توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

پوست بدن انسان، به‌عنوان اولین لایه دفاعی در برابر عوامل محیطی و همچنین، مهم‌ترین عامل در زیبایی و سلامت محسوب می‌شود. توجه به حفظ و تقویت سلامت پوست از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که باید در فصول مختلف سال انجام داد. کرم ضد آفتاب، یکی از محصولات مراقبت پوست است که انتخاب آن به‌دلیل تنوع در برندهای تولیدکننده، کمی دشوار است. با این حال، برندهای ایرانی موفق مثل آردن، مای، سینره، لافارر، پریم و سی گل از جمله شرکت‌های مورد اطمینان برای خرید ضد آفتاب به‌شمار می‌روند. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که انتخاب و خرید بهترین ضد آفتاب‌های ایرانی را برای شما آسان می‌سازند.

6 نکته برای تشخیص بهترین ضد آفتاب‌های ایرانی در بازار

انواع ضد آفتاب‌های ایرانی موجود در بازار که در قالب کرم، ژل، روغن و اسپری وارد بازار می‌شوند، دارای مشخصاتی هستند که توجه به آن‌ها برای خرید، مهم است. این مشخصات مهم شامل SPF، ضد آب بودن، ماندگاری و قیمت مناسب هستند. فراموش نکنید که تابش مستقیم اشعه UVB خورشید برای پوست‌های سفید و پوست‌های دارای کک‌ومک می‌تواند باعث ابتلا به سرطان شود. بنابراین، انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب یک‌جورهایی نقش مرگ و زندگی را برای پوست انسان ایفا می‌کند.

1. توجه به مقدار SPF کرم ضد آفتاب

واژه SPF مخفف عبارت Sun Protection Factor و نشان‌دهنده اندازه مقاومت کرم مورد نظر در برابر نور خورشید است. کرم‌های ضد آفتاب ایرانی طبق مقدار SPF و اندازه بازدارندگی در برابر نور خورشید به 3 دسته تقسیم می‌شوند:

  • کرم ضد آفتاب با SPF15 تا بازدارندگی 93 درصدی دارد
  • کرم ضد آفتاب SPF30 که بازدارندگی 97 درصدی دارد
  • کرم ضد آفتاب SPF50 که بازدارندگی حداکثری و 98 درصدی دارد

اندازه استاندارد SPF در کرم‌های ضد آفتاب باید بین 25 تا 30 باشد. بنابراین، برای انتخاب بهترین کرم‌های ضد آفتاب ایرانی باید این فاکتور مهم را با دقت بررسی کنید.

2. برخورداری از ترکیبات مرطوب‌کننده

مرطوب‌کنندگی، یکی از ویژگی‌های مهمی است که بعضی از کرم‌های ضد آفتاب ایرانی دارند. با استفاده چنین کرم‌هایی، علاوه بر حفظ سلامت پوست در برابر نور خورشید، می‌توان انتظار داشت که بافت پوست همیشه تازه و مرطوب بماند. برای مثال، کرم‌های ضد آفتاب که حاوی SFP30 و کرم مرطوب‌کننده در ترکیباتشان هستند، گزینه‌های مناسبی به‌شمار می‌روند.

3. بررسی بسته‌بندی کرم ضد آفتاب

برای هزینه‌ای که می‌کنید، ارزش قائل شوید و در حین انتخاب رم ضد آفتاب ایرانی، به ساختار و کیفیت بسته‌بندی محصولات دقت کنید. برای این کار، در ابتدا روکش پلاستیکی کرم را به‌خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که پلاستیک آن لق یا پاره نیست. نسخه‌های تقلبی و غیر اصل کرم‌های ضد آفتاب، روکش شل و بی‌کیفیتی دارند و اصلاً برای سلامت پوست مفید نیستند. در مورد بسته‌بندی محصول، به تیوپ، بارکد، شماره ثبت وزارت بهداشت و نداشتن خط و خش روی جلد آن هم توجه کنید.

4. معطر بودن کرم ضد آفتاب

توجه کنید که کرم‌های ضد آفتاب استاندارد هیچ بویی ندارند و اصطلاحاً معطر نیستند. برای مطمئن شدن در مورد کرم ضد آفتاب خوب ایرانی، پوشش تیوپ آن را باز و محتویات آن را استشمام کنید. اگر بوی خاصی به مشامتان نرسید، یعنی کرم ضد آفتاب مورد نظر، در بهترین حالت خود تولید شده است. استشمام بوهای خیلی تند، ترش و عجیب نشان‌دهنده کیفیت پایین و نامرغوب بودن محصول هستند. برای آشنایی بیشتر با کرم ضد آفتاب ایرانی، وارد این صفحه شوید و مطلبی که در این مورد منتشر شده است را بخوانید.

5. قیمت کرم ضد آفتاب ایرانی

به این نکته مهم توجه کنید که قیمت خیلی ارزان محصولات بهداشتی به‌هیچ‌وجه نشان‌دهنده مقرون‌به‌صرفه بودن آن‌ها نیست. اگر در حین خرید کرم ضد آفتاب ایرانی، متوجه اصرار فروشنده یا قیمت خیلی پایین آن شدید، در مورد کیفیت آن شک کنید. محصولات بهداشتی و مراقبت پوستی، به‌دلیل محتویات و ترکیبات استانداردی که دارند، معمولاً با هزینه بالایی تولید می‌شوند. به‌همین دلیل بعید است که برندهای تولیدکننده کرم ضد آفتاب باکیفیت، قیمت ارزان داشته باشند.

6. داشتن بارکد روی جعبه و پوشش پلاستیکی

بارکد، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تشخیص محصولات آرایشی و بهداشتی مرغوب است. در ابتدا جعبه و روکش پلاستیکی کرم ضد آفتاب ایرانی را چک کنید تا مطمئن شوید که دارای بارکد است. سپس با اسکن کردن آن و مشاهده اطلاعاتی که دارد، برای خریدن آن اقدام کنید. نسخه‌های تقلبی و بی‌کیفیت، یا بارکد ندارند و یا با اسکن کردن بارکد غیر واقعی آن‌ها اطلاعاتی به دست نمی‌آید.

7. توجه به مشخصات خیلی مهم روی جعبه

برای مطمئن شدن در مورد کیفیت کرم ضد آفتاب ایرانی، به این عبارات روی جعبه محصول دقت کنید:

  • بدون پارابن
  • بدون چربی
  • تاریخ تولید و انقضا
  • مقدار SPF بالای 30
  • ویژگی broad spectrum یا محافظت از پوست در برابر اشعه‌های آفتاب
  • عدم برخورداری از رنگ‌دانه
  • ضد آب بودن
  • غیر کومدون‌زا (ویژگی مهم برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست)

8. ضد آب بودن کرم ضد آفتاب

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تشخیص کرم ضد آفتاب ایرانی خوب، ضد آب بودن آن است. این ویژگی باعث می‌شود که شما با خیالی راحت به شنا کردن پس از استفاده از کرم ضد آفتاب مشغول شوید. همچنین، این ویژگی کمک می‌کند تا محتویات کرم ضد آفتاب پس از برخورد با آب، تأثیرات مثبت خود را همچنان روی پوست بدن یا صورت انسان بگذارند.

9. توجه کردن به نوع پوستی که دارید

کرم‌های ضد آفتاب با توجه به نوع پوستی که انسان دارد، تولید و وارد بازار شده‌اند. بنابراین، هر محصولی که در بازار وجود دارد، باید برای یک پوست مشخص استفاده شود تا تأثیرات مثبت آن مشاهده شوند. برای درک بهتر در تشخیص کرم ضد آفتاب ایرانی خوب به این نکات توجه کنید:

  • ضد آفتاب مناسب پوست چرب: حاوی SPF مبتنی بر آب
  • ضد آفتاب مناسب پوست خشک: حاوی سیلیکون، لانولین و SPF بالای 30
  • ضد آفتاب مناسب پوست مختلط: عدم برخورداری از چربی، داشتن مرطوب‌کننده و SPF30
  • ضد آفتاب مناسب پوست‌های حساس: حاوی اکسید فلزی غیر طبیعی، دی‌اکسید تیتانیوم و عدم برخورداری از رنگ‌دانه
  • ضد آفتاب مناسب برای پوست‌های آکنه‌دار: حاوی عصاره گیاه شیرین‌بیان، برخورداری از فیلتر UVB و عدم برخورداری از چربی

10. توجه به تاریخ انقضای محصول

از خریدن کرم‌های ضد آفتاب ایرانی که تاریخ انقضای آن‌ها نزدیک است، خودداری کنید. کرم‌های ضد آفتاب معمولاً تا 3 سال پس از تولید، مهلت انقضا دارند و بهترین موقع استفاده از آن‌ها، در همان سال اول است. گاهی هم کرم ضد آفتاب به‌دلیل شرایط نامساعد دما زودتر از موعد، خراب و بلااستفاده می‌شود. این مسئله را می‌توان با بررسی کردن فرم و بافت کرم ضد آفتاب که شل، بدبو و گلوله‌ای می‌شود، متوجه شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

4 × یک =