راهنمایی خرید انواع بهترین مدل ضد یخ ارزان تا گران
بهترین ضد یخ
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

زمانی که زمستان نزدیک می‌شود، وقت آن است که تجهیزات لازم برای خودرو را خریداری کرده و از آنها استفاده کنید. با وجود تمام ویژگی‌های خارجی که باید بررسی شوند، مانند چراغ‌ها، برف پاک‌کن‌ها و لاستیک‌ها، باید مطمئن شوید که سیستم خنک‌کننده خودروی شما هم به درستی کار می‌کند. در این وضعیت عدم استفاده و خرید ضد یخ می‌تواند به راحتی منجر به مشکلات جدی در موتور شود.

نکات مهم برای انتخاب بهترین ضد یخ باکیفیت قیمت مناسب

– بررسی کیفیت محصولات موجود در بازار از طریق مطالعه نقد و بررسی‌ها و نظرات کاربران
– مشخص کردن نوع و کاربردهای مورد استفاده ضد یخ (برای خودرو، سطوح بیرونی، سطوح داخلی و غیره)
– بررسی میزان مقاومت ضد یخ در برابر دماهای مختلف
– بررسی میزان تاثیر ضد یخ بر روی قطعات خودرو (مانند لاستیک‌ها و قطعات فلزی)
– بررسی میزان مصرف ضد یخ (میزان توصیه شده توسط تولید کننده و میزان مصرف واقعی)
– بررسی قابلیت اثربخشی در زمان مورد نیاز (برای مثال، ضد یخ سریع خشک شونده یا ضد یخ با عمر مفید طولانی)
– مقایسه قیمت‌های محصولات مختلف با توجه به کیفیت و موارد فوق
– در نظر داشتن برند محصول و تجربه کاربران با آن برند
– مشورت با فروشندگان و تکنسین‌های متخصص در این زمینه

اهمیت خرید ضد یخ

ضد یخ یک مایع مبتنی بر گلیکول است که معمولا از اتیلن گلیکول یا پروپیلن گلیکول ساخته می‌شود. این ماده یکی از اجزای مایع مورد استفاده در سیستم خنک کننده خودرو ما است. اتیلن گلیکول در حدود سال 1926 جایگزین گلیسرول به عنوان ضد یخ اصلی شد و اگر ماهیت بسیار سمی آن نبود، همچنان قهرمان شکست ناپذیر این عرصه می‌ماند. اما پس از اینکه این مایع در مسمومیت خطرناک و اغلب کشنده حیوانات خانگی و کودکان نقش داشت، تولیدکنندگان شروع به ارائه یک جایگزین کمتر سمی در قالب محلول‌های ضد یخ مبتنی بر پروپیلن گلیکول کردند.

به غیر از گلیکول، مخلوط‌های ضدیخ بافرهای pH هم دارند که خاصیت قلیایی محلول را حفظ کرده و بالا می‌برد. همچنین ترکیبات ضدخوردگی هم دارند تا از تخریب اجزای فلزی سیستم خنک‌کننده جلوگیری کنند. در نتیجه مهم است که زمان بررسی لیست قیمت‌ها و یا ویژگی‌های این نوع محصولات، به ماده تشکیل دهنده آنها هم توجه کنید.

همچنین زمان خرید ضد یخ ضد جوش به این نکته توجه داشته باشید که محصول خریداری شده باید بتواند پاسخگوی همه فصول سال باشد. به این معنی که ضد یخ مورد نظر شما باید در زمستان از ضد یخ زدن آب رادیاتور جلوگیری کرده و در تابستان با بالا رفتن نقطه جوش عملکرد خوبی داشته باشد.

انواع ضد یخ

برای خرید ضد یخ با قیمت مناسب و کیفیت خوب، باید انواع آنها را بشناسید. معمولا عادت داریم این نوع محصولات را با نام برند و شرکت ارائه دهنده آن شناسایی کنیم و این چیز بدی نیست. همچنین اشاره کردیم که قبلا تفاوت این محصولات در نوع ترکیبات اصلی و مخلوط‌های ضد یخ به شکل استاندارد مبتنی بر اتیلن گلیکول یا نسخه غیرسمی مبتنی بر پروپیلن گلیکول بود. اما با پیشرفت‌های انجام شده داستان به همین جا ختم نشد.

این روزها تولید کنندگان مختلف توانسته‌اند با استفاده مواد الکلی و روغن‌ها انواع دیگری از این محصولات را هم ارائه کنند. حالا ما با دو دسته اصلی ضدیخ آبی/ الکی و ضدیخ روغنی روبرو هستیم. با مقایسه‌های انجام شده ضدیخ‌های الکلی عمر طولانی‌تر دارند. همچنین نیاز به شست‌و‌شوی رادیاتور پیش از تعویض را هم ضروری می‌کنند و امکان ایجاد شرایط مناسب برای خوردگی موتور را هم فراهم می‌کنند.

در مقابل ضدیخ‌های روغنی عمر طولانی ندارند و همچنین نیاز به شست‌و‌شوی رادیاتور پیش از تعویض را هم حذف می‌کنند. ین نوع محصولات شرایط مناسب برای خوردگی موتور را هم فراهم نمی‌کنند.

مشاهده لیست قیمت پرفروش ترین ضد یخ موجود بازار

مشاهده لیست قیمت پرفروش ترین ضد یخ موجود بازار

بهترین ضد یخ

همان‌طور که می‌دانید خرید ضد یخ باید با توجه به کیفیت و البته قیمت این نوع محصولات در نظر گرفته شود. همچنین ضدیخ خوب باید ضد جوش خوبی هم باشد تا برای تمام طول سال کارایی مناسب داشته باشد. در کنار این موارد می‌توانید فاکتورهای زیر را هم در نظر بگیرید تا خرید مناسبی داشته باشید.

  1. ضد یخ باید از نقطه جوش بالا و نقطه انجماد پایینی برخوردار باشد.
  2. محصول باید در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت زیادی نشان دهد.
  3. ضدیخ باید هم‌زمان ضد زنگ و ضدخوردگی هم باشد.
  4. قدرت انتقال حرارت بالایی داشته باشد.
  5. به هیچ وجه روی رنگ خودرو تأثیر منفی نگذارد.
  6. ضد یخ باید پایداری شیمیایی بالایی داشته باشد.
  7. باید تجزیه‌پذیر بوده و با شرایط زیست محیطی سازگار و متناسب باشد.
  8. به هیچ وجه قابل اشتعال نباشد و کمترین میزان سم را در ترکیبات خود جای دهد.
  9. بوی نامطبوعی ندهد.

فراموش نکنید که ضدیخ‌ها چیزی نیستند که نیاز به تعویض منظم داشته باشند. برای درک زمان مناسب تعویض ضد یخ بهتر است دفترچه راهنمای وسیله نقلیه خود را دقیق بررسی کنید. به یاد داشته باشید که خرید ضد یخ را می‌توان با علائم کم بودن یا قدیمی بودن مایع خنک کننده هم تشخیص داد. این علائم عبارتند از گرم شدن بیش از حد یا روشن شدن چراغ هشدار روی داشبورد.

نکته: مایع خنک کننده داخل رادیاتور ریخته نمی‌شود. داخل مخزنی با برچسب «coolant» ریخته می‌شود و توسط یک شلنگ به رادیاتور متصل خواهد شد.

پیشنهاد: راهنمایی خرید روغن موتور با بهترین کیفیت

خرید ضد یخ ارزان

بیشتر کارشناسان توصیه می‌کنند به سراغ ضدیخ‌های بسیار ارزان قیمت نروید؛ زیرا مشخصا کیفیت یک محصول می‌تواند با قیمت آن مرتبط باشد. البته برخی از ما شاهد این مورد هم بوده‌ایم که قیمت ضد یخ پراید بسیار زیاد بوده؛ اما کیفیت کمی داشته است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم خرید خود را از مراکز معتبر انجام دهید. برای مثال وقتی به دنبال قیمت ضد یخ کاسپین 4 لیتری هستید، بهتر است استعلام قیمت از چند فروشگاه مختلف را در نظر بگیرید. این روزها با امکاناتی که فضای اینترنت برای ما فراهم کرده است، چنین جستجوی راحت خواهد بود.

خرید ضد یخ ارزان

مشاهده لیست قیمت ارزانترین ضد یخ موجود بازار

تفاوت ضد یخ و ضد جوش خودرو در چیست؟

تفاوت ضد یخ و ضد جوش خودرو در واقع در وظیفه‌ها و عملکرد آن‌ها در سیستم سرمایش و گرمایش خودرو قرار دارد. ضد یخ عمدتاً برای جلوگیری از یخ زدایی آب در سیستم سرمایش خودرو استفاده می‌شود. این ماده، در آب مخلوط می‌شود و با تماس با هوا سرد شده و جلوگیری از تشکیل یخ در سیستم را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، ضد یخ به خودرو کمک می‌کند تا در دماهای پایین، آب در سیستم منجمد نشود. از سوی دیگر، ضد جوش خودرو برای جلوگیری از تشکیل زنگ زدگی و خوردگی در سیستم سرمایش و گرمایش خودرو استفاده می‌شود. این ماده، با حفظ تمیزی و کاهش اکسیداسیون آب و مواد شیمیایی دیگر در سیستم، از خرابی‌ها و خرابی‌های ناشی از زنگ زدگی جلوگیری می‌کند. به طور کلی، ضد یخ و ضد جوش خودرو هر دو در حفظ و عملکرد بهینه سیستم سرمایش و گرمایش خودرو نقش مهمی ایفا می‌کنند.

جمع بندی خرید ضد یخ

در این مبحث از مجموعه مباحث کافه راهنما در مورد وسایل نقلیه و جانبی، سعی کردیم شما را با ضرورت خرید ضد یخ و البته ویژگی‌های این نوع محصولات آشنا کنیم. گرچه قیمت این نوع تجهیزات می‌تواند یکی از نقاط درد مشتریان باشد؛ اما پیشنهاد می‌کنیم کیفیت را فدای هزینه بسیار کم نکنید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

بیست − 7 =