درخت انار چند ساله میوه می دهد + ترفندهایی برای باردهی فوق العاده!
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

اغلب درختان میوه زمانی که در شرایط مطلوبی نگهداری شوند، ثمره و میوه خوبی خواهند داد؛ اما باردهی درختان انار کمی متفاوت است. این درخت حتی با‌وجود مهیا بودن شرایط آب‌وهوایی مناسب مانند تابش مناسب نور خورشید، آبیاری منظم و کوددهی، دیرتر از درختان دیگر میوه می‌دهد. در این مطلب، به این سوال پاسخ خواهیم داد که درخت انار چند ساله میوه می دهد و در ادامه به معرفی ترفندهایی می‌پردازیم که نقشی مهم در افزایش چشمگیر میزان باردهی این درختان ایفا می‌کنند.

درخت انار چند ساله میوه می دهد؟ بررسی زمان میوه‌دهی درخت انار

مدت زمانی که طول می‌کشد تا درختان انار به سن میوه‌دهی و باردهی برسند، بسیار به مهیا بودن شرایط محیطی همچون تابش نور کافی، کوددهی و آبیاری مناسب بستگی دارد. به‌علاوه، اگر کشاورزان با استفاده از بهترین روش‌های مراقبت و نگهداری از درختان انار، به‌خوبی از آن‌ها در برابر عوامل بیماری‌زا نظیر حمله آفت‌ها محافظت کنند، درخت رشد سالم‌تری خواهد داشت و در زمان کوتاه‌تری به سن میوه‌دهی می‌رسد؛ البته با گذشت مدت زمانی کوتاه از زمان کاشت نیز باغبان‌ها نشانه‌های اولیه گل و میوه دادن درختان انار را مشاهده می‌کنند.

در حالت کلی، اگر درختان انار شرایط رشد مطلوبی داشته باشند، احتمال فراوانی وجود دارد که باغبان‌ها میوه‌های بزرگ و خوش‌رنگ را در ۴ سالگی درختان انار مشاهده کنند. ضمنا کشاورزانی که به‌دنبال دریافت محصول درختان انار در ۲ سال ابتدایی هستند، با انتخاب واریته یا نهال انار زودرس به این خواسته خواهند رسید. برای خرید نهال سالم و زودرس انار نیز مراجعه به نهالستانی معتبر را توصیه می‌کنیم؛ زیرا کشاورزان با مراجعه به این مراکز فروش نهال انار امکان مشاهده همزمان قیمت و مشخصات این محصولات را خواهند داشت تا از خرید نهالی سالم با قیمت مناسب اطمینان حاصل کنند.

علت باردهی کم درخت انار و عوامل موثر بر آن

علت باردهی کم درخت انار به عوامل بسیاری بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مقاوم بودن برخی نهال‌های انار در برابر خشکی است. این موضوع، بیانگر نیاز شدید این نهال‌ها به آب و کود فراوان خواهد بود که کشاورزان برای افزایش باردهی باید آن را مدنظر قرار دهند. یکی از موارد دیگری که در افزایش باردهی  این نوع درختان میوه نقشی مهمی ایفا می‌کند و نادیده گرفتن آن باعث میوه ندادن می‌شود، هرس به‌موقع است. با هرس به‌موقع کشاورزان فرصت کافی در اختیار درختان قرار می‌دهند تا پیش از زمان گلدهی و میوه‌دهی، زخم‌های خود را ترمیم کنند.

به‌عنوان مثال کشاورزان با خرید نهال انار ساوه، پس از گذشت ۱ سال از زمان کاشت و با آبیاری مناسب، درختان اناری با باردهی مطلوبی خواهند داشت. نکته مهم دیگر برای افزایش باردهی درخت انار، استفاده از کودهای حاوی پتاسیم همچون کودهای NPK است تا با این کار، پتاسیم مورد‌نیاز این درخت برای رشد سالم را تامین کنند.

نکات و ترفندهای مهم برای افزایش باردهی درخت انار

اگر باغبان‌ها به‌دنبال افزایش باردهی درخت انار هستند، باید با استفاده از یک سیستم آبیاری مناسب، رطوبت مورد‌نیاز خاک این نوع درختان میوه را تامین و با این کار از میوه ندادن آن‌ها جلوگیری کنند. به‌علاوه، تامین رطوبت موردنیاز درختان انار، با کاهش احتمال آسیب‌ دیدن میوه‌ها ناشی از شرایط نامساعد آب‌وهوایی همچون بارش شدید باران همراه خواهد بود.

البته این موضوع نباید این ذهنیت را در کشاورزان ایجاد کند که با آبیاری بیش‌از‌اندازه، درخت انار آن‌ها هرگز هنگام رشد و میوه‌دهی دچار مشکل نمی‌شود؛ زیرا با آبیاری بیش‌از‌اندازه، احتمال آسیب‌دیدن درخت ناشی از عوامل‌بیماری‌زا افزایش پیدا می‌کند و درخت نسبت به رطوبت بیشتر حساس می‌شود. ترفند دیگری برای افزایش باردهی درختان انار، چیدن به موقع میوه این درختان است. درست زمانی که میوه‌های درختان انار از سبز به زرد روشن یا قرمز تغییر رنگ می‌دهند، باید از درخت چیده شوند.

خرید نهال سالم و مقاوم درخت انار؛ مشاهده افزایش چشمگیر در میزان باردهی

راهکارها و ترفندهای مختلفی پیش‌روی کشاورزان و باغبان‌ها برای افزایش باردهی درخت انار وجود دارد که به تعدادی از آن همچون آبیاری، هرس و کوددهی مناسب در این مطلب اشاره کردیم. همچنین به سوال درخت انار چند ساله میوه می دهد پاسخ دادیم و با بررسی علل مختلف میوه ندادن آن‌ها و ترفندهایی برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی، سعی کردیم تا اطلاعاتی مفیدی در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که کشاورزان و باغداران باید به آن توجه کنند، خرید نهال انار سالم و مرغوب است؛ به‌این‌ترتیب می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد باردهی درختان انار باشند. پیشنهاد می‌کنیم این افراد حتما برای خرید نهال‌های انار به نهالستانی معتبر مراجعه کنند تا بابت خرید محصولی مرغوب و باکیفیت خیالشان کاملا راحت باشد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

2 × 5 =