بهترین رنگ مو برای موی سفید
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

شما هم از آن دسته افرادی هستید که هر روز جلوی آینه می‌ایستند و با وسواس و دقت، دانه‌های سفید موهایشان را می‌شمارند؟ سفید شدن موها برای بعضی افراد فرایند جذاب و لذت بخشی به حساب می‌آید، اما بسیاری هم دوست دارند این سفیدی‌ها را به کمک کمی رنگ، تیره‌ کنند! اگر به دنبال ترند ترین رنگ مو سال 2024 برای پوشاندن تارهای سفید موهایتان هستید، تا انتهای این مطلب را بخوانید تا در جریان روش‌های تیره کردن مو قرار بگیرید.

کدام رنگ مو سفیدی را می‌پوشاند؟

پیش از هر چیز اجازه دهید تا به شما بگوییم که عوامل متعددی در رنگ گرفتن موهای سفید اثرگذارند! تغییرات هورمونی، میزان پراکندگی تارهای سفید، درصد میزان سفیدی ساقه‌ها و از همه مهم‌تر، ترکیب رنگی که برای پوشش دهی موها استفاده می‌کنید از جمله این عوامل هستند.

با این حال یک فرمول همیشگی برای پوشش‌دهی موهای سفید وجود دارد و آن هم استفاده از رنگ‌های طبیعی N با تناژ گرم است. در حقیقت رنگ‌های سری N به ویژه N۵ به دلیل وجود رنگدانه‌های قوی و دوام و ماندگاری بالا، بهترین انتخاب برای پوشش‌دهی موهای سفید به حساب می‌آیند.

برای موی سفید رنگ روشن بهتر است یا تیره؟

انتخاب رنگ روشن یا تیره برای افرادی که تارهای سفید دارند، کاملا شخصی و سلیقه‌ای است. با این حال فراموش نکنید که رنگ‌های تیره دوام و ماندگاری بیشتری روی موهای سفید از خود نشان می‌دهند. اگر تصمیم گرفته‌اید که از رنگ‌های روشن استفاده کنید، بهتر است به سراغ طیف‌های رنگی بروید که نسبت به موهای طبیعی خودتان (که هنوز سفید نشده‌اند)، رنگ روشن‌تری دارند.

 شما همچنین می‌توانید برای روشن کردن موهای سفید، از تکنیک‌های مختلفی مثل مردانساژ، شامپوهای شیمیایی و یا پیگمنت تراپی استفاده کنید.

رنگ مو برای موی سفید

چگونه می توانم موهای سفید خود را به طور طبیعی بپوشانم؟

استفاده از بعضی روش‌های طبیعی می‌تواند تا حد زیادی به پوشاندن سفیدی موهای شما کمک کند:

چای حنا و چای سیاه برای تیره کردن موها

حتما به خاطر دارید که مادربزرگهایمان برای تارهای سفیدشان از حنا و چای استفاده می‌کردند! جالب است که بدانید این روش قدیمی هنوز هم جواب می‌دهد و می‌تواند تا حد زیادی در پوشاندن سفیدی موها اثرگذار باشد. تنها کافی است که به اندازه نصف فنجان، آب چای سیاه و چای حنا را با هم ترکیب کرده و بعد آن را روی موهایتان اسپری کنید. این ترکیب به طور طبیعی موهای سفید را تیره‌تر نشان می‌دهد.

پوست پرتقال و گلابی

احتمال دارد که با این ترکیب به اندازه چای و حنا آشنا نباشید! با این حال بد نیست که بدانید ترکیب آب گلابی و پوست پرتقال حاوی رنگدانه‌های تیره است و به تدریج به تیره نشان دادن موهای سفید کمک می‌کند.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یک معجزه طبیعی است که اثرات حیات بخشی روی پوست و موها می‌گذارد. ماساژ دادن این روغن روی موها و پوست سر آن هم یک روز در میان و قبل از خواب می‌تواند به تدریج باعث کدر و تیره‌تر شدن سفیدی موها شود.

استفاده از عصاره‌های گیاهی

ترکیبی از عصاره‌های زنجبیل، ملاس، آملا، دانه کنجد سیاه، آمارانت و آب علف گندم نیز می‌تواند روش خوبی برای تیره نشان دادن تارهای سفید باشد. با این حال توصیه می‌کنیم که پیش از استفاده از این ترکیب، مقداری از آن را روی موها و پوست سر خود تست کنید تا دچار حساسیت یا تحریکات پوستی نشوید.

چطور می‌توانم پنهان کردن موهای سفید خود را به طور طبیعی انجام دهم؟

حرفه‌ای بودن رنگ مو در ظاهر طبیعی آن است! در حقیقت اگر بتوانید موهای سفیدتان را طوری رنگ کنید که هیچ فردی متوجه آن نشود، یعنی توانسته‌اید فوت و فن رنگ کردن موهای سفید را به خوبی یاد بگیرید! برای اینکه سفیدی موهایتان در میان رنگ‌های دیگر ظاهر طبیعی داشته باشد، می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

رنگی را انتخاب کنید که به موهای خودتان نزدیک‌تر است!

هرچقدر که رنگ جدید به رنگ موهای طبیعی خودتان نزدیک‌تر باشد، سفیدی موها کمتر به چشم می‌آیند.

رنگ موی جذاب

موهایتان را هایلایت کنید!

یکی از شگردهای آرایشگران برای طبیعی نشان دادن سفیدی موها، استفاده از تکنیک هایلایت است! اضافه کردن چند لایت روشن در میان موها باعث ایجاد خطای دید شده و به طرز قابل توجهی سفیدی موها را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد.

از رنگ‌ موهایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات طبیعی هستند

هر چقدر که از رنگ موهای طبیعی‌تر استفاده کنید، بیشتر به پوشش دهی موهای سفید کمک کرده‌اید. منظورمان رنگ موهایی هستند که از ترکیبات گیاهی مثل حنا، آووکادو و .. تشکیل شده‌اند. این رنگ موها علاوه بر پوشش دادن تارهای سفید، حالتی ابریشمی، نرم و براق به ساقه‌ها می‌بخشند.

ترکیب رنگ روشن برای موهای سفید

اگر در میان موهایتان تارهای سفید دارید و علاقه‌مندید تا آنها را به یک رنگ روشن جذاب آراسته کنید، بهتر است که پیش از هر چیز ساقه‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه با مقداری اکسیدان ماساژ دهید! این روش به ویژه برای موهایی که درصد سفیدی بالایی دارند پیشنهاد می‌شود.

بعد از آن می‌توانید از این ترکیب رنگ کمک بگیرید: نصف رنگ طبیعی N۸ و ده سانتی‌متر از رنگ شکلاتی N۵ را با ده سانتی‌متر رنگ سه صفر، نصف رنگ دودی N۷ و دو سانتی‌متر از رنگ واریاسیون مو نقره‌ای و واریاسیون دودی را با اکسیدان ۹ درصد به خوبی مخلوط کرده و ترکیب به دست آمده را به مدت ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت روی موها بگذارید.

به شما قول می‌دهیم که بعد از شستشوی موها، شاهد یک رنگ روشن، جذاب و طبیعی روی موهای خود خواهید بود!

 

سوالات متداول

کدام ترکیب رنگ مو برای پوشاندن سفیدی تارها مناسب است؟

رنگ‌های سری N به ویژه N۵ به دلیل وجود رنگدانه‌های قوی و دوام و ماندگاری بالا، بهترین انتخاب برای پوشش‌دهی موهای سفید به حساب می‌آیند.

چطور می‌توان با روش‌های طبیعی موها را تیره‌تر کرد؟ 

استفاده از ترکیب چای حنا و چای سیاه، پوست پرتقال و گلابی و یا ماساژ روغن نارگیل از جمله روش‌های طبیعی برای تیره کردن موها به شمار می‌روند.

برای موی سفید بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنیم یا روشن؟

انتخاب رنگ روشن یا تیره برای موهای سفید کاملا شخصی و سلیقه‌ای است، با این حال رنگ‌های تیره دوام و ماندگاری بیشتری روی موهای سفید از خود نشان می‌دهند.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

هشت − چهار =