باید برای پرستار کودک شرح دهند

هنگامی که نسبت به استخدام یک پرستار اقدام کردید، باید قبل از این که شروع به کار کند، یک سری نکات و قوانین مربوط به خانه را به او توضیح دهید، که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

عادات و برنامه روزانه کودک

باید برنامه‌ریزی و کارهایی که فرزندتان در طول روز انجام می‌دهد را برای او شرح دهید. در چه روزهایی و معمولا در چه ساعتی از شبانه‌روز باید او را به حمام ببرد و این که قبل از خواب آیا به خواندن داستان نیاز دارد یا نه. همینطور باید مشخص کنید که برنامه غذایی او باید به چه صورت باشد. برخی از کودکان عادات غذایی و آلرژی‌های خاصی دارند که به طور حتم باید با پرستار در میان گذاشته شود.

داشتن بیماری خاص

پرستار باید بداند که کودک سالم است یا به بیماری خاصی مبتلا است. کودکانی که دارای بیماری‌های شخصیتی مانند اوتیسم هستند، به مراقبت بیشتری نیاز دارند، به همین دلیل پرستاران متخصص می‌توانند مفیدتر باشند. در نتیجه میزان دستمزد و هزینه پرستار کودک در منزل افزایش می‌یابد.

دادن گزارش به والدین

برخی از والدین شاغل نیستند اما ،علاقه دارند که برای فرزند خود از پرستار کمک بگیرند. پرستاران می‌توانند به آموزش و ایجاد ارتباطات کودک کمک زیادی کنند. بااین‌حال، پرستار موظف است چه والدین شاغل باشند یا در خانه باشند، تمامی فعالیت‌های خود را گزارش کنند و همچنین در مورد ورود و خروج خود نیز به والدین اطلاع دهند.

هزینه پرستار کودک در منزل، بر حسب چه عواملی تعیین می‌گردد؟

پرستاری از کودکان شغل بسیار حساسی است و پرستاران علاوه بر حرفه‌ای بودن، باید واجد شرایط نیز باشند. داشتن زمینه علمی یا دانشگاهی می‌تواند در این زمینه کمک‌ کننده باشد. همچنین تجربه زیاد، عاملی برای موفقیت در این شغل و افزایش قیمت پرستار کودک در منزل خواهد بود. علاوه بر این، عوامل دیگری نیز هستند که همگی می‌توانند تعرفه پرستار کودک شبانه‌روزی در منزل را تعیین کنند. سن پرستار یکی از عوامل مهم در این زمینه است. معمولا کودکان با پرستارانی که جوان‌تر هستند، ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. هر چه اختلاف سنی کودک و پرستار کمتر باشد، امکان برقراری ارتباط کودک با او بالاتر می‌رود.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه پرستار کودک در منزل

مدرک پرستار از جمله عوامل دیگری است که در این امر موثر است. هر چه مدرک پرستار بالاتر باشد و آموزش‌های بیشتری را با فرزندتان کار کند، هزینه پرستار کودک در منزل بیشتر خواهد شد. شما می‌توانید پرستار را هرروز یا در طول هفته فقط چند روز استخدام کنید و مشخص کنید که چه ساعت‌هایی در منزل در حضور داشته باشد. تمامی این فاکتورها در نظر گرفته شده و سپس یک هزینه نهایی به شما اعلام می‌گردد.

فعالیت‌های متفرقه‌ای که روی دستمزد پرستاران تأثیرگذار هستند

  • قیمت پرستار کودک در منزل
  • پرستار باید بداند که کودک سالم است یا به بیماری خاصی مبتلا است.
  • اگر روی مسائل تربیتی کودک خود حساس باشید و بخواهید علاوه بر پرستاری و مراقبت، کودک آموزش‌هایی را هم دریافت کند، می‌توانید پرستارانی را استخدام کنید که حداقل یک مهارت متفرقه نیز داشته باشند. آموزش زبان‌های خارجی مانند انگلیسی و فرانسوی برای کودک بسیار مهم هستند و ارتباطات او را در آینده گسترش می‌دهند. برخی از پرستاران می‌توانند کودکان را در رفت‌وآمد به کلاس‌های آموزشی یا هنری همراهی کنند. اگر پرستار توانایی این را داشته باشد که در منزل به کودک فعالیت‌های هنری را بیاموزد، دیگر نیازی به کلاس‌های بیرون از منزل نخواهید داشت. با این کار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

منبع: برگرفته از مجله پزشکی موسسه خدمات پرستاری زندگی برتر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

11 − ده =