بوتاکس چشم گربه‌ای دستیابی به چشم‌های ایده‌آل

0
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

چشم‌ها، مهم‌ترین اجزای صورت هستند. چشم‌ها به عنوان پنجره‌های روح شناخته می‌شوند و نقشی اساسی در زیبایی و جذابیت صورت ایفا می‌کنند. فراتر از رنگ و اندازه، حالت چشم‌ها نیز می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر برداشت کلی از چهره یک فرد داشته باشد. حالت چشم‌ها به انحنای پلک‌ها، زاویه و موقعیت چشم‌ها در صورت و همچنین بیان و احساسی که از طریق آن‌ها منتقل می‌شود، اشاره دارد. این موضوع باعث می‌شود تا خیلی افراد دوست داشته باشند چشم‌هایی کشیده و خمار داشته باشند و به همین دلیل، به سراغ بوتاکس چشم گربه‌ای می‌روند.

عملکرد بوتاکس چشم گربه‌ای اینطور است که با ایجاد تختلال در کارکرد عضلاتی که ابرو و پلک‌ها را به پایین می‌کشند، باعث می‌شود تا چشم‌ها حالتی کشیده و شبیه به چشم گربه پیدا کند. علاوه بر زیبایی، بوتاکس چشم گربه‌ای می‌تواند فواید دیگری نیز داشته باشد. این روش می‌تواند به رفع چین و چروک‌های اطراف چشم، بالا بردن پلک‌های افتاده و در نهایت جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر رسیدن کمک کند. این جوانی و شادابی، باعث شادابی روحیه فرد خواهد شد.

بوتاکس چشم گربه‌ای چیست؟

بوتاکس چشم گربه‌ای روشی زیبایی و غیر تهاجمی برای تغییر شکل چشم‌ها است که با تزریق سم بوتولینوم نوع A در عضلات اطراف چشم انجام می‌شود. هدف از این روش، ایجاد کشیدگی و زاویه دار شدن گوشه‌های خارجی چشم به سمت بالا و شبیه به چشم گربه است. در بوتاکس چشم گربه‌ای، تزریق در نقاطی خاص در اطراف چشم انجام می‌شود تا به لیفت خارجی چشم‌ها و ایجاد حالت گربه‌ای در آنها دست پیدا کرد. عضله‌ای که بوتاکس چشم گربه‌ای به آن تزریق می‌شود، عضله اوربیکولاریس اوربیتیس است. این عضله در اطراف چشم قرار دارد و پلک‌ها را به سمت پایین می‌کشد. با فلج شدن قسمتی از این عضله در ناحیه خارجی چشم، گوشه خارجی چشم به سمت بالا کشیده می‌شود.

این بوتاکس می‌تواند به صاف کردن خطوط پنجه کلاغی، خطوط افقی پیشانی و سایر چین و چروک‌های اطراف چشم کمک کند. این امر می‌تواند به جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر رسیدن پوست کمک کند. بوتاکس چشم گربه‌ای می‌تواند به بالا بردن پلک‌های افتاده کمک کند و باعث شود چشمان شما بیدارتر و هوشیارتر به نظر برسند. همچنین بوتاکس چشم گربه‌ای می‌تواند برای اصلاح عدم تقارن جزئی در ابروها یا پلک‌ها استفاده شود. بوتاکس چشم گربه­ای برای داشتن چشم­هایی با انعکاس قوی برای اکثر افراد با انواع پوست­ها مناسب است و به چهره آن­ها جذابیت و گیرایی می­بخشد اما این موضوع هم بسیار مهم است که بوتاکس چشم گربه‌ای توسط یک پزشک یا متخصص پوست مجرب و دارای مجوز انجام شود. تزریق نادرست می‌تواند منجر به عوارض جانبی جدی مانند کبودی، تورم و عفونت شود.

بوتاکس چشم گربه‌ای چه مدت زمان می‌برد تا نتایج ظاهر شوند؟

نتایج بوتاکس چشم گربه‌ای معمولاً ظرف 1 تا 2 هفته پس از تزریق به طور کامل ظاهر می‌شوند. با این حال، ممکن است برخی افراد نتایج اولیه را چند روز پس از تزریق مشاهده کنند. همچنین، تاثیر بوتاکس چشم گربه‌ای 3 تا 4 ماه باقی می‌ماند. پس از این مدت، با از بین رفتن بوتاکس، عضلات به تدریج فعالیت خود را باز می‌یابند و چشم‌ها به حالت قبلی خود باز می‌گردند. برای حفظ نتایج بوتاکس چشم گربه‌ای، بعد از این مدت باید دوباره تزریق انجام شود. برای نگهداری طولانی‌تر نتایج، اقداماتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها، نتایج تزریق بوتاکس چشم گربه‌ای برای مدت زمان بیشتری قابل مشاهده است.

اولین و مهم‌ترین اقدام، رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه‌ای است که نه تنها باعث حفظ شدن و بهبود نتایج بوتاکس چشم گربه‌ای می‌شود، بلکه از بروز عوارض‌ جانبی شدید هم جلوگیری می‌کند. همچنین، داشتن سبک زندگی و رژیم غذایی سالم، باعث جوانسازی پوست و کمک به حفظ نتایج بوتاکس چشم گربه‌ای می‌شود.

آیا بوتاکس چشم گربه‌ای عوارض جانبی دارد؟

بوتاکس نام تجاری سم بوتولینوم نوع A است که نوعی نوروتوکسین است. این ماده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود و در مقادیر کم برای مصارف پزشکی و زیبایی استفاده می‌شود. این مقدار بوتاکس نه تنها خطری ندارد بلکه مزیت‌های زیادی نیز دارد اما به هرحال، بوتاکس چشم گربه‌ای مانند هر روش زیبایی دیگری، می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد. با این حال، عوارض جانبی معمولاً خفیف و موقتی هستند. شایع‌ترین عوارض جانبی بوتاکس چشم گربه‌ای شامل قرمزی، تورم، کبودی، درد در ناحیه تزریق و یا سردرد و خشکی موقت چشم می‌شود. این عوارض ظرف چند روز با رعایت مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس چشم‌ گربه‌ای از بین می‌روند.

آیا بوتاکس چشم گربه‌ای بر بینایی تاثیر می‌گذارد؟

تزریق بوتاکس چشم گربه‌ای در عضلات اطراف چشم انجام می‌شود و این عضلات نقشی در بینایی ندارند. در حال حاضر هیچ مدرک علمی مبنی بر تاثیر بوتاکس چشم گربه‌ای بر بینایی وجود ندارد. با این حال، اگر بوتاکس چشم گربه‌ای توسط فرد غیرمتخصص و یا با بوتاکس نامرغوب تزریق شود، ممکن است باعث بروز عارضه دوبینی شود. دوبینی یک عارضه جانبی نادر بوتاکس چشم گربه‌ای است که معمولاً موقتی است و ظرف چند هفته از بین می‌رود. اگرچه که این عارضه خیلی دوام ندارد و همیشگی نیست اما باز هم باعث ناراحتی و کلافگی فرد می‌شود و به همین دلیل، مهم است که تزریق بوتاکس چشم گربه‌ای حتما توسط متخصصان و با برند معتبر بوتاکس انجام شود.

آیا می‌توان بعد از بوتاکس چشم گربه‌ای آرایش کرد؟

بعد از انجام بوتاکس چشم گربه‌ای، امکان آرایش کردن وجود دارد اما بهترین کار این است که تا 24 ساعت پس از تزریق برای آرایش کردن صبر کنید. این به بوتاکس فرصت می‌دهد تا به طور کامل جذب شود و کاهش خطر جابه جایی آن را به حداقل می‌رساند. از محصولات آرایشی ملایم و بدون عطر استفاده کنید. باید از محصولات سنگین یا روغنی که می‌توانند منافذ تزریق را مسدود کنند خودداری شود چرا که احتمال بروز عفونت وجود دارد. همچنین هنگام آرایش، از مالش یا تماس مستقیم با ناحیه تزریق خودداری کنید. مالش ناحیه تزریق باعث جابجایی بوتاکس و یا خونریزی می‌شود. از سایه و یا خط چشم نباید در ناحیه تزریق استفاده شود چرا که با ورود باکتری‌ها به منافذ تزریق و بعد انسداد آن‌ها، خطر ایجاد عفونت تشدید می‌شود.

آیا بوتاکس چشم گربه‌ای دردناک است؟

بوتاکس چشم گربه‌ای به طور کلی دردناک نیست چرا که تزریق با یک سوزن بسیار نازک انجام می‌شود و معمولاً فقط چند ثانیه طول می‌کشد. با این حال، افرادی که حساسیت بیشتری نسبت به درد دارند و یا پوست نازک و‌ حساسی دارند، ممکن است درد بیشتری را به نسبت سایر افراد حس کنند که خیلی سریع هم از بین می‌رود. پزشک برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از تزریق بوتاکس چشم‌ گربه‌ای، قبل از انجام تزریق، از بی حسی موضعی مانند کرم یا ژل استفاده می‌کند.

آیا نیاز به بیهوشی یا بی‌حسی موضعی در بوتاکس چشم گربه‌ای وجود دارد؟

تزریق بوتاکس چشم گربه‌ای در کلینیک فخرایی، روشی آسان و سریع و سرپایی است که غیرتهاجمی بوده و نیاز به بیهوشی و یا بستری شدن ندارد. همانطور که گفته شد، بوتاکس چشم گربه‌ای با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. برخی افراد ممکن است در حین تزریق احساس سوزش یا درد خفیفی داشته باشند که بی‌حسی موضعی به بی‌حس کردن ناحیه و کاهش هرگونه ناراحتی کمک می کند. بی‌حسی موضعی به راحتی بیشتر فرد در طول پروسه کمک می کند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

هشت + 2 =