تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؛ شناخت عمیق دو رسانه کاغذی تاثیرگذار

0
توجه (سایت کافه راهنما هیچگونه مسئولیتی درباره کیفیت کالاهای معرفی شده ندارد و فقط برای راحتی و مقایسه مشخصات و قیمت محصولات در انتخاب کاربران این مقاله را تولید کرده است) توضیحات کلی و راهنمایی درباره این مقاله در زیر
 

بروشور و کاتالوگ دو ابزار تبلیغاتی تاثیرگذار است که به شناسایی برند کمک بسیار زیادی می‌کند. کسب‌وکارهای مختلف در طول فعالیت خود، به چاپ بروشور و کاتالوگ احتیاج پیدا خواهند کرد. گاهی این دو رسانه کاغذی می‌توانند از هر روش تبلیغاتی دیگری موثرتر عمل کنند و بر مشتری‌های بالقوه خود تاثیر بگذارند. اگر شما هم فکر می‌کنید تفاوت چندانی میان بروشور و کاتالوگ وجود ندارد؛ این متن مناسب شما است. مقاله تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟ ما به این سوال شما پاسخ خواهیم داد.

تفاوتی ساختاری میان کاتالوگ و بروشور وجود دارد

کاتالوگ مانند کتابچه‌ای توصیفی است که اطلاعات درون آن بنا به ترتیب خاصی دسته‌بندی شده‌اند. از کاتالوگ برای معرفی محصول یا خدمات یک شرکت استفاده می‌شود. این اطلاعات ضروری با بیانی ساده و شیوا ارائه خواهند شد. مخاطب می‌تواند محتوای مهم مربوط به هر محصول را بخواند تا انتخابی هوشمندانه داشته باشد. کاتالوگ‌ها اغلب در نمایشگاه‌ها، مغازه‌ها، کتابخانه‌ها و… یافت می‌شوند.

بروشور جزوه‌ای است که حاوی مطالب توصیفی یا تبلیغاتی است. از آن برای معرفی شرکت، محصول یا خدمات خاص استفاده می‌شود. بروشورها مشتری‌های بالقوه را از مزایای ارائه شده به آن‌ها آگاه می‌کند. بروشورها روی یک کاغذ باکیفیت چاپ می‌شوند و می‌توان آن را به شیوه‌های مختلف تا کرد. بسیاری از فروشگاه‌ها از جمله شرکت‌های خودروسازی، فروش تلفن همراه و… از بروشور استفاده می‌کنند.

کاتالوگ و بروشور؛ تفاوت‌های کلی و جزیی

کاتالوگ‌ها و بروشورها هر یک اهداف متنوعی را دنبال می‌کنند. قبل از چاپ این دو ابزار ابتدا لازم است با تفاوت‌های آن‌ها آشنا شوید. این شناخت به شما کمک می‌کند تا مطابق با نیاز برند و استانداردهای کاتالوگ و بروشور اطلاعات مهم را سازماندهی کنید. همچنین با توجه به محتوایی که قرار است با مشتری در میان بگذارید یکی از این دو ابزار تبلیغاتی را انتخاب کنید. کاتالوگ و بروشور نه فقط در ظاهر که در محتوای ارائه شده نیز با هم تفاوت دارند. برای درک بهتر این تفاوت‌ها مطلب را تا انتها دنبال کنید.

محتوا اولین جرقه تفاوت را می‌زند

در زمینه محتوا تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟ کاتالوگ‌ها لیستی از محصولات یا خدمات خود را به مخاطب ارائه می‌دهند. مشتری می‌تواند مشخصات هر محصول را به همراه قیمت آن مشاهده و مقایسه کند. در بروشور برند قصد دارد خدمات یا محصولاتی که خود مایل به تبلیغ آن‌ها بوده را به مخاطب نشان دهد. در آن معمولا اطلاعات شرکت، مقدمه و گاهی تاریخچه برند نیز ذکر می‌شود. بروشور یک دید کلی نسبت به کسب‌وکار و خدمات آن به مشتری ارائه می‌دهد.

محتوای بروشور به گونه‌ای است که آگاهی از برند را افزایش می‌دهد. همچنین برخی از محصولات ویژه نیز به مخاطب معرفی خواهد شد. بروشورها با ایجاد انگیزه برای مخاطب او را به خرید از برند ترغیب می‌کند. بروشورهای مسافرتی یکی از رایج‌ترین موارد این ابزار تبلیغاتی کاغذی است. محتوای بروشور به صورت خلاصه اما بسیار دقیق بیان می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که مشتری در کمترین زمان، بالاترین اطلاعات را کسب کند.

صحافی و تصاویر به تفاوت‌ها دامن می‌زنند

در صحافی و تصاویر تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟ کاتالوگ‌ها دارای صفحات بسیار زیادی هستند به همین دلیل برای صحافی آن‌ها از منگنه یا چسب استفاده می‌شود. بروشور یک صفحه کاغذ با ابعاد مختلف است که به‌شیوه‌های متفاوتی تا می‌خورند. در کاتالوگ از تصاویر تجاری و سازمانی استفاده می‌شود. درحالی‌که بروشورها حاوی عکس‌های بسیار رنگی و جذاب هستند. معمولا تصاویر موجود در کاتالوگ مربوط به محصولات یا خدمات برند است.

اهداف بروشور و کاتالوگ نیز از هم جدا می‌شوند

کاتالوگ‌ها و بروشورها به منظور جذب مشتری به مخاطب ارائه می‌شوند. اما تفاوت‌های ظریفی میان اهداف این دو ابزار وجود دارد. بروشورها برای اهداف بازاریابی و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بروشور اغلب کارکرد برند یا سازمان توضیح داده می‌شود. همچنین به مزایای استفاده از محصولات یا خدمات برند نیز اشاره خواهد شد. در کاتالوگ، هدف، آشنایی مخاطب با محصولات و جزئیات مربوط به آن است. کاتالوگ تنها به معرفی محصول و خدمات خود می‌پردازد.

نحوه ارائه و چینش اطلاعات نیز از قافله تفاوت‌ها جا نمانده است

در کاتالوگ اطلاعات با نظم و چینش خاصی ارائه می‌شوند. اول اینکه یک صفحه از کاتالوگ مربوط به فهرست‌ مطالب است. معمولا این فهرست‌بندی بر اساس حروف الفبا تنظیم می‌شود. اطلاعات موجود در کاتالوگ دارای جزییات بسیار زیادی است تا دید مشتری نسبت به محصولات وسیع‌تر شود. در بروشور هیچ ترتیب خاصی برای ارائه محتوا وجود ندارد. مطالب موجود در آن به‌صورت کلی و مختصر توضیح داده می‌شود. بروشور اغلب برای معرفی شرکت یا اطلاع‌رسانی در مورد خدماتی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه توزیع نیز به جمع تفاوت‌ها می‌پیوندد

بدون شک بارها وقتی در خیابان راه می‌روید، بروشورهای مختلفی را از برخی افراد دریافت کرده‌اید. بروشورها در محیط‌های متنوعی از جمله بازار، نمایشگاه‌های تجاری، برخی رویدادهای خاص توزیع می‌شود. همچنین بسیاری از اوقات آن را به خانه‌های شما نیز می‌آورند. کاتالوگ را می‌توان کتابچه‌ای نفیس دانست که در موقعیت‌هایی خاص به افراد ارائه می‌شود. کاتالوگ‌ها اغلب به افرادی عرضه خواهد شد که با برند و خدمات آن از قبل آشنا بوده‌اند. برای مثال کاتالوگ‌های کتابخانه به افرادی داده می‌شود که از خدمات مجموعه استفاده کرده‌اند.

ابعاد کاتالوگ و بروشور نیز تفاوت‌های خود را آشکار کردند

کاتالوگ‌ها را هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی می‌توان چاپ کرد. ابعاد A4، A5، B4، B5 و خشتی 22 در 22 برای تولید کاتالوگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. بروشورها اغلب به صورت تک لت، 2لت، 3لت و 4لت چاپ می‌شوند. کاغذهای بروشور اغلب در ابعاد A4، A5 و A3 تولید خواهند شد. سایز 50 در 70 نیز یکی دیگر از ابعاد رایج برای چاپ بروشور است.

جنس کاتالوگ و بروشور تفاوت و شباهت را در کنار هم قرار داده‌اند

جنس کاتالوگ و بروشور تاثیر زیادی بر کیفیت چاپی آن‌ها می‌گذارد. یک جنس مرغوب تصاویر و محتوای متنی را با وضوح و کیفیت بیشتری نشان می‌دهد. از طرفی کاغذ مورد استفاده هر چقدر باکیفیت باشد، بروشور و کاتالوگ در کنار مشتری‌های بالقوه بیشتر باقی خواهد ماند. در نتیجه امکان تثبیت نام برند در ذهن مشتری افزایش پیدا می‌کند. برای چاپ کاتالوگ از کاغذ تحریر، گلاسه، کاهی و مقوای کارتی استفاده می‌شود. تولید بروشور نیز با کاغذهای کتان، تحریر و گلاسه مات و براق قابل انجام است.

طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور را به شبکه چاپ بسپارید

تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟ بدون شک تا اینجا پاسخ سوال خود را دریافت کردید. حال یک دغدغه ذهنی ایجاد شده است که چگونه می‌توان این تفاوت‌ها را به درستی اعمال کرد؟ شبکه چاپ در کنار شما است تا این نگرانی را به صورت کامل رفع کند. افراد بسیار متخصص و خلاق مجموعه ما بر این تفاوت‌ها و اصول طراحی مسلط هستند. ما مطابق با نیازهای برند و مخاطب هدف شما، کاتالوگ و بروشورهای اختصاصی برند را طراحی خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره و خرید محصول سایت شبکه چاپ را ترک نکنید و سفارش خود را ثبت کنید

.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

نوزده − هشت =