خرید پارچ تصفیه آب
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

راهنمای خرید پارچ تصفیه آب و ضرورت استفاده از آن

امروزه بسیاری از مناطق کشور از نعمت آب آشامیدنی و سالم بهره مند هستند اما برخی از مناطق فاقد آب آشامیدنی سالم هستند یا بعضی از ساکنان شهر نسبت به آب آشامیدنی شهر خود حساسیت گوارشی دارند. برای حل این مشکل و گوارا نمودن آب های مناطق مختلف از وسیله هایی بنام تصفیه کننده آب استفاده می کنند.

همانطور که میدانید در آب شهری مقدار زیادی کلر و سایر مواد معدنی مفید و مواد شیمیایی ضد میکروبی وجود دارند، برای استفاده از آب سالم و کاملا گوارا بهتر است که آب شهری را با استفاده از دستگاه های تصفیه آب، پاکسازی کنیم. پارچ های تصفیه آب وسیله هایی هستند که در هر جایی به کمک شما خواهند آمد.

دستگاه های تصفیه آب زیادی در بازار موجود هستند که یکی از کم هزینه ترین و سبک ترین آنها پارچ تصفیه کننده آب است. پارچ های تصفیه کننده آب در مدل ها و برندهای مختلفی وجود دارند که از بهترین مارک های پارچ تصفیه آب می توان به پارچ تصفیه آب آلمانی ، اکسل، لایکا و … اشاره کرد.

در این نوشته از کافه راهنما قصد داریم شما را با بهترین برند های پارچ تصفیه آب آشنا کنیم و یک راهنمای کلی و مفید برای خرید آن ارائه دهیم.

این پارچ ها در ظرفیت های مختلفی تولید شده اند که بر اساس نیاز خود، گزینه مناسبی از آن را می توانید انتخاب و خریداری کنید. این وسیله ها در بسیاری از مناطق کشور که محروم از آب سالم هستند به یک نیاز اساسی در محل کار و خانه تبدیل شده‌ اند.

چگونه یک پارچ با استاندارد خوب و عالی بخریم

برای خرید یک پارچ با استاندارد خوب و عالی، ابتدا باید به مارک ها و تولیدکنندگان معتبر و معروف توجه کنیم. بررسی نظرات مشتریان قبلی و مطالعه نقدها و امتیازات در مورد محصول نیز می‌تواند به ما در انتخاب کمک کند. همچنین، باید از جنس و کیفیت مواد استفاده شده در تولید پارچ اطمینان حاصل کنیم. بهتر است که به دنبال پارچ هایی با مقاومت بالا در برابر شکستن و خوردگی باشیم. همچنین، بررسی قیمت و مقایسه آن با محصولات دیگر نیز می‌تواند به ما در خرید پارچ با استاندارد خوب و عالی کمک کند.

نکات مهم هنگام خرید پارچ تصفیه آب

اولین نکته ای که موقع خرید پارچ تصفیه آب باید به آن دقت کافی داشته باشید، میزان ظرفیت این نوع محصولات است که براساس نیاز خود می توانید مورد های مناسب را انتخاب کنید.

پارچ تصفیه کننده آب به دلیل  وزن سبک خود امکان جابجایی به مکان های مختلف را دارد و حتی از آن در مسافرت نیز می توانید استفاده کنید.

یادتان باشد که از پارچ تصفیه آب جهت از بین بردن آلاینده های شیمیایی و معدنی از آب  استفاده خواهید کرد، بنابراین شکل ظاهری و طرح و رنگ آن نباید اهمیت چندانی برای شما داشته باشد، بلکه نوع و تعداد فیلتر های به کار رفته در آن اهمیت بیشتری برایتان خواهد داشت.

در چه زمانی باید تعویض فیلتر پارچ انجام شود

در برخی از مدلهای پارچ تصفیه آب،  باید طبق زمان بندی خاصی اقدام به تعویض فیلترها نمود اما در برخی مدل ها نیز با تغییر رنگ فیلترها می توان زمان تعویض آنها را حدس زد،  البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که سرعت تعویض فیلتر به میزان سختی و آلودگی آب مصرفی شما بستگی دارد، بنابراین هر چقدر آب مصرفی شما آلوده تر باشد و به مقدار زیادی آب مصرف کنید به همان اندازه نیز در فاصله های زمانی کوتاه تری نیاز به  تعویض فیلترها خواهد بود.

 

اما در حالت کلی فیلترهای تصفیه آب بیشتر از شش ماه دوام ندارند و بهتر است پس از گذشت این مدت زمان نسبت به تعویض آنها اقدام کنید، هر چند که شرکت ها و تولید کننده های مختلف ادعای مادام العمر بودن  فیلترها را داشته باشند،  این فیلتر ها بعد از مدتی انواع مواد معدنی سمی، لجن ها و باکتری ها را به خود جذب خواهند کرد و در صورت ادامه کار امکان پس دادن این آلودگی ها به آب تصفیه شده نیز وجود دارد.

اغلب پارچ های تصفیه آب داری بدنه پلاستیکی هستند و این باعث شده تا قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های فلزی داشته باشند، البته تمامی پارچ های بدنه پلاستیکی از نظر بهداشتی تایید شده نیستند از مارک هایی استفاده کنید که از پلاستیک درجه اول و بازیافت نشده در ساخت بدنه آن استفاده شده باشد.

قسمت داخلی پارچ تصفیه آب که مستقیماً با آب در ارتباط است باید حتماً از استیل ساخته شده باشد چرا که هر آلیاژ دیگری به جز استیل به مرور زمان آلودگی ها و لجن ها را به خود جلب خواهد کرد و رنگ و بوی ناخوشی را به آب خواهد داد،  اما استیل کاملاً بهداشتی بوده و هیچ گونه تغییری در طعم و رنگ آب ایجاد نخواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی ‌های پارچ های تصفیه آب که حتما باید از آن بهره مند باشند، امکان جداسازی قطعات مختلف و شستشوی راحت آنها می باشد. با این کار می‌توان به راحتی قسمت های داخلی آن را شستشو و ضدعفونی کرد و روزانه از آب گوارا  بهره مند شد.

مزیت استفاده از پارچ تصفیه آب

استفاده از این نوع پارچ ها مزیت های فروانی وجود دارد ، سادگی استفاده از آنها را در نظر بگیرید که می توانند مزه ناخوشایند و بوی بد آب شیر را گرفته و آن را به چیزی تبدیل کنند که در واقع می خواهید بنوشید. که ادامه مزایای در زیر برای شما دوستان توضیح داده شده است.

استفاده از پارچ های تصفیه آب ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آب ذخیره شده و به حفظ سطح گلوکز بدن کمک می کند و همچنین اثر خنک کنندگی ملایمی برای بدن شما ایجاد می کند.

و در برخی مدل های پارچ تصفیه فیلتراسیون آب ناخالصی های آب و آلاینده های خطرناک مانند کلر، محصولات جانبی ضدعفونی و فلزات سنگین مانند جیوه، سرب و آرسنیک را از بین می برد. در عین حال، فیلترهای آب هوشمندانه تضمین می کنند که مواد معدنی مهمی مانند منیزیم، فلوراید، کلسیم و روی حفظ می شوند.

هزینه خرید پایین : یکی از مزیت های مهم برای افراد کم درامد است که می خواهند با هزینه کم و بسیار ارزان یک تصفیه آب مناسب و کاربردی بخرند.

فیلتراسیون موثر آب : استفاده از پارچ مخصوص تصفیه آب یک روش موثر برای تصفیه آبی است که از طریق خط لوله منبع آب شهری وارد خانه یا محل مسکونی و عمومی می شود. که نیاز به تصفیه شدن دارد تاثیر مثبتی دارد.

قابلیت حمل آسان : دسترسی به آب آشامیدنی تمیز تنها یک نیاز در منزل نیست. بلکه بسیاری از افراد دوست دارند در زمان مسافرت پارچ خود را همراه داشته باشند. چون حمل این نوع پارچ ها راحت است.

پیشنهاد: راهنمایی خرید دستگاه تصفیه آب

مشاهده لیست قیمت پارچ تصفیه آب

پیشنهاد خرید انواع پارچ تصفیه آب + نظرات خریداران

پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114

پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114

مشخصات

  • وزن
    700 گرم
  • ظرفیت
    3 لیتر
  • طول
    25.5 × 23.5 میلی‌متر
مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

نظرات خریداران

  1. با سلام، این پارچ ظاهر زیبایی داره و یک فیلتر همراه محصول میاد، من به همراه سفارشم یک دستگاه TDS (سختی سنج) هم سفارش دادم، در ابتدا با دستگاه تست کردم سختی آبم زیاد کرد! ولی بعد از چند بار استفاده صرفا از ۲۴۰ میاره ۲۳۰، که از نظر بنده در این پارامتر بی فایدس، در سایر پارامترها من تست نکردم چون ابزارش در اختیارم نیست نظری بدم، اما از لحاظ بو یا طعم تفاوتی حس نکردم. الان بی استفاده شده و دوباره آب معدنی میگیریم( که حدود ۱۱۵ میزنه دستگاهم.) از شرکت قدیمی و ایرانیه یزدگل انتظارم واقعا بیشتر بود.

  2. مقدار سختی آب رو در آزمایشگاه تست کردم، سختی آب تهران رو تونست از ۱۸۸ که عدد بالای هست رو به ۱۰۲ کاهش بده (حد مطلوب سختی آب آشامیدنی ۱۰۰ هست). البته فیلتر نو هست و باید پس از مدتی استفاده، مجدداً تست کنم ببینم عمر مفید هر فیلتر چقدر هست.

  3. این پارچ تصفیه برای آب سماور و چای و آب آشامیدنی مناسب است محفظه بالا که محل ریختن آب هست و کمتر از نصف فضای پارچ تصفیه را اشغال میکند آب قسمت پایین که بمرور تصفیه و جمع میشه کامل یک پارچ معمولی آب را پر میکند دقت کنید اگر قسمت پایین پرشده باشد نباید به محفظه بالا آب بریزید چون آب دیگه پایین نمیرود و باید قسمت پایین را در ظرف دیگری خالی و برای استفاده نگهداری کنید ، سرعت تصفیه هم بمرور است اگر قصد خرید داشتید توصیه می کنم سایز بزرگ بخرید

  4. قبلا که اب تو کتری میجوشید بعد از مدتی رسوب باقی میگذاشت و کم کم کتری را خراب میکرد.ولی از وقتی از پارچ تصفیه آب استفاده کردیم ( مدت 8 ماه ) ذره ای رسوب در کتری ایجاد نشده.و این نشون میده که کارایی خوبی داره.

  5. اولاً در کیفیت فیلتر تردید است و راهی برای کنترل کیفیت آب فیلتر نشده در دسترس نیست تا آنرا کنترل کرد. و اما مشکل اساسی، متاسفانه فیلتر در جای خود ثابت نمی‌ماند و بمحض اینکه مخزن زیر فیلتر نیمه پر میشود با فشار آب فیلتر به سمت بالا حرکت کرده و اجازه میدهد آب در انتظار فیلتر شدن از اطراف آن به محوظه زیر بدون عبور از فیلتر سرازیر شود بنابراین آب فیلتر نشده با فیلتر شده مخلوط میگردد. با توجه به موارد برشمرده این محصول را پیشنهاد نمیکنم.


پارچ تصفیه آب اکسل مدل 25 به همراه فیلتر تصفیه کننده آب

پارچ تصفیه آب اکسل مدل 25 به همراه فیلتر تصفیه کننده آب

مشخصات

  • وزن
    606 گرم
  • ظرفیت
    کل: 2.5 لیتر ، آب تصفیه شده: 1.5 لیتر
  • طول
    18 میلی‌متر
  • عرض
    10 میلی‌متر
  • ارتفاع
    26 میلی‌متر
  • جنس بدنه
    پلاستیک
  • قابلیت‌های ابزار
    امکان شست‌وشو در ماشین ظرفشویی
  • عمر متوسط فیلترها
    3 ماه
  • انواع فیلتر
    کربن بلاک
  • سایر توضیحات
    مزه طبیعی با کاهش میزان کلر و املاح آهکی کاهش سرب، جیوه و مس کاهش ترکیبات مضر مانند نیترات و سولفات حفظ کلسیم آبکاهش ناخالصی‌هایی مانند آفت‌کش‌ها و مواد آلی وارد شده به آب کاهش باکتری‌های مضر دریچه برای پر کردن سریع آب شمارنده دیجیتالی برای یادآوری تعویض ماهانه فیلتر طراحی خاص برای قرار گرفتن درون درب یخچال قابل شست و شو در ماشین ظرفشویی - به همراه بسته 2 عددی فیلتر تصفیه آب - عمر فیلتر: 125 لیتر - 3 ماه
مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

نظرات خریداران

  1. نخست اینکه به نظرم برای کسانی که در منزل می خواهند استفاده کنند با کمی هزینه بیشتر ، پیش تصفیه های چند فیلتره (بدون مخزن و پمپ و ممبران ) را که در سایت فروشنده هم موجوده و قیمتش چندان هم از این بالاتر نیست را تهیه کنند هم فیلتراسیون بهتری به دست می آورند و هم عمر بیشتری دارند فیلترهایشان هم به راحتی و فراوانی در همه جا موجود است. اما اگر به هر دلیل مثل من بخواهید تجربه ای با این پارچ داشته باشید یا کلا امکان استفاده از پیش تصفیه های چند فیلتره را ندارید باید بدانید این پارچ نزدیک به ۵۰ واحد سختی آب را کاهش می دهد و ظرفیت زیادی هم برای آب تصفیه شده در اختیار شما قرار نمی دهد مگر اینکه هر بار آب پارچ را در پارچ های دیگر خالی کنید تا بتوانید حجم آب زیادی داشته باشید فیلتر ها هم به دلیل اینکه کارآیی آنها با گذشت زمان کمتر می شود و همچنین محلی برای رشد باکتری ها و میکروارگانیسم ها می شوند که آب را طعم دار و بودار می‌کنند باید زود عوض شوند(این مورد برای همه دستگاه های تصفیه آب فیلتری وجود دارد) و خود سازنده یک ماه را پیشنهاد کرده است اما اگر شما سختی سنج آب داشته باشید و راهی برای پاک و ضد عفونی کردن فیلتر ها بیابید(در اینترنت برای ضد عفونی فیلترهای تصفیه آب راهکارهایی پیشنهاد شده است) احتمالا می توانید با سه فیلتری که دارید تا ماهها از این پارچ استفاده کنید. کوتاه سخن اینکه این پارچ در برابر پیش تصفیه های چند فیلتره ارزش خرید ندارد مگر اینکه امکان استفاده از آنها را نداشته باشید که در اینصورت از هیچ بهتر است و باید برآورد کنید خرید آب معدنی بهتر است یا این پارچ.
  2. دوستان حتما قبل از استفاده از پارچ مطمعن بشین که فیلتر رو طبق دستورالعمل داخل جعبه فعال کردین : 2 بار فیلتر رو تو یک کاسه تمیز که از آب سرد لوله کشی پر شده غوطه ور کنین و بعد به آرومی تکون بدبن و آب رو تخلیه کنین-قیف را با جهت درست تو پارچ قرار بدین فیلتر xelle را تو گودی قیف بگذارید و با فشار دادن به سمت پایین اون رو در جای خودش کاملا محکم کنین در پارچ رو در محل خودش قرار بدین و با فشار محکم کنین پارچ را دوبار پر و بعد از عبور آب از فیلتر خالی کنین آب رو دور بریزین یا برای آبیاری گلدون ها ازش استفاده کنین با پر کردن سوم آب فیلتر قابل استفاده هستش


پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114

پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114

مشخصات

  • وزن
    700 گرم
  • ظرفیت
    3 لیتر
  • طول
    25.5x23.5 میلی‌متر
مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

نظرات خریداران

  1. من 3 روز با دستگاه سختی سنج ، مقدار ppm رو اندازه گیری کردم . به هیچ عنوان آب گوارای سبک تحویل نداد و هیچ مقدار تو سختی آب موثر نبود . تو سه روز سختی آب دوروبر 210 20 که عکساشو میذارم .

  2. خوب بود. چرا انقدر طریقه استفادشو سخت میکنید. راهنمای کامل روی جعبه پارچ نوشته شده و توضیحات لازمو داره.

  3. 1- فیلتر رو باید حتما دو تا سه ساعت در یک کاسه آب غرقاب کنید که کربنش فعال بشه و آب سیاه بیرون نده. 2- حتما از جا افتادن فیلتر در پارچ اطمینان حاصل کنید 3- از کامل پر کردن مخزن خودداری کنید چون باعث شناور شدن فیلتر میشه 4- هیچوقت پارچ رو نذارید خشک بمونه و همیشه کمی آب در بخش پایینی وجود داشته باشه این مدل کپی یکی از پارچ های بریتا هست که بعد از اینکه کمپانی از ایران جمع کرد، یزدگل کپی اون رو زد و فیلتر براش تولید میکنه. کیفیت فیلتری که یزدگل میزنه هم خوب هست و سختی آب رو میگیره ****این فیلتر مشکلات میکروبی آب رو رفع نمیکنه. بنابراین مثلا با خودتون در سفرهای کمپی نبرید به هوای اینکه آب رودخانه رو تصفیه میکنه چون خیلی تازه‌کارها رو در سفرهای کمپی دیدم که این اشتباه رو میکنند و مریض میشن. رودخانه پر از انواع میکروب و انگله و پارچ تصفیه یونی نمیتونه مشکلش رو حل کنه. اما برای کاهش هزینه خرید آب معدنی در مسافرت به بعضی شهرها میتونه کمک کننده باشه. بعضی ایرلاین های داخلی و خارجی به حمل فیلتر آب گیر میدند و مجبورتون میکنند چمدون رو باز کنید. لطفا لطفا قبل از بردن این فیلتر چک کنید تا به دردسر نیوفتید. در جاهایی که مشکلات یونی آب خیلی زیاده، مثل اصفهان، طول عمر فیلتر کمتره و گاهی کامل تصفیه نمیکنه مشکل رنگ آب بخاطر تصفیه بد در بعضی شهرها رو هم گاها حل نمیکنه.

  • +مناسب برای خانه‌های اجاره‌ای
  • +چای بسیار خوشمزه‌تر میشه
  • +مناسب برای استفاده برای کتری، کتری برقی و چای ساز
  • +مناسب برای استفاده به جای آب معدنی
  • +گرفتن سختی آب
  • +افزایش کیفیت آب
  • زمانی تصفیه کمی طولانی هست

پارچ تصفیه آب ایمتک مدل WP100

پارچ تصفیه آب ایمتک مدل WP100

مشخصات

  • وزن
    555 گرم
  • ظرفیت
    2.3 لیتر
  • طول
    260 میلی‌متر
  • عرض
    95 میلی‌متر
  • ارتفاع
    250 میلی‌متر
  • جنس بدنه
    پلاستیک
  • قابلیت‌های ابزار
    امکان شست‌وشو در ماشین ظرفشویی
  • سایر توضیحات
    حداکثر گنجایش آب تصفیه شده : 1.2 لیتر دارای فیلتر تصفیه با فناوری Flux
مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا
پارچ تصفیه آب اکسل مدل 25

پارچ تصفیه آب اکسل مدل 25

مشخصات

  • وزن
    606 گرم
  • ظرفیت
    کل: 2.5 لیتر ، آب تصفیه شده: 1.5 لیتر
  • طول
    18 میلی‌متر
  • عرض
    10 میلی‌متر
  • ارتفاع
    26 میلی‌متر
  • قابلیت‌های ابزار
    امکان شست‌وشو در ماشین ظرفشویی
  • سایر توضیحات
    مزه طبیعی با کاهش میزان کلر و املاح آهکی کاهش سرب، جیوه و مس کاهش ترکیبات مضر مانند نیترات و سولفات حفظ کلسیم آبکاهش ناخالصی‌هایی مانند آفت‌کش‌ها و مواد آلی وارد شده به آب کاهش باکتری‌های مضردریچه برای پر کردن سریع آب شمارنده دیجیتالی برای یادآوری تعویض ماهانه فیلتر طراحی خاص برای قرار گرفتن درون درب یخچال قابل شست و شو در ماشین ظرفشویی
مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا
پارچ تصفیه آب یزدگل کد 121 - گنجایش 2.3 لیتر

پارچ تصفیه آب یزدگل کد 121 - گنجایش 2.3 لیتر

مشخصات

  • ظرفیت
    2.3 لیتر
  • طول
    28x23 میلی‌متر
مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

نتیجه گیری

با توجه به نیاز روزافزون به آب آشامیدنی و سالم در مناطق مختلف کشور، استفاده از پارچ تصفیه آب به عنوان یک راه حل موثر برای تأمین آب سالم به ساکنان شهرها و مناطق محروم بکار گرفته شده است. این پارچ ها با ظرفیت های مختلفی و در برندهای متنوعی عرضه می‌شوند و به دلیل وزن سبک و قابلیت جابجایی آنها، به راحتی قابل استفاده در منازل و محیط‌های کاری می‌باشند. علاوه بر این، تعویض فیلترها در این پارچ ها بستگی به سختی و آلودگی آب مصرفی دارد و با توجه به شرایط محلی و نوع استفاده، می‌توان زمان تعویض فیلترها را تعیین کرد. در نهایت، استفاده از پارچ تصفیه آب برای تأمین آب سالم و کاهش آلاینده‌های شیمیایی و معدنی در آب، به عنوان یک نیاز اساسی در مناطقی که از آب سالم محروم هستند، توصیه می‌شود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

1 × یک =