شرایط سنی مهاجرت به استرالیا؛ مقایسه انواع ویزاها و شرایط آن

0
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

سن یکی از مهم‌ترین فاکتورها در مهاجرت به استرالیا است. سیستم امتیازبندی مهاجرت استرالیا به عوامل مختلفی مانند سن، تحصیلات، سابقه کاری، زبان انگلیسی توجه می‌کند و از آن‌جایی‌که افراد جوان‌تر از نظر اقتصادی برای کشور مفیدتر هستند، به آن‌ها امتیاز بیشتری می‌دهد. در این مقاله، به بررسی شرایط سنی مهاجرت به استرالیا، سیستم امتیازبندی و نقش سن در آن و همچنین معرفی انواع ویزاهای پرطرفدار و شرایط سنی هر کدام می‌پردازیم.

ویزای دانش‌آموزی یا دانشجویی (ساب‌کلاس 500)؛ مجوزی برای تحصیل در استرالیا

این ویزا به شما امکان تحصیل در بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا در معتبرترین مؤسسات آموزشی، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، کالج‌ها و همچنین دوره‌های فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج از کشور (ELICOS) را می‌دهد. حداکثر زمان اقامت با این ویزا 5 سال است و هیچ محدودیت سنی برای دریافت آن وجود ندارد. این راه بهترین روش برای مهاجرت افراد زیر 18 سال به استرالیا است.

اگر دانش‌آموز مدرسه‌ای هستید، برای درخواست ویزا باید حداقل 6 سال سن داشته باشید. محدودیت‌های سنی برای سطوح خاص شامل موارد زیر است:

  • سال نهم: زمانی که تحصیل خود را در سال نهم در استرالیا شروع می‌‎کنید باید کمتر از 17 سال سن داشته باشید.
  • سال 10: زمان شروع تحصیل در سال 10 در استرالیا، باید کمتر از 18 سال سن داشته باشید.
  • سال 11: زمان آغاز تحصیل در استرالیا در مقطع یازدهم، باید کمتر از 19 سال سن داشته باشید.
  • سال 12: زمانی که تحصیل خود را در سال 12 در استرالیا شروع می‌کنید باید زیر 20 سال باشید.

این موارد محدودیت‌های سنی براساس سطح‌های تحصیلی متوسطه استرالیا هستند. اگر چه محدودیت سنی برای دریافت ویزای دانش‌آموزی یا دانشجویی استرالیا وجود ندارد؛ بااین‌حال بهترین سن برای مهاجرت تحصیلی در سنین جوانی است تا تطبیق فرهنگی در جامعه استرالیا بهتر شکل بگیرد. همچنین نیروی جوان از فرصت‌های شغلی بیشتری برخوردار است.

ویزای اسکیل ورکر مستقل (۱۸۹)؛ نوعی ویزای اقامت دائم استرالیا

ویزای اسکیل ورکر مستقل (زیر کلاس 189) یک نوع ویزای اقامت دائم استرالیا است که به متخصصان ماهر و دارای تجربه بدون نیاز به اسپانسر یا کارفرما، اجازه کار و زندگی را می‌دهد. هیچ محدودیت سنی دقیقی برای ویزای اسکیل ورکر وجود ندارد، اما سن به طور غیرمستقیم از طریق سیستم امتیازبندی نقش مهمی در دریافت این ویزا دارد. سیستم امتیازبندی به متقاضیان بر اساس سن به این ترتیب امتیاز می‌دهد:

  • ۱۸ تا ۲۴ سال: ۲۵ امتیاز
  • ۲۵ تا ۳۲ سال: ۳۰ امتیاز
  • ۳۳ تا ۳۹ سال: ۲۵ امتیاز
  • ۴۰ تا ۴۴ سال: ۱۵ امتیاز

متقاضیان بالای 45 سال هیچ امتیازی برای سن دریافت نمی‌کنند. با‌توجه‌به اینکه حداقل امتیاز لازم برای دریافت ویزای 189، 65 امتیاز است، دریافت امتیاز کامل سن شانس دریافت ویزا را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. البته با داشتن سابقه کار در استرالیا، حداکثر سن تا ۵ سال افزایش می‌یابد.

ویزای اسکیل ورکر اسپانسرشیپ (۱۹۰)؛ مجوز اقامت دائم و کار در استرالیا برای نیروی کار ماهر

ویزای اسکیل ورکر اسپانسرشیپ (ساب‌کلاس 190) یک نوع ویزای اقامت دائم استرالیا است که به متخصصان ماهر و دارای تجربه اجازه می‌دهد با حمایت یک اسپانسر (یک ایالت، کارفرما یا خویشاوند) در استرالیا زندگی و کار کنند.

شرایط سنی این ویزا مشابه ویزای اسکیل ورکر (189) است و هیچ محدودیت سنی دقیقی ندارد، اما حداقل و حداکثر سن برای دریافت این ویزا در برخی ایالت‌ها متفاوت است و بعضی از مناطق محدودیت سنی سخت‌گیرانه‌تری نسبت به سایر ایالت‌ها دارند. برای اطلاع از شرایط سنی دقیق برای ویزای 190 در هر ایالت یا منطقه، باید به سایت اداره مهاجرت همان ایالت یا منطقه بروید.

ویزای کارفرمایی (۴۸۲)؛ مجوز کار موقت برای نیروی کار بین‌‌المللی

ویزای کارفرمایی به افراد ماهر خارجی اجازه می‌دهد تا برای کارفرمایان استرالیایی به طور موقت در استرالیا کار کنند. بر اساس سایت رسمی دولت استرالیا برای مهاجرت و شهروندی در سال 2024، ویزای کارفرمایی (سابکلاس 482) که به عنوان ویزای کمبود مهارت موقت (Temporary Skill Shortage) نیز شناخته می‌شود، هیچ محدودیت سنی خاصی ندارد. بنابراین، سن مانعی برای درخواست این ویزا نیست.

بااین‌حال، شما باید معیارهای دیگر این ویزا را داشته باشید؛ شغل شما باید در لیست مشاغل واجد شرایط برای حمایت ویزای کارفرمایی باشد و یک حامی استاندارد، شما را حمایت کند.

با ویزای سرمایه‌گذاری (۱۸۸) استرالیا اقامت دائم این کشور را دریافت کنید

ویزای سرمایه‌گذاری (زیر کلاس 188) استرالیا به افراد ثروتمند اجازه می‌دهد تا با سرمایه‌گذاری در استرالیا، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. متقاضیان ویزای 188 باید در زمان درخواست بین 18 تا 55 سال سن داشته باشند. سیستم امتیازبندی این ویزا به‌صورت زیر است:

  • 18 تا 24 سال: 20 امتیاز
  • 25 تا 32 سال: 30 امتیاز
  • 33 تا 39 سال: 25 امتیاز
  • 40 تا 44 سال: 20 امتیاز
  • 45 تا 54 سال: 15 امتیاز

به افراد بالای 55 سال هیچ امتیازی تعلق نمی‌گیرد. البته استثناهایی در این بخش وجود دارد. اگر سابقه تجاری موفقی دارید، حتی در صورت نداشتن شرایط سنی، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزا باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این استثناها، به سایت اداره مهاجرت و شهروندی استرالیا مراجعه کنید.

ویزای موقت ماهر منطقه‌ای (زیر کلاس 489)؛ این ویزا برای چه افرادی است؟

ویزای 489 یک ویزای موقت 4 ساله است که به کارگران ماهر اجازه می‌دهد تا در مناطق کم جمعیت استرالیا کار و زندگی کنند. این ویزا شرایط سنی 18 تا 45 سال را دارد و سیستم امتیازدهی آن به‌صورت زیر است:

  • 18 تا 25 سال: 25 امتیاز
  • 25 تا 33 سال: 30 امتیاز
  • 33 تا 40 سال: 25 امتیاز
  • 40 تا 45 سال: 15 امتیاز

این ویزا برخلاف 189 و 190، دارای محدودیت سنی است و اگر بالای 45 سال باشید، امکان دریافت این ویزا وجود ندارد.

بررسی نکته‌های مهم درباره شرایط سنی مهاجرت به استرالیا

گپ سنی (تفاوت سن شما با سن مدنظر برای دریافت ویزا) بر روند درخواست ویزای تأثیر می‌گذارد؛ نکات زیر به کاهش تاثیر این موضوع کمک می‌کنند:

  1. داشتن مدارک تحصیلی سطح بالا، مانند کارشناسی‌ارشد یا دکترا، تا حدی تأثیر گذشتن از بهترین سن برای مهاجرت تحصیلی را جبران و به افزایش امتیاز در سیستم امتیازبندی استرالیا کمک می‌کند.
  2. اگر برای ویزای کارفرما (مانند ویزای 482) درخواست می‌دهید، فاصله سنی کمتر بین شما و حامی مالیتان، شانستان برای دریافت ویزا را افزایش می‌دهد.
  3. برخی از مشاغل به دلیل تقاضای بالا، انعطاف‌پذیری بیشتری برای سن دارند، زیرا تمرکز اصلی کشور استرالیا بر رفع کمبود نیروی کار ماهر در آن حوزه است.
  4. تجربه کاری گسترده و مرتبط در زمینه انتخابی‌تان را نشان دهید.
  5. با بهبود مهارت زبان انگلیسی و داشتن نمره بالا در آزمون‌های زبان انگلیسی مانند IELTS یا PTE نمره بالاتری در بخش زبان کسب و امتیاز خود را در سیستم امتیازبندی استرالیا افزایش دهید.

مهاجرت راحت به استرالیا با دریافت مشاوره از موسسه هرمس اپلای

شرایط سنی مهاجرت به استرالیا براساس نوع ویزا و شرایط متقاضی متفاوت است. باتوجه‌به محدودیت‌های سنی، برنامه‌ریزی و اقدام به‌موقع در پروسه مهاجرت اهمیت بالایی دارد. البته مشاوره با متخصصان مهاجرت به استرالیا، یک راهکار خوب است، آن‌ها با بررسی شرایط سنی، مناسب‌ترین ویزا را معرفی می‌کنند. برای دریافت مشاوره در مسیر ورود به استرالیا با موسسه مهاجرتی هرمس اپلای تماس بگیرد. این موسسه با بررسی شرایط متقاضی و اهداف مهاجرت، بهترین راه مهاجرت را در اختیار متقاضی قرار خواهد داد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

چهار + هفده =