ترفندهای اسباب کشی آسان و بی دردسر
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

یادگیری ترفندهای اسباب کشی آسان به شما کمک می‌ کند که این عمل سخت و وقت‌ گیر را به امری ساده و لذت بخش تبدیل کنید. اگر مهلت قرارداد خانه ای که اجاره کرده اید، تمام شده و فصل اسباب کشی از راه رسیده، در این مقاله همراه ما باشید تا بدانید که چطور یک دنیا وسیله را از پذیرایی، آشپزخانه و اتاق‌ ها بسته بندی کنید و آماده یک حمل و نقل مدرن شوید.

چگونه یک اسباب کشی آسان داشته باشیم؟

نباید اسباب کشی را یک عمل کوچک و بی اهمیت دانست، چراکه شما در این فرایند، قرار است تمامی وسایل منزل را جمع و به خانه ای جدید منتقل کنید؛ آن هم در کم ترین زمان ممکن، با صرف کم ترین انرژی، حداقل خسارت های وارده به وسایل و البته بیشترین نظم.

اگر امور را به درستی مدیریت کنید و تابع برنامه ریزی قوی باشید، با فقدان هیچ کدام از معیارهایی که زمینه ساز راحتی شما هستند، مواجه نخواهید بود. مثلا طراحی یک الگوی ساده برای شناخت مقدمات لازم، فراهم کردن لوازم مورد نیاز و پیش بینی مراحلی که باید طی کنید، در پیشبرد یک اسباب کشی آسان، نقش موثری دارند. البته ترفندهای دیگری هم وجود دارند که باید آن ها را بشناسید.

همچنین اگر برای حمل اثاثیه و وسایل خود به دنبال وانت بار شرق تهران، غرب، جنوب و … می گردید، انتخاب یک مرکز حمل بار مناسب بسیار مهم می باشد.

ترفندهای اسباب کشی آسان را با اقدامات اولیه شروع کنید

قبل از هر اقدامی، وسایلی را که در منزل کنونی تان دارید، ارزش گذاری کنید. بدین منظور یک لیست بسازید و بنا به تشخیص خود، این وسایل را در 4 گروه ذیل طبقه بندی کنید:

  • وسایلی که مورد نیاز شماست: وسایلی که جزء الزامات زندگی شما هستند و باید آن ها را همراه خود داشته باشید.
  • وسایلی که اضافی و دور ریختنی هستند: وسایلی را که کهنه و بلااستفاده هستند و برای شروع یک فصل جدید از زندگی در خانه ای جدید، مناسب به نظر نمی‌ رسند، دور بی اندازید.
  • وسایلی که فروختنی یا بخشیدنی هستند: اگر وسایلی که نو و قابل استفاده هستند، ولی به دلیل کمبود مکان یا هر دلیل دیگری از انتقال آن ها با خود عاجزید، بفروشید یا به دیگران ببخشید.
  • وسایلی که باید در انبار نگهداری شوند: برخی وسایل را نه می توان دور انداخت و نه فروخت. شما در مواقعی خاص، به آن ها نیاز خواهید داشت. پس این تجهیزات را در لیست وسایل انبار جاگذاری کنید.

ترفندهای اسباب کشی آسان با تهیه تجهیزاتی که به آن ها نیاز دارید

بدیهی است که برای فرایند بسته بندی، به تجهیزاتی خاص نیاز داشته باشید تا ضمن مراقبت از وسایل حساس منزل تان، حمل و نقل آن ها را سهولت بخشید. از جمله این تجهیزات، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جعبه های مقوایی مستحکم: به تناسب نیاز و نوع وسایل قابل انتقال، تعدادی جعبه در اندازه های مختلف و با مقواهایی ضخیم بخرید.
  • نایلون های حباب دار: نایلون های حباب دار، خاصیت ضد ضربه دارند و از وسایل حساس و شکستنی، به خوبی مراقبت می کنند.
  • نایلون های ضخیم یا گونی های پلاستیکی: بسته بندی وسایل پلاستیکی و غیرحساس را می توانید با گونی یا نایلون های ضخیم انجام دهید.
  • چسب نواری های پهن و طناب: برای اینکه قابلیت حفاظتی کارتن ها و جعبه ها را در حمل و نقل وسایل افزایش دهید، از طناب و چسب های پهن استفاده کنید.
  • ملحفه: به منظور پیشگیری از کثیف شدن مبلمان و تشک ها، از ملحفه هایی بزرگ و تمیز برای پوشاندن آن ها استفاده کنید.

ترفندهای اسباب کشی آسان با شروع مناسب جمع آوری وسایل

از ایده آغاز کار، همین قدر برایتان بگوییم که بهتر است از اتاق های شلوغ و مکان های سخت شروع کنید. تا زمانی که انرژی کافی دارید و خسته نشده اید، جمع آوری وسایلی را به دست بگیرید که نیاز به تمرکز، انرژی و زحمت بیشتری دارند. در این صورت، هرچقدر جلوتر بروید کار شما ساده تر و فشار کم تری هم به اعضای خانواده تان وارد می شود.

به‌عنوان مثال، بازکردن لوسترها یا جمع‌ آوری وسایل شکستنی، هم سخت تر از بسته بندی کتاب ها و ملحفه هاست و هم به دقت و حساسیت بیشتری نیاز دارد. اجازه دهید یک نکته مهم را یادآور شویم، سعی کنید جمع‌ آوری تخت خواب ها را به دقیقه نود موکول کنید، چون خوابیدن روی زمین و در کنار اسباب و وسایل جمع شده، خستگی شما را دوچندان می کند.

لطفا دقیقه نودی نباشید!

یکی از ترفندهای اسباب کشی آسان که باید در کانون توجه شما باشد، در نظر گرفتن یک بازه زمانی خاص برای جمع‌ آوری، بسته بندی و جا به جایی وسایل است. چنین رویکردی، شما را با کمبود زمان مواجه نمی کند.

خیلی از افراد کم تجربه در این زمینه، بیشتر امور را به روز اسباب کشی یا دست کم یک یا دو روز قبل از آن، موکول می کنند. این باعث می شود که اتفاقات غیر قابل پیش بینی زیادی بر سر راه شان قرار بگیرد و نتوانند آن طور که باید، یک تصمیم گیری و برنامه ریزی مناسب برای جا به جایی خود داشته باشند.

انتخاب یک شرکت حمل بار معتبر، یکی از ترفندهای اسباب کشی آسان

یک شرکت باربری معتبر، به دلیل داشتن تکنسین های حرفه ای و تجهیزات کارآمد، نیرویی فوق العاده ارزشمند برای جمع آوری وسایل، نقل و انتقال و حتی چیدمان آن ها در خانه جدید است. برای کسانی که می خواهند اسباب کشی را بین دو شهر مختلف انجام دهند، یک شرکت حمل بار قابل اعتماد، بیمه وسایل را بر عهده می گیرد تا مشتری، متضرر نشود.

علاوه بر قضیه بیمه نامه، سرویس های حمل بار با قیمت گذاری شفاف، امکان ردیابی بار حین ارسال بین مبدا و مقصد و پشتیبانی تمام وقت و 24 ساعته، تجربه ای خوش از یک اسباب کشی آسان را برایتان می سازند.

جمع بندی

با ترفندهای اسباب کشی آسانی که در این مقاله معرفی کردیم، می توانید پروسه طاقت فرسا و خسته کننده جا به جایی را در مدت زمانی نه چندان طولانی و با صرف انرژی کم بگذرانید و جا به جایی خود را لذت بخش تر کنید.

زمانی که تصمیم می گیرید نقل مکان کنید، احتمالا اولین استرسی که برایتان چالش بزرگی می شود، فرایند بسته بندی و انتقال وسایل خواهد بود. مطمئن باشید که نداشتن یک برنامه ریزی مناسب و عدم آگاهی از اصولی که مسیر را برایتان هموار می سازد، باعث ایجاد چنین دغدغه ای برایتان شده است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

یازده + 11 =