راهنمای انتخاب بهترین جوراب واریس

0
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

جوراب واریس به افرادی که از بیماری واریس رنج می برد کمک بسیار زیادی می کند. اما انتخاب نوع و برند مناسب جوراب واریس برای نتیجه گرفتن لازم است.

پای راست فرد که واریس گرفته و رگ های واریسی روی پاشنه پای او نمایان است

جوراب های فشاری یا واریسی وسیله ای بسیار موثر و مناسب در از بین بردن علائم رگ های واریسی یا عنکبوتی هستند. مزیت اصلی خرید جوراب واریس در بهبود گردش خون درون پاها است. بدین صورت که جوراب های واریسی به ایجاد فشار به عضله های ساق پا کمک زیادی می کنند.

فهرست توضیحات و محصولات این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :

نکات مهم قبل از خرید جوراب واریس

نکات مهم قبل از خرید جوراب واریس، کدامند؟ چرا توجه به این نکات در زمان خرید جوراب فشاری مهم است؟ به این دلیل که برند های مختلفی در دنیا به تولید جوراب های واریسی می پردازند و طبیعت کیفیت و سایز مختلفی دارند؛ در نتیجه با عدم توجه به نکاتی که در این تیتر گفته می شود، ممکن است انتخاب اشتباهی داشته باشید. برای مثال ما به بسیاری از کسانی که قصد خرید جوراب واریس دارند جوراب واریس سیگواریس را پیشنهاد می کنیم. نکات مهم قبل از خرید جوراب واریس عبارتند از:

  • جوراب‌ های واریس موجود در بازار به یک اندازه موثر نیستند و متناسب با کیفیت، مواد، سایز، دوام و مقدار فشاری که ایجاد می‌ کنند، متفاوت خواهند بود‌.
  • به طور کلی، شرکت های تولید کننده مختلفی در دنیا وجود دارند که مدل های متفاوتی از این محصولات را تولید می کنند؛ در نتیجه قبل از خرید آن ها حتما باید به خصوصیاتی که دارند، توجه کرد.
  • توجه داشته باشید، جورابی را باید انتخاب کنید که به قسمت های مختلف پا، فشار متفاوت و مناسبی وارد کند.
  • به طور کلی جوراب‌ های فشاری در ابعاد و سایز های کوچک، متوسط ​​و بزرگ تولید و به بازار کشور عرضه می‌ شوند؛ در نتیجه میزان فشرده‌ سازی این تجهیزات متفاوت خواهد بود و قبل از خریدشان باید به این نکته توجه کرد.
  • حتما پیش از خرید جوراب های واریسی به کیفیت محصول، وارداتی بودن آن، کمپانی سازنده یا کالای تولید داخل و قیمتشان توجه کنید.
  • پیش از انتخاب کردن جوراب های واریس، به مقدار فشار، اندازه و سایز آن دقت کنید.
  • برای خریداری این جوراب‌ ها اول از همه بهتر است به کیفیت آن ها توجه کنید.

نحوه ی اندازه گیری جوراب واريس

توجه به نحوه ی اندازه گیری جوراب واریس برای داشتن خریدی مناسب بسیار مهم است. به طور کلی، اندازه گیری سایز پا و انتخاب کردن ابعاد مناسب جوراب، مهمترین فاکتور در بهره مندی از بیشترین کارایی این تجهیزات می باشد.

روش اندازه‌ گیری جوراب های واریس زیر زانو

اندازه‌ گیری مچ پا: اول از همه دور مچ پا ها را باید اندازه گرفت. برای این کار با متر، دور باریک‌ ترین قسمت مچ پا یعنی بالای استخوان مچ را بپیچید.

بلندی ساق پا: بر روی یک صندلی بنشینید و پای خود را با زاویه 90 درجه ای خم کنید. سپس فاصله میان زانو تا کف پا را در حالت خمیده ای با زاویه قائم اندازه‌ گیری بگیرید.

فردی که روی پاهای خود جوراب واریس سفید تا بالای ساق پوشیده است

روش اندازه‌ گیری جوراب های واریس بالای زانو

اندازه‌ گیری مچ پا: در اولین مرحله دور مچ پا باید اندازه گیری شود. برای این کار متر را باید دور باریک‌ ترین قسمت مچ پا یعنی بالای استخوان مچ خود بپیچید. ‌توجه کنید که این اندازه‌ گیری لازم است همیشه نخستین مرحله از تعیین کردن سایز جوراب باشد.

اندازه‌ گیری ساق پا: در مرحله بعدی باید پهن‌ ترین قسمت ساق پای خود را پیدا کرده و سپس دور آن را با دقت اندازه بگیرید.

اندازه‌ گیری ران: در این مرحله باید پهن‌ ترین قسمت ران، یعنی دقیقاً زیر باسن خود را پیدا کنید و سپس دور آن را اندازه گیری کنید.

اندازه‌ گیری بلندی پا: سپس باید از پایین باسن خود را تا کف زمین با متر اندازه بزنید.

نکته مهمی که در مورد نحوه اندازه گیری جوراب واریس باید مد نظر قرار دهید، این است که این کار باید هنگام صبح که پا ها کمترین تورم را دارند، انجام شوند. حتما دقت کنید که در زمان اندازه گیری، لازم است کف پای بیمار بر روی زمین قرار گرفته و همچنین متر در تماس با پا ها باشد؛ همچنین از روی لباس کار اندازه گیری انجام نگیرد.

انواع جوراب واریس

انواع جوراب واریس برای درمان رگ های واریسی را با نام هایی همچون جوراب فشاری، طبی یا جوراب شلواری واریس در بازار به فروش می رسانند. در کل، جوراب های واریسی از نظر کاربرد و عملکرد با یک دیگر تفاوت هایی دارند اما تفاوت آن ها در 2 اصل اساسی می باشد: ۱) ارتفاع   ۲) مقدار فشار.

انواع جوراب واریس از نظر ارتفاع

ارتفاع جوراب های واریس با یکدیگر متفاوت است، ولی رایج ترینشان تا زیر زانو و همچنین تا انتهای کشاله ران می باشد. همچنین یک نوع دیگر از این جوراب ها وجود دارد که به عنوان شلوار کامل شناخته می شوند.
البته یک نوع کم‌ کاربرد با ارتفاع تا قسمت قوزک پا در بازار وجود دارد که اصلا برای درمان رگ های واریسی مناسب نمی باشند.

مرد در حال دویدن که روی ساق پای خود جوراب واریس پوشیده است

انواع جوراب واریس از نظر مقدار فشار

علاوه بر این می توان جوراب های واریسی را بر اساس بازه فشار به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. شدت فشار انواع جوراب واریس می تواند از 8 تا 40 میلی متر جیوه مختلف باشد. فشار هر جوراب واریس عموما به شکل بازه ای بر حسب فاز تدریجی بیان می شود. مثلا بازه فشار 15 تا 20 میلی متر جیوه، به جوراب هایی مربوط است که فشارش در قوزک پا حدودا 20 میلی متر جیوه و همچنین در بالاترین بهش جوراب 15 میلی متر جیوه می باشد. جوراب های واریسی از نظر بازه فشار به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. 8 تا 15 میلی متر جیوه
  2. 15 تا 20 میلی متر جیوه
  3. 20 تا 30 میلی متر جیوه
  4. 30 تا 40 میلیمتر جیوه

توجه داشته باشید که برای درمان رگ های واریسی بهترین دامنه، 15 تا 20 و همچنین 20 تا 30 میلی متر جیوه می باشد. جوراب هایی با بازه فشاری 8 تا 15 میلی متر جیوه فقط می بایست برای تغییر دادن وضعیت به فشار بالا پوشیده شوند. بیماران به مدت زمانی احتیاج دارند تا بتوانند به پوشیدن جوراب واریسی عادت کنند؛ در نتیجه یک مرتبه شروع کردن از بازه 15 تا 20 یا 20 الی 30 میلی متر جیوه ناراحت کننده است؛ به همین خاطر توصیه می کنیم که در ابتدا، به مدت 1 الی 2 هفته از جورابی با فشار 8 تا 15 میلی متر جیوه استفاده کرد.

جوراب واریس را از کجا بخریم؟

ممکن است بپرسید که جوراب واریس را از کجا بخریم؟ روش های مختلفی برای خریداری جوراب واریس دارند که شامل خرید حضوری و مجازی از آنلاین شاپ های معتبر است. در کل بهترین روش خرید این تجهیزات از نمایندگی های معتبر است. مجموعه ما یکی از بهترین و معتبرترین نمایندگی های فروش جوراب واریسی در کشور است که این تجهیزات را با بهترین قیمت و بیشترین تنوع به فروش می رساند.

در ادامه در صورتی که برای انتخاب جوراب واریس نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از طریق شماره 02166408728 و یا مراجعه به سایت deltamedical.ir از ما مشاوره بگیرید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

1 × دو =