خرید از سایت های خارجی
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

بیت کوین طی چند سال اخیر در صدر اخبار رسانه‌های حوزه مالی و بانکی قرار داشته و توانسته در مدت کوتاهی، میلیون‌ها کاربر جدید را با خود همراه کند. در این میان، علاوه بر کاربران عادی، کسب‌وکارها و افراد حقوقی هم به صف مشتاقان بیت کوین پیوسته‌اند. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه و در چه فروشگاه‌ها و پلتفرم‌هایی می‌توانید از بیت کوین به‌عنوان ابزار پرداخت استفاده کنید، این مقاله را از دست ندهید.

بیت کوین چیست و چگونه می‌توان آن را خرید؟

بیت کوین، نخستین ارز دیجیتال غیرمتمرکزی است که می‌توان آن را بدون نیاز به مراجعه به نهادهای واسطه‌ای همچون بانک‌ها خرید و فروش یا مبادله کرد. ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، این رمز ارز را این‌گونه توصیف می‌کند:

بیت کوین، یک سیستم پرداخت الکترونیک است که در آن طرفین معامله به جای تکیه به اعتماد فی‌مابین، به پروتکل‌های رمزنگاری متکی‌اند.

تک‌تک تراکنش‌های بیت کوین در یک دفترکل عمومی ثبت و ضبط می‌شوند. این دفتر برای همگان قابل رویت است و به همین دلیل، ابطال و انسداد تراکنش‌ها یا جعل آن‌ها بسیار دشوار است. بیت کوین ماهیتی کاملا نامتمرکز دارد و بر هیچ نهاد کنترلگر مرکزی متکی نیست؛ بنابراین سندیت آنچه در هسته شبکه این رمز ارز ثبت می‌شود، تنها با کمک روش‌های علم رمزنگاری قابل اثبات است و نه شواهد افراد و نهادها.

گرچه برخی از فعالان صنعت مالی بر این باورند که مشخصه‌های بیت کوین، هیچ ربطی به یک پول یا ابزار پرداخت مناسب ندارد؛ اما بسیاری هم معتقدند که «مادامی که مردم از چیزی به‌عنوان پول استفاده می‌کنند، می‌توان آن را فارغ از ماهیتش پول به حساب آورد.» آن‌ها می‌گویند که با این قاعده، نه‌تنها بیت کوین که حتی یک تکه سنگ هم می‌تواند تحت شرایط خاصی، پول یا ابزار پرداخت قلمداد شود. بیت کوین از هنگام پیدایش در سال ۲۰۰۹ تا به امروز، مسیر پرفراز و نشیب اما رو ‌به ‌رشدی را طی کرده و توانسته میلیون‌ها کاربر را با خود همراه کند. عرضه و موجودی محدود این رمز ارز، محور گمانه‌زنی‌هایی است که می‌گویند بهای بیت کوین هیچ‌گاه از مدار رشد خارج نمی‌شود.

خریداری بیت کوین، این روزها بسیار ساده و سرراست است. با مراجعه به صرافی‌های رمز ارزی مختلف که تعداد آن‌ها روزانه در حال افزایش است، می‌توان بیت کوین یا هر رمز ارز دلخواه دیگری را خریداری کرد. فرایند خرید نیز بسیار راحت است. کافی است یک کارت بانکی متصل به شبکه شتاب در اختیار داشته باشید تا بتوانید با مراجعه به صرافی‌هایی همچون صرافی ارزپایا، رمز ارز مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری کنید.

کدام سایت‌ها و پلتفرم‌های خارجی امکان پرداخت با بیت کوین را دارند؟

پرداخت با بیت کوین

بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال به چشم یک ابزار ذخیره ارزش به بیت کوین نگاه می‌کنند؛ بااین‌حال، کم نیستند کاربران و کسب‌وکارهایی که در حال تلاش برای گسترش پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک ابزار پرداخت هستند. شبکه بیت کوین گرچه هنوز از کارمزدهای گزاف رنج می‌برد؛ اما به دلیل برخورداری از امنیت بسیار بالا می‌تواند گزینه مناسبی برای پردازش تراکنش‌های کلان باشد.

روزبه‌روز بر صف کسب‌وکارهای پذیرنده بیت کوین، افزوده می‌شود که در ادامه، شماری از پرآوازه‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

فروشگاه‌های آنلاین

۱- اوراستاک (Overstock): اورستاک، یک خرده‌فروشی آنلاین است که به‌طور کامل از پرداخت مبتنی بر بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

۲- هوم دپو (Home Depot): هوم دپو، یک فروشگاه زنجیره‌ای فعال در حوزه فروش ابزارآلات است که سهم بازار چشم‌گیری در ایالات متحده دارد.

۳- نیواگ (Newegg): نیواگ یک فروشگاه زنجیره‌ای در حوزه تخصصی لوازم الکترونیکی است که پذیرای روش پرداخت بیت کوینی است.

۴- شاپیفای (Shopify): شاپیفای، پلتفرم پرآوازه فعال در حوزه تجارت الکترونیک است که به کاربران امکان می‌دهد فروشگاه‌های مجازی اختصاصی خود را بسازند.

۵- مایکروسافت (Microsoft): مایکروسافت، غول حوزه نرم‌افزار هم که دیگر نیازی به معرفی ندارد. این شرکت هم به کاربران خود اجازه می‌دهد با بیت کوین، حساب کاربری‌شان را شارژ کنند.

خدمات‌رسان‌ها

۱- ای‌تی‌ اند تی (AT&T): شناخته‌شده‌ترین اپراتور تلفن همراه ایالات متحده.

۲- توئیچ (Twitch): پلتفرم پخش زنده ویدئویی که طرفداران بسیاری در میان گیمرها دارد.

۳- دیش نتورک (Dish Network): شرکتی آمریکایی که در زمینه پخش ماهواره‌ای فعال است.

۴- اکسپرس وی‌پی‌ان (ExpressVPN): شبکه ارائه‌دهنده وی‌پی‌ان پرسرعت و امن.

۴- نورد وی‌پی‌ان(NordVPN): فعال در حوزه ارائه وی‌پی‌ان.

۵- پروتون‌میل (ProtonMail): شرکت فعال در حوزه ارائه خدمات ایمیل که از روش رمزنگاری سرتاسری بهره می‌برد.

۶- وردپرس (WordPress): یک سیستم مدیریت محتوای متن‌باز که کار ساخت وب‌سایت یا وبلاگ را بسیار ساده می‌کند.

۷- ردیت (Reddit): ردیت یک شبکه اجتماعی است که برخی از امکانات پولی آن با بیت کوین قابل خریداری است.

۸- نیم‌چیپ (Namecheap): شرکت فعال در حوزه خدمات میزبانی و ثبت دامنه وب‌سایت.

۹- نشریه‌های بلومبرگ (Bloomberg) و شیکاگو سان‌-تایمز (Chicago Sun-Times): اشتراک این نشریه‌ها را می‌توان با بیت کوین خریداری کرد.

شرکت‌های فعال در حوزه بازی‌های ویدئویی

در گذشته، خرید بازی‌های ویدئویی، تنها با مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها امکان‌پذیر بود؛ اما امروزه بیشتر گیمرها بازی‌های دلخواه خود را به طور آنلاین خریداری می‌کنند.

۱- ایکس باکس (Xbox): در پلتفرم ایکس باکس می‌توان از بیت کوین برای پرداخت بهای بازی‌ها، افزونه‌ها و اشتراک سرویس ایکس باکس لایو (Xbox Live)‌ استفاده کرد.

۲- هامبل باندل (Humble Bundle): در این فروشگاه آنلاین هم می‌توان از روش پرداخت بیت کوین استفاده کرد. گفتنی است که این فروشگاه، بخشی از درآمدهای خود را به مراکز خیریه اهدا می‌کند.

۳- بیگ فیش گیمز (Big Fish Games): این شرکت در حوزه فروش بازی‌های ویدئویی فعال است و در شهر سیاتل آمریکا خدمات ارائه می‌کند.

شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری و خدمات مسافری

گردشگری از حوزه‌هایی است که رقابت نفس‌گیری میان بازیگران آن در جریان است و هر یک می‌خواهند با ارائه یک خدمت یا قابلیت جدید، کاربران را به سمت خود بکشانند. پرداخت مبتنی بر بیت کوین نیز یکی از این خدمات است که می‌تواند مشتریان تازه‌ای را برای این شرکت‌ها دست‌وپا کند. از میان شرکت‌های فعال در این حوزه که پذیرای بیت کوین هستند، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱- اکسپدیا (Expedia): اکسپدیا از پرآوازه‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه خرید آنلاین بلیت هواپیما و رزرو اماکن اقامتی است. این شرکت در حال حاضر، برای رزرو هتل‌ها روش پرداخت مبتنی بر بیت کوین را ارائه می‌دهد و به‌زودی هم درصدد گسترش این روش به دیگر بخش‌های خود از جمله خرید بلیت هواپیما است.

۲- ایربالتیک (AirBaltic): ایربالتیک، اولین شرکت هواپیمایی است که روش پرداخت مبتنی بر بیت کوین را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

۳- ویرجین گالاکتیک (Virgin Galactic): این شرکت، نخستین شرکت فعال در حوزه خدمات گردشگری فضایی است که به صف پذیرندگان بیت کوین پیوسته است.

رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی

۱- ساب‌وی (Subway): ساب‌وی، یک فروشگاه زنجیره‌ای فست‌فود است که در تمامی شعب خود روش پرداخت بیت کوین را می‌پذیرد.

۲- برگر کینگ (Burger King): یک فست‌فود زنجیره‌ای پرطرفدار که همبرگرهای آن زبانزد خاص و عام است.

۳- هول فودز (Whole Foods): یک سوپرمارکت زنجیره‌ای که مواد غذایی ارگانیک می‌فروشد.

آموزش خرید با بیت کوین

پیش از اینکه با استفاده از بیت کوین اقدام به خرید در پلتفرم‌های خارجی کنید، باید بیت کوین را از صرافی‌های داخلی یا خارجی خریداری کنید. این روزها با دسترسی آسان به ده‌ها صرافی رمز ارزی، خرید ارز بیت کوین به‌سادگی و با صرف چند دقیقه وقت قابل انجام است. برای خرید بیت کوین ارزان، این مراحل را می‌توانید طی کنید:

۱- انتخاب یک کیف پول بیت کوینی مناسب

قبل از اقدام برای خریداری یا خرج بیت کوین، باید کیف‌پولی برای ذخیره‌سازی و انتقال آن در اختیار داشته باشید. این کیف پول همانند کارت بانکی شما عمل می‌کند و با آن می‌توانید بیت کوین‌های خود را ارسال، دریافت، ذخیره و خرج کنید. بسیاری از کیف پول‌های رمز ارزی با بیت کوین سازگار هستند و به طور رایگان می‌توان آن‌ها را از وب‌سایت‌های معتبر بارگذاری و نصب کرد.

۲- خرید بیت کوین

پس از نصب و راه‌اندازی کیف پول مناسب، نوبت خرید بیت کوین می‌رسد. می‌توانید با مراجعه به صرافی‌های رمز ارزی، نخست قیمت بیت کوین را بررسی و سپس به تعداد دلخواه از آن خریداری کنید. یادتان نرود که بیت کوین همانند بسیاری از ارزهای رایج، دارای واحد خردی به نام ساتوشی است. هر ۱۰۰ میلیون ساتوشی برابر با یک واحد بیت کوین است؛ بنابراین با مبالغ اندک هم می‌توانید بیت کوین بخرید.

برای خرید بیت کوین از صرافی‌های داخلی از جمله صرافی ارزپایا، کافی است یک کارت بانکی متصل به سامانه شتاب در اختیار داشته باشید. درصورتی که کیف پول بیت کوینی ندارید، می‌توانید از کیف پول اختصاصی ارزپایا برای ذخیره بیت کوین‌های خود استفاده کنید.

۳- پرداخت با بیت کوین

پس از خرید بیت کوین پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کرده و از میان روش‌های پرداخت، پرداخت با بیت کوین را انتخاب کنید. در این مرحله، وب سایت مورد نظر یک آدرس کیف پول در اختیار شما می‌گذارد تا بیت کوین‌هایتان را به آن بفرستید با کپی آدرس و وارد کردن آن در محل مربوط به آدرس گیرنده در کیف پول، می‌توانید معامله خود را انجام دهید.

برای اطمینان از تأیید نهایی تراکنش، بهتر است چند دقیقه صبر کنید تا بیت کوین‌ها به حساب یا آدرس فروشنده بنشینند. در نظر داشته باشید که در هنگام خرید با بیت کوین از معتبر بودن پلتفرم اطمینان حاصل کنید. همچنین پیش از ارسال، میزان کارمزد پرداختی را نیز چک کنید.

نگه‌داری بیت کوین

کیف پول بیت کوین

بسیاری از مردم از کیف پول‌های فیزیکی برای نگه‌داری امن اسکناس یا کارت‌های بانکی خود استفاده می‌کنند. بیت کوین نیز همچون دیگر دارایی‌های ارزشمند دارای کیف پول‌های ویژه خود است. این کیف پول‌ها می‌توانند سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشند. کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز خود در انواع گوناگون موبایلی، دسکتاپ و تحت وب در دسترس کاربران قرار دارند.

آنچه در یک کیف پول بیت کوینی ذخیره می‌شود، چیزی نیست جز یک جفت کلید رمزنگاری؛ بنابراین کیف پول، مفهومی انتزاعی برای اشاره به این کلیدها است و اگر این کلیدها را فراموشی یا گم کنید، دیگر هرگز به بیت کوین‌هایتان دسترسی نخواهید داشت.

برای خریداری بیت کوین و استفاده از آن با هدف استفاده در وب‌سایت‌های پذیرنده این رمز ارز، می‌توانید به صرافی ارزپایا مراجعه کنید. ارزپایا از جمله برترین صرافی‌های رمز ارزی کشور است که پایین‌ترین نرخ کارمزد را از معاملات کاربران و خرید ارز دیجیتال دریافت می‌کند.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

20 + 15 =