امکانات مدارس کانادا: بررسی امکانات انواع مدرسه های کانادا
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

کانادا که به‌عنوان سرزمین فرصت‌ها شناخته می‌شود، همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانش‌آموزان بین‌المللی است که اغلب آن‌ها برای برخوداری از امکانات مدارس کانادا، به این منطقه سفر می‌کنند.

نحوه آموزش در دوران تحصیلی تاثیر بسیار زیادی در زندگی و آینده کاری هر کسی دارد و همین مسئله باعث می‌شود برخی از افراد به‌دنبال یافتن کشوری با سیستم آموزشی مناسب باشند که باید گفت کانادا یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها است.

آشنایی با انواع مدارس در کانادا

آیا قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارید؟ اگر چنین تصمیم مهمی گرفته‌اید اولین گامی که باید برای واردشدن به این مسیر بردارید، انتخاب یک موسسه آموزشی مناسب است.

در کانادا به 2 زبان انگلیسی و فرانسه تدریس می‌شود پس از خود بپرسید که می‌خواهید به چه زبانی تحت آموزش قرار بگیرید؟ سوال مهم دیگری که باید به آن پاسخ دهید مربوط به این است که درباره انواع مدارس در این کشور تا چه اندازه اطلاعات دارید؟

برای اینکه بدانید شرایط تحصیل در کانادا چگونه است و هر مدرسه چه ویژگی‌ها، مزایا و معایبی دارد باید به‌خوبی نسبت به انواع مختلف موسسه‌های آموزشی در این کشور اطلاعات کسب کنید که شامل موارد زیر می‌شود.

مدارس دولتی در کانادا

بسیاری از مدارس دولتی علاوه‌بر شهروندان کانادایی، افراد خارجی را نیز پذیرش می‌کنند که تمامی آن‌ها دارای یک برنامه درسی استاندارد و پیشرفته هستند که در هر استانی قوانین و شرایط ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

تحصیل در این موسسه‌ها برای کسانی که اقامت دائم دارند رایگان است اما افراد خارجی باید شهریه‌ای را مطابق با قوانین بپردازند. امکانات مدارس کانادا که به‌صورت دولتی اداره می‌شوند در سطح قابل قبولی قرار دارد و ازطرفی هزینه تحصیل در آن‌ها خیلی بالا نیست که این مورد را می‌توان به‌عنوان مزیت اصلی در نظر گرفت.

نحوه انتخاب مدرسه بر عهده فرد متقاضی نیست بلکه اداره آموزش‌وپرورش کانادا دراین‌خصوص تصمیم‌گیری می‌کند. کالینگوود در انتاریو، شریدان در همیلتون، قلب مقدس مونترال در کبک، کالج لوتر در ساسکاچوان و موسسه آموزشی فناوری و تجارت در ونکور از برترین مدارس دولتی کشور کانادا هستند.

مدارس خصوصی در کانادا

همان‌طور که از نام این موسسه‌ها مشخص است، باید بدانید که تامین مالی هزینه‌های آن‌ها به عهده دولت نیست و با استفاده از بخش خصوصی مدیریت می‌شوند ازاین‌رو شهریه‌های بالاتری دارند. افرادی که به‌طور معمول از وضعیت مالی بهتری برخودار هستند، این مدارس را برای تحصیل در کشور کانادا انتخاب می‌کنند.

با توجه به اینکه امکانات مدارس کانادا که به‌صورت خصوصی اداره می‌شوند براساس استانداردهای جهانی ارائه می‌شود و تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها کم‌تر است، این مدارس گزینه مناسبی برای تحصیل هستند.

یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای پذیرش در مدارس خصوصی کانادا مد نظر قرار می‌گیرد، برخوداری از تمکن مالی کافی است که شامل هزینه‌های مربوط به زندگی و پرداخت شهریه می‌شود.

اگر به‌دنبال این هستید که بدانید برترین مدارس خصوصی در کانادا کدام است باید به مواردی مانند اپلبی، اسقف استراکان، برنت وود، کرافتن هاوس و هاورگال در تورنتو اشاره کرد.

مدارس شبانه‌روزی در کانادا

گروه دیگری از مدارس فعال در کشور کانادا با نام شبانه‌روزی شهرت دارند که در واقع دانش‌آموزان تمام طول سال را در این محیط حضور دارند و می‌توانند در خوابگاه‌های مخصوص مدرسه اقامت داشته باشند.

از شرایط مهمی که برای پذیرش در مدارس شبانه‌روزی کانادا ارائه می‌شود باید به مواردی مانند داشتن نمرات تحصیلی خوب، توانایی صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسوی و در برخی از آن‌ها باید به موفقیت در آزمون و مصاحبه ورودی اشاره کرد.

مزایای این مدارس شامل ارائه فعالیت‌های فوق‌برنامه درزمینه هنر و ورزش و تقویت زبان دانش‌آموزان با حضور مداوم در محیط آموزشی است. تنها ایرادی که می‌توان برای این مدارس در نظر گرفت مربوط به شهریه بالا می‌شود.

اشبوری، بیشاپ، بادول، برنکسام هال، برنت وود، برونته، فولفرد و جی ادیسون را می‌توان به‌عنوان برترین مدارس شبانه‌روزی در کشور کانادا معرفی کرد که هرکدام شهریه خاصی دارند.

بررسی امکانات مدارس کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی

طبق داده‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، کانادا یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان را دارد. برای نشان‌دادن اهمیت آموزش در بین کانادایی‌ها باید به این نکته اشاره کرد که دولت این کشور 6درصد از تولید ناخالص داخلی را برای آموزش اختصاص می‌دهد درحالی‌که میانگین جهانی 5.2درصد است.

امکانات مدرسه های کانادا با توجه به نوع مدرسه و استان مورد نظر تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند اما به‌طور کلی سیستم آموزشی برای دولت و مردم این کشور اهمیت ویژه‌ای دارد و به همین خاطر استانداردهای آموزشی در تمام شهرها بالا است.

امکانات آموزشی در مدارس کانادا

برای اینکه به امکانات مدارس کانادا پی ببرید و مطمئن شوید که این کشور گزینه‌ مناسبی برای تحصیل خواهد بود باید در ابتدا خدمات آموزشی را در نظر بگیرید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • کلاس‌های درس: مدارس کانادا با برخوداری از فناوری‌های نوین در کلاس، تجهیزات پیشرفته و توجه به تناسب تعداد دانش‌آموزان با فضای کلاس گزینه مناسبی برای تحصیل هستند.
  • برنامه‌های درسی: برنامه درسی در این کشور براساس به‌روزترین استانداردهای جهانی ارائه می‌شود و ازطرفی کارآموزی در کنار تحصیل و انعطاف‌پذیری بالا در بحث آموزش، این امکان را به دانش‌آموزان می‌دهد تا مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف تقویت کنند.
  • معلمان: معلمانی که در مدارس کانادا مشغول به فعالیت هستند، سطح علمی و تخصص بالا، تجربه مناسب و مهارت تدریس عالی دارند که با توجه به تعهد کاری، سعی می‌کنند بهترین برنامه آموزشی را برای دانش‌آموزان ارائه دهند.

امکانات رفاهی در مدارس کانادا

باید گفت خدمات رفاهی نیز در هنگام بررسی امکانات مدارس کانادا اهمیت زیادی دارد که این کشور دراین‌زمینه نیز بسیار موفق عمل می‌کند و خدماتی به شرح زیر را در اختیار دانش‌آموزان خارجی قرار می‌دهد:

  • کتابخانه: شما با انتخاب یکی از مدارس معتبر کانادا قادر هستید تا به منابع علمی و آموزشی ارزشمندی که در کتابخانه مدرسه قرار دارد، دست پیدا کنید که برای تحقیق و مطالعه در دوران تحصیل مفید هستند.
  • آزمایشگاه: امکانات آموزشی مدارس کانادا به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که دانش‌آموزان به‌صورت عملی بسیاری از مهارت‌های تحصیلی را یاد بگیرند به همین خاطر آزمایشگاه‌های مجهز و پیشرفته‌ای در موسسه‌های مختلف وجود دارد.
  • سالن‌های ورزشی: فعالیت‌های ورزشی به تقویت روحیه دانش‌آموزان کمک زیادی می‌کند که برای این منظور دولت کانادا امکانات و برنامه‌های متنوعی را در مدارس خود ارائه می‌دهد.

سایر امکانات مدارس کانادا

در کنار تمام امکانات رفاهی و آموزشی که در طول دوران تحصیل خود به آن‌ها نیاز دارید، شما می‌توانید با حضور در موسسه‌های آموزشی کشور کانادا از خدماتی همچون رستوران، کافه‌تریا، خوابگاه، مشاوره و روانشناسی در کنار فعالیت‌های فوق‌برنامه متنوع بهره‌مند شوید.

مقایسه مدارس کانادا با سایر کشورها

به‌طور کلی باید به این مسئله توجه کنید که تنوع امکانات مدارس کانادا در مقایسه با بسیاری از کشورهای مطرح جهان مانند آمریکا و بریتانیا که درزمینه تحصیلی پیشرو هستند در سطح قابل قبولی دارد و به‌خوبی پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان برای یادگیری مهارت‌های مختلف خواهد بود.

کیفیت آموزشی عالی، ارائه برنامه‌های درسی متنوع، ایجاد امنیت و رفاه مطلوب، کلاس‌های درس مدرن و پیشرفته ازجمله مزایایی است که کانادا را به‌عنوان یک مقصد محبوب برای ادامه تحصیل برجسته می‌کند.

البته در کنار تمامی این مزایا باید برای به معایبی که تحصیل در کشور کانادا برای شما به‌دنبال دارد نیز توجه داشته باشید که شامل دوری از خانواده، رقابت زیاد بین متقاضیان برای پذیرش و شهریه‌های بالا در برخی مدارس است.

جمع‌بندی

امکانات مدارس کانادا را می‌توان در بخش‌های مختلفی همچون خدمات آموزشی، رفاهی و تفریحی بررسی کرد که شامل کلاس‌های درس مدرن، برنامه آموزشی مناسب، معلمان باتجربه، آزمایشگاه‌های پیشرفته، رستوران و برخی موارد دیگر می‌شود.

انواع مدرسه‌های موجود در این کشور شامل دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی هستند که هرکدام براساس قوانین و شرایط خاصی اداره می‌شوند. درمجموع باید گفت که کانادا به‌دلیل ارائه خدمات متنوع همیشه یک مقصد محبوب در میان دانش‌آموزان بین‌المللی است.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

4 + 3 =