پکیج دیواری و زمینی
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

نکات مهم در انتخاب و خرید پکیج گرمایشی:

برای انتخاب مناسب باید چند نکته را در نظر بگیریم، مانند متراژ ساختمان، نوع دودکشی ساختمان، موقعیت مکانی منطقه و همچنین میزان آب گرم مصرفی و تعداد افراد خانواده و از همه مهمتر محل نصب و تهویه پکیج

فهرست توضیحات و محصولات این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :

پکیج دیواری

در قدیم از موتور خانه ها برای گرم کردن خانه استفاده می کردند و تمام وسایل مورد نیاز برای گرمایش در این مکان نگهداری می شد و هزینه نگهداری و تامین سوخت این مکان بسیار بالا و دشوار بود.

به همین دلیل کم کم پکیج جایگزین موتور خانه ها شدند، از پکیج گرمایشی برای تامین آب گرم و سیستم گرمایشی خانه استفاده می شود، باز دهی بالا و همچنین مصرف سوخت کم از مزایای خوب این سیستم ها می باشد.

راهنمای انتخاب و نوع پکیج گرمایشی:

برای بهترین انتخاب برای پکیج می بایست نحوه عملکرد و نوع آن را با هم بررسی کنیم، پکیج نوع مدرن و موتور خانه ها از نوع قدیمی سیستم گرمایشی به حساب می آید.

یکی از مهمترین عوامل استفاده از پکیج، سبک آپارتمان نشینی می باشد، افراد بسیاری تمایل دارند که از این سیستم جهت تأمین آب گرم بهداشتی مصرفی و مهمتر از همه سیستم های گرمایشی خود استفاده کنند.

موتور خانه ها به دلیل ایجاد صدای زیاد و اشغال کردن فضای زیادی از ساختمان سیستم گرمایشی مناسبی به شمار نمی آید، مخصوصاً این که مصرف سوخت بالایی دارد، انتخاب پکیج هم به صرفه تر است و هم فضای کمتری را اشغال می کند و با توجه به نوع زندگی هر کس می توان هر زمان که نیاز به استفاده از پکیج باشد از این سیستم استفاده کنیم.

هنگام انتخاب باید به ظرفیت پکیج گرمایشی دقت کنیم، ویژگی مهم درمورد خرید یک پکیج، ظرفیت گرمایشی این سیستم ها می باشد که اگر پکیج با ظرفیت مناسب با آن محیط را انتخاب نکنیم ممکن در سیستم آب رسانی به وسایل گرمایشی همچنین تامین آب گرم مصرفی هنگام حمام با مشکل مواجه شوید.

همانطور که می دانید پکیج ها در ظرفیت های متفاوتی تولید و عرضه می گردند. یکی از پارامترهای انتخاب ظرفیت مناسب با محیط، متراژ فضای مورد نظر است.

به طور معمولی در واحدهایی تا حداکثر متراژ 1450 متر مربع از ظرفیت 24 هزار، فضای 150 تا 220 پکیج با ظرفیت 28 هزار، محیطی با متراژ 220 تا 300 از ظرفیت 30 هزار همچنین در متراژهای بالاتر از 350 متر از پکیج گرمایشی با ظرفیت 35 هزار باید استفاده کرد.

از دیگر نکاتی که هنگام انتخاب یک پکیج باید در نظر گرفته شود مقدار آب مصرفی، تعداد وسایل گرمایشی، نوع مصرف که ممکن است برای سیستم گرمایشی، حمام یا تامین آب بهداشتی مصرفی باشد، همچنین چگونگی تأمین اکسیژن با توجه به قرار گرفتن پکیج، محل نصب آن باید توجه کرد.

در ادامه ظرفیت مناسب پکیج برای فضاهایی با متراژ متفاوت محاسبه گردیده شده است. باید در نظر گرفت که متراژ محیط براساس متر مربع می باشد. اما توصیه می شود حتما قبل از انتخاب پکیج با توجه به میزان متراژ محل قرار گیری آن با متخصصان آن مشورت کنید.

بهترین برند پکیج:

امروزه با توجه به استقبال فراوان از پکیج و بکارگیری آن در خانه های آپارتمانی، منازل مسکونی، اداری، تجاری سازنده های بسیاری در سراسر دنیا اقدام به تولید انواع پکیج با برندهای متفاوتی نموده اند.

هریک از برندهای پکیج که در بازار مشاهده می کنید، دارای جنس و کیفیت های متفاوتی هستند که هنگام مراجعه به بازار و زمانی که قصد خرید پکیج داشته ذهن شما درگیر این می گردد که کدام برند معتبر تر بوده که بتوانید با اطمینان خاطر آن را خریداری کنید.

هنگام انتخاب و خرید پکیج مهمترین نکته در انتخاب برند، رعایت استانداردهای ملی و بین المللی می باشد. مانند رعایت اصل گواهینامه ملی استاندارد حمایت از مصرف کننده، حفظ سلامت و ایمنی فردی و عمومی، گواهینامه CE سلامت و امنیت برای انسان و طبیعت، گواهینامه استاندارد OHSAS18001 شناسایی، گواهینامه استاندارد ISO9001 تعهد نسبت به کیفیت ومیزان رضایت مندی مشتریان، از مهمترین استانداردهای پکیج گرمایشی می باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت سازنده و توزیع کننده ی آن را از یاد نبرید، که اگر در صورت ایجاد مشکل و خرابی برای پکیج بتوانید به راحتی قطعات آن را توسط متخصص های شرکت گارانتی کننده سرویس و یا تعویض کنید.

پکیج های گرمایشی توسط شرکت های مختلف از قبیل پکیج بوتان ، آریستون، گلدیران، تاچی، بوش و ایران رادیاتور که در بازار ایران وجود دارند با رعایت کردن همین استاندارد ها تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می داده شده است.

محل نصب پکیج گرمایشی:

بعد از خرید پکیج محل قرار گیری و نصب آن برای بازدهی بهتر از نکات مهم آن می باشد. محلی که پکیج گرمایشی نصب می گردد نباید بالای وسایل گرمازا مانند اجاق گاز باشد. محل نصب و قرار گیری پکیج باید حداقل یک متر از دیوار مقابل، 15 سانتی متر از طرفین، زیر پکیج 150 سانتی متر از کف فاصله داشته باشد . پکیج دیواری مورد استفاده شده از لحاظ فشار آب شهری باید حداقل 0/5 و حداکثر 6 بار باشد و در صورتی که فشار آب بالاتر از 3/5 بار باشد از شیر فشارشکن استفاده گردد.

همچنین از لحاظ دودکش استفاده شده بیشتر از 30 سانتی متر باشد باید از پکیج فن دار استفاده نمود. در صورتی پکیج در بالکن یا فضای باز نصب شود باید در مقابل وزش باد مستقیم یا جریان تند هوا محافظت گردد.

برای جلوگیری از رسوب گرفتن نیز باید از رسوب گیر قبل از ورودی آب به پکیج استفاده شود. اگر دستگاه در داخل واحد نصب می گردد، باید از پکیج فن دار و اگر در بیرون واحد نصب می شود بایداز پکیج بدون فن استفاده کرد. از پکیج های فن دار موجود در بازار می توان به پکیج ایران رادیاتور اشاره نمود که از ظرفیت گرمادهی بالایی برخوردار هستند و طبق جدیدترین تکنولوژی روز تولید و عرضه می گردد.

امیدواریم با توجه به توضیحات ارائه شده بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید و همچنین به بخاطر داشته باشید که پکیج مانند هر وسیله‌‌ دیگری، نیاز به چکاپ و سرویس دارد. این روند باید سالی یکبار انجام گردد.

برای خرید انواع پکیج دیواری و زمینی از طریق لینک زیر به وب سایت دماپویا مراجعه کنید.

https://damapouya.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

سه + شش =